Gå till innehåll

Snaso Chillar på Oakwood


Snaso

Recommended Posts

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

borde man va de`?

 

Alltid hjälpt mig när jag haft dåligt självförtroende efter lite bakflyt. Att känna att man spelar bra och helt enkelt inte kan göra något åt variansen. Sen verkar ju dock Snaso ha tiltat lite nu och det är ju inte särskilt bra.

 

Sen att det är väldigt utvecklande för spelet är ju en annan bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid hjälpt mig när jag haft dåligt självförtroende efter lite bakflyt. Att känna att man spelar bra och helt enkelt inte kan göra något åt variansen. Sen verkar ju dock Snaso ha tiltat lite nu och det är ju inte särskilt bra.

 

Sen att det är väldigt utvecklande för spelet är ju en annan bit.

 

får regga mig:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag testade gå ner i nivå lirar atm nl200-nl300.

 

Angående tilt så är det så svår identifierat för mig eftersom jag inte tiltar aggressivt. Men tiltat har jag definitivt gjort, spela dåligt gör jag också. Jag försöker läsa på mycket om tilt och hantera tilten på rätt sätt, men jag tycker att det är fel att säga att jag tiltat mycket.

 

 

Jag är inte den som brukar casha ut hela rullen och börja om och atm så ser jag ingen större anledning till det heller.

 

Na jag anser det är bäst atm att ta en paus och tänka lite, sen liksom börja om. Tror att jag inte är i rätt sinnesstämmning när jag lirar atm, nåt osm en paus antagligen fixar. Sen kommer jag plugga mkt poker, se filmer och sen ska jag nog be någon kolla igenom min PT bas.

 

Blir nl200 efter pausen btw. Ahhh vad såna här perioder är jobbiga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad sugen jag är på poker nu, riktigt taggad.

 

Ajja ett par saker jag ska göra innan jag börjar om igen.

1. Läsa ut "Your worst poker enemy"

2. Se de senaste Cardrunners filmerna (3-4 st)

3. Gå igenom PT ännu 1 gång (typ 4-5 gången)

 

Btw så fick jag böckerna idag:-D :-D

Blir nog mathematics först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Såja!!

 

Idag blir det pokerlir, tog en paus som varade över 2 veckor. Har mest av njutit och gjort en massa saker med polare.

 

Ajja idag så är jag tillbaka.

 

 

Btw så måste jag casha ut endel av rullen inför Thailand, tänkte göra det på måndag.

 

Blir nl200 nu ett tag också.

 

Ajja ska tjäna pengar idag, återkommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig grej när har en loosingstreak, för att citera Mr Schoomaker "Book a win". Lirade en liten session och känner mig ganska självsäker atm, (att det behövs en loosingstreak innan man börjar jobba på sitt spel). Men anyway så gick session bra även om jag fick en fin KK mot AA men shit happends. Iaf så vart det minipluss på $115. Jag vill spela mer men jag kommer nog inte göra det bara för att det är viktigt att få börja vinna igen, att "book a win" är något som känns vettigt, liksom få känslan av att plussa osv.

 

jag vet inte om jag kan lova att jag inte spelar... nae fan jag lovar att jag inte ska spela nå mer ikväll!

 

"Book a win" ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 817193274 starting - 2007-08-26 17:11:13

** Descartes [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Saranghae sitting in seat 1 with $173.85

- Kris1908 sitting in seat 2 with $234.50

- Snaso sitting in seat 3 with $268.14

- Riveraat sitting in seat 4 with $563.90 [Dealer]

- Fisherman_ sitting in seat 5 with $228.60

Fisherman_ posted the small blind - $1.00

Saranghae posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Snaso : 10 of Hearts, 9 of Hearts

Kris1908 folded

Snaso raised - $8.00

Riveraat raised - $25.00

Fisherman_ folded

Saranghae folded

Snaso called - $25.00

** Dealing the flop: Queen of Hearts, 8 of Hearts, 7 of Hearts

Snaso bet - $22.00

Riveraat raised - $66.00

Snaso went all-in - $221.14

Riveraat folded

Snaso mucks:

Snaso wins $360.14 from the main pot

End of game 817193274

 

Denna handen hade jag lite tankar om:

1. Jag vet att preflopsynen kan diskuteras men FI har 3 betat mig flera gånger och jag har fått 4 beta honom 1 gång, vet att det är ett tveksamt spel men planen var att ta ifrån honom potten på floppen.

 

2. Jag leder ut för att repa svaghet, men därefter borde jag nästan ha synat för att checkraise turn eller skulle ni ha pushat floppen?

