Gå till innehåll

Htor Svs micro! ManUnited =)


punkis

Recommended Posts

Du sa det själv, gambler, han spelar ett spel jag inte följer så hårt utan vill minska variansen. Men på den nivån han lirar så folk ofta mer tomma än dom är på dessa nötnivåerna dessvärre. På 5/10 som jag har för mig Djens grindar en del så pushar jag alla dar i veckan med den handen. Men i detta fallet pratar vi PLO50 och PLO100 vilket gör att jag väljer ibland att se en turn. Hur nu vissa uppfattar ibland som alltid kommer jag alltid undra.

 

Så nu har jag förklarat för dig med.

 

p.s Ja, Jens är duktig i PLO men enligt min smak för mycket gambler.

 

Jag förstår dig Masken :)..

 

Man måste bli gambler på de högre nivåerna annars blir man överkörd helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 442
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du sa det själv, gambler, han spelar ett spel jag inte följer så hårt utan vill minska variansen. Men på den nivån han lirar så folk ofta mer tomma än dom är på dessa nötnivåerna dessvärre. På 5/10 som jag har för mig Djens grindar en del så pushar jag alla dar i veckan med den handen. Men i detta fallet pratar vi PLO50 och PLO100 vilket gör att jag väljer ibland att se en turn. Hur nu vissa uppfattar ibland som alltid kommer jag alltid undra.

 

Så nu har jag förklarat för dig med.

 

p.s Ja, Jens är duktig i PLO men enligt min smak för mycket gambler.

 

Angående denna hand:

Mot topptvå så har vi hur många outs?

Mot set har vi hur många outs?

Mot par+fd/wrap+par så ligger vi?

 

Det du inte förstår är att hursomhelst så har vi i praktiken alltid minst 50% här och jag är rätt säker på att B/R är bättre än B/C om vi simulerar 100 motståndare med olika stilar. Mot 2/10 kanske jag bara synar här men då baserar jag det på reads.

 

Sen överskattar du aggressiviteten på 5/10 med 300%, det smäller däremot desto mer på 10/20 men skillnaden där fårn 5/10 är enorm.

 

Och om ni pratar o säger det är "nötnivåer", då får ni väl inte betalt om dragen sitter, dvs ni får inte implicita odds och därför borde folda floppen?

 

Edit:

Sen finns det väl en anledning att masken satt och fick be någon annan om marker konstant senast vi spelade PLