Gå till innehåll

Snaso Chillar på Oakwood


Snaso

Recommended Posts

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var på beachen å chillade lite grann, alltid kul! Väl på stranden läste jag lite ur ett intressant kapitel ur "Your worst poker enemy". Kapitlet handlar om tilt och jag insåg att jag kanske inte tiltar aggressivt, vilket ni som var med i Karlskoga säkert vet. Utan jag som Alan beskriver bra med orden "play scared", synar när jag borde pusha osv. Iom detta och kalla kort innebär att jag spelar dåligt. Jag ska läsa klart kapitlet nu men läste en mening "Identify your triggers" och detta funderade jag på under bilfärden hem, vad får mig att börja tilta? En sak som får mig att tilta är att jag jagar BE ibland, detta tror jag att jag kan förhinda ifall jag slutar kolla hur jag ligger till, hur mkt back och pluss jag är osv.

 

Ajja ska iaf läsa klart kapitlet sen blir det nl200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev vattenpipa igårkväll så blev inte jättemkt poker men hann med nästan 800 händer. Spelade faktiskt bra stabil poker vilket inte reflekterades i resultatet, korten ville inte men men jag är ändå nöjd att kunna spela bra poker igen.

 

Hold'em -$400

 

3 största potterna torskade var det inget jag kunde göra åt, 2 st setups sen vare 1hand 2 överkort med nötfärgdrag mot par AI flop. Inte så mkt att göra. Hoppas det går bättre idag.

 

Var i en stuga hela dagen badade å fiskade och sånt man gör när man är ung. Ruskigt skönt, vattnet var ca 26 grader8-)

 

 

Ajja tänker vinna pengar ikväll, tänkte det var på tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljus i slutet av tunneln, jag har slutat falla, jag har en grön dag!

 

Har pluggat mkt poker sen jag kom hem ifrån Karlskoga och känner redan av det, känner mig mkt mer stabil och idag är jag nöjd med mitt spel. Fortfarande lite kalla kort men är nöjd med spelet.

 

Hold'em +$250

 

 

Fi lirar 32/11/0,6

 

** Game ID 1542699884 starting - 2007-08-08 00:01:14

** Veronica am�na [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Wede sitting in seat 1 with $67.00 [Dealer]

- swu52 sitting in seat 2 with $45.20

- Snaso sitting in seat 3 with $189.70

- Chipmaster80 sitting in seat 4 with $290.94

- VBISK sitting in seat 5 with $47.82

- Trysbew sitting in seat 6 with $241.56

swu52 posted the small blind - $1.00

Snaso posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Snaso: 9 of Clubs, King of Spades

Chipmaster80 called - $2.00

VBISK folded

Trysbew folded

Wede folded

swu52 called - $2.00

Snaso checked

** Dealing the flop: 6 of Hearts, 3 of Clubs, King of Clubs

swu52 bet - $2.00

Snaso raised - $8.00

Chipmaster80 called - $8.00

swu52 called - $8.00

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

swu52 checked

Snaso bet - $24.00

Chipmaster80 called - $24.00

swu52 folded

** Dealing the river: Ace of Spades

Snaso bet - $55.00

Chipmaster80 raised - $243.00

Snaso ???

 

Vad tror ni? set? bättre 2 par? ahög flushdrag som prickar river??

 

 

 

Ajja imorrn så blir det nog bad för att sedan dra till nästa stuga där jag kommer vara hela kvällen, om det inte blir utgång på "Stadshotellet" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K9 handen så har jag vädligt svårt att se att han skulle ställa med enbart ett par i A, ett sämre tvåpar känns inte heller så logiskt med tanke på hans spel. Nu har han också väldigt passiva stats så är väl AK, set eller bustat drag du slår och tror en sådan här passiv lirare sällan ställer med bustat drag på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i en stuga idag igen å badade, det var skönt!!

 

Iaf så kanske jag hinner med lite lir innan jag drar ut igen ikväll, blir nåt emot pipa å grilla osv.

 

Beställde 3 böcker idag, dom som jag skrev om tidigare. Blir perfekt med lite läsning i Thailand.

 

btw så ska jag ringa å börja på att greja visum, har skjutit upp det länge nog nu. Imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POKERPAUS!

 

Tappade 1,4k och jag har fått nog. Jag spelade dåligt på slutet idag och tiltade bort 2 inköp. Fast okej sista inköpet hade jag flushdraw + gutshot som missar och jag bluffar river mot en överaggro som syn checkat sit set.

 

Nu är det paus, känns som att jag testat allt nu och inget hjälper. Liksom set mot set, runner runner färg, 2 par. Allting sitter verkligen för FI. Och jag vet inte hur många gånger jag dubblat upp shortstacken. Tappat ca 8k från min peak som vilket är kring 40% av rullen.

 

Ajja jag känner mig verkligen desperat!

 

Jag har jobbat mkt för att tätta läckor den senaste tiden och med framgång (även om det just nu känns som att det vore i onödan när jag ser vissa händer jag spelat så dåligt i).

 

Nja jag måste verkligen ta en paus, jag funderar bara hur länge? 1 vecka? 2 veckor? Ett par dagar?

 

Na ikväll känner jag mig verkligen desperat och som världens sämsta pokerspelare:cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat lite och kom att tänka på en sak. Jag skulle ha tagit pokerpaus tidigare, jag tror att jag inte accepterat dagsläget och försökat komma tillbaka till min peak. Kanske genom genväger och ja jag beskriver det som att vara naiv. Visst jag har insett att jag har stora läckor och jag pluggat mkt poker men jag tror att det var något annat också.

 

Därför tror jag att pokerpaus är viktigt, även om den kanske kommer sen så är det iaf dags. Jag tror att det är nödvändigt för att jag då kanske kan inse dagsläget "and act accordingly".

 

Frågan är hur lång paus jag ska ha? minst 1 vecka tror jag.

 

Funderar lite på nån typ av coachning också, men som sagt känner jag mig desperat ikväll. Men jag tror att jag kommer utnyttja coachning någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...