 

 

 

I denna handen undrar jag om jag missar ett värde på river när jag checkar ner? FI lirar 21/12/2

 

** Game ID 816548731 starting - 2007-08-25 15:51:27

** Kerouac [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Snaso sitting in seat 1 with $198.00

- -Eddies- sitting in seat 2 with $265.65

- zXero sitting in seat 3 with $339.15

- Jocke57 sitting in seat 4 with $88.00 [Dealer]

- Klofedeve sitting in seat 6 with $184.00

Klofedeve posted the small blind - $1.00

Snaso posted the big blind - $2.00

** Dealing card to _Lucky_Luke: Ace of Diamonds, Jack of Spades

-Eddies- folded

zXero folded

Jocke57 folded

Klofedeve raised - $7.00

Snaso called - $7.00

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, 5 of Spades, Ace of Spades

Klofedeve bet - $9.00

Snaso raised - $27.00

Klofedeve called - $27.00

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

Klofedeve checked

Snaso bet - $52.00

Klofedeve called - $52.00

** Dealing the river: 6 of Diamonds

Klofedeve checked

Snaso checked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade backet på 4 inköp på 40 mins lir. Ni som sett senaste filmen av GP på Cardrunners, det är ungefär det jag genomlidit i denna downswingen. Då inget funkar, då dom alltid har det, ajja får ta igen det imorrn. Blir inget mer lir ikväll även om jag tycker att jag spelade bra, lite passivt dock ibland men tycker att jag spelade bra.

 

** Game ID 817531764 starting - 2007-08-27 00:37:31

** White Hall [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- TheTherapist sitting in seat 1 with $174.50

- Kelsooo sitting in seat 2 with $321.38

- Muahahaha sitting in seat 4 with $694.10

- Snaso sitting in seat 5 with $286.10 [Dealer]

TheTherapist posted the small blind - $1.00

Kelsooo posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Snaso : 6 of Clubs, Ace of Clubs

Muahahaha folded

Snaso raised - $8.00

TheTherapist called - $8.00

Kelsooo called - $8.00

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 6 of Diamonds, Ace of Hearts

TheTherapist checked

Kelsooo checked

Snaso bet - $21.00

TheTherapist folded

Kelsooo raised - $65.00

Snaso went all-in - $257.10

Kelsooo called - $278.10

** Dealing the turn: 8 of Hearts

** Dealing the river: 4 of Clubs

Snaso shows: 6 of Clubs, Ace of Clubs

Kelsooo shows: 8 of Spades, Ace of Spades

Kelsooo wins $578.20 from the main pot

End of game 817531764

 

Jag vet inte i denna handen, inget att riktigt göra. Det enda man kanske kan klaga på är att inte raisa a6s i pos. Eller vad tycker ni? Kanske kan vara en läcka hos mig...

 

 

** Game ID 817526208 starting - 2007-08-27 00:28:33

** Heidegger [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Snaso sitting in seat 1 with $215.90

- 4kingfold sitting in seat 2 with $53.00

- debo sitting in seat 3 with $264.80

- Snearevben sitting in seat 4 with $0.00 [sitting out]

- kukkur22 sitting in seat 5 with $273.71

- Makeups sitting in seat 6 with $238.40 [Dealer]

Snaso posted the small blind - $1.00

4kingfold posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Snaso : 5 of Hearts, 5 of Diamonds

debo folded

kukkur22 called - $2.00

Makeups raised - $8.00

Snaso called - $8.00

4kingfold raised - $14.00

kukkur22 called - $14.00

Makeups called - $14.00

Snaso called - $14.00

** Dealing the flop: 10 of Spades, 5 of Clubs, 8 of Hearts

Snaso checked

4kingfold went all-in - $41.00

kukkur22 called - $41.00

Makeups folded

Snaso went all-in - $202.90

kukkur22 called - $202.90

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

** Dealing the river: Ace of Hearts

Snaso shows: 5 of Hearts, 5 of Diamonds

kukkur22 shows: Jack of Spades, 9 of Hearts

4kingfold mucks: Ace of Clubs, Ace of Spades

kukkur22 wins $177.00 from the main pot

kukkur22 wins $500.80 from side pot 1

End of game 817526208

 

Ev+ iaf...

 

Slutar ca back $700 imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. A6s handen, jag hade nog bara synat flopp där och inte tryckt in keramiken. Visst, du har en bra hand och brädan är lite dragig, men samtidigt känns det ändå som att du oftast är uppe mot en bättre hand om du skulle få syn på din push, set eller bättre tvåpar som i detta fall. Du skulle även kunna vara uppe emot ett stort drag här, 79s eller 57s känns inte helt otroligt med tanke på kallsynen han gjorde i BB efter raise och en syn. I det fallet är du knappast någon större favorit, coinflip. Axs är du heller ingen stor favorit emot, speciellt inte om han har A9s+.

 

För övrigt tycker jag att checkraise i flervägspotter skriker nått så enormt med styrka, iofs släppte den andra killen men jag får ändå dåliga vibbar av det, något som också förspråkar en syn bara.

 

Jag tycker hur som helst att den bästa linjen här bara är att ta en syn då du sitter i pos, och sedan omvärdera turn.

 

 

Baserar detta utan reads eller stats, men så spelar jag mot en standardtag oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. A6s handen, jag hade nog bara synat flopp där och inte tryckt in keramiken. Visst, du har en bra hand och brädan är lite dragig, men samtidigt känns det ändå som att du oftast är uppe mot en bättre hand om du skulle få syn på din push, set eller bättre tvåpar som i detta fall. Du skulle även kunna vara uppe emot ett stort drag här, 79s eller 57s känns inte helt otroligt med tanke på kallsynen han gjorde i BB efter raise och en syn. I det fallet är du knappast någon större favorit, coinflip. Axs är du heller ingen stor favorit emot, speciellt inte om han har A9s+.

 

För övrigt tycker jag att checkraise i flervägspotter skriker nått så enormt med styrka, iofs släppte den andra killen men jag får ändå dåliga vibbar av det, något som också förspråkar en syn bara.

 

Jag tycker hur som helst att den bästa linjen här bara är att ta en syn då du sitter i pos, och sedan omvärdera turn.

 

 

Baserar detta utan reads eller stats, men så spelar jag mot en standardtag oftast.

 

Jo, men du spelar väl också 17/13/2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna tror jag är en bra linje också men den är mycket mer svårspelad, finns så många kort som är läskiga och det är svårt att veta var du är i potten. Vet inte, tror det inte är så stor skillnad i EV på de 2 linjerna, kanske skulle ha haft fler åsikter. Valde iaf den enklare vägen denna gången.

 

 

----------

 

Ingen poker igår, var lite upptagen, var bla på Apoteket, jag lät expediten bestämma vad jag behövde så det slutade på 500:-.

 

------------

 

Tror det blir grind idag, kanske på en stund. Först blirre lite Cardrunners å entourage. Kanske lite PES också. Btw så ska jag börja läsa mathematics of poker snart, flipprade i den igår, känns typ som en mattekurs...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade $370 första sessionen, tänkte ta min andra nu, men ska nog se ett entourage avsnitt först, kärlek i första avsnittet.

 

Såg förresten Brokeback mountain, uppskattade filmen, den var ruskigt bra och skådespeleriet var kanske det bästa jag sett. Verkligen en bra film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte sett Entourage tidigare får jag gratulera till vad du har framför dig :)

 

Berätta mer om Apoteket :D

 

Ja men jag "cornerd" expediten vid magpillren och jag som har småländskt blod är dvs genom generna en utsökt förhandlare. Jag presenterade mig iaf för denna medelålders kvinna ung såhär "Tjena, alltså jag ska till thailand i 4 månader så jag behöver en jävla massa grejer".

 

Jag såg iaf girighet i hennes ögon, guld har aldrig skinit lika mycket så hon visade mig den höga hyllan med olika magpiller. Det första hon erbjöd mig var Resorb, Urmyrakeback hade nämnt dessa så jag tänkte att de säkert var bra till nånting så jag tog 2 st, dvs 4 rör a 10 tabletter. Hon visade mig därefter nå diarrré grej, jag lyssnade inte så mkt de var iaf bra så jag tog 2 st såna paket också. Vi begav oss vidare till värktabletter och min trogna ipren fick plats i korgen host host.. 2 paket ipren... nu fick hon lite tänka 2 sekunder innan vi snabbt slängde ner en nässpray "Alltid bra att ha" därefter avslutade vi med 1 paket plåster, sen hade de också rea på solkräm.... så jag köpte 2. Summan slutade på den fina siffran 444.50

 

Nu kom jag på vad detta innebär, jag kommer inte ha något kul alls i thailand om jag ska ha:

Värk/huvudvärk 60 dagar

Rännskita/diarré 16 dagar

Kräkningar/diarrré 20-40 dagar

Blöda 1m plåster

Hur jävla länge räcker en nässpray??

solskydd tar jag inte upp... Standard

 

Kanske inte låter så jättefarligt men summa sumarum så ska jag må dåligt i max 116 dagar, resten kan jag njuta av. Blöda 1m ska jag också...

 

 

------

 

En sista session nu, hade lite oflyt i en pot med färg mot färgdrag men slutade ändå pluss $150, totalt $520 pluss idag.

 

Har ingen jätteintressant hand att ta upp idag. BLir nog PES, kanske entourage, läsa också... ajja cya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw Meta, ta med ditt glasögonrecept. Jag sjlv tänkte köpa en massa glasögon

 

 

Fi lirar Tag 22/17/2,5

 

** Game ID 819849368 starting - 2007-08-30 18:11:35

** Epicurus [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Flink85 sitting in seat 1 with $41.63

- Zueco sitting in seat 3 with $243.44

- Snaso sitting in seat 4 with $194.30 [Dealer]

- CyralSneer sitting in seat 6 with $161.73

CyralSneer posted the small blind - $1.00

Flink85 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Snaso : 8 of Diamonds, 5 of Diamonds

Zueco raised - $8.00

Snaso called - $8.00

CyralSneer folded

Flink85 called - $8.00

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 7 of Diamonds, Jack of Diamonds

Flink85 checked

Zueco bet - $12.50

Snaso raised - $40.00

Flink85 folded

Zueco raised - $78.75

Snaso ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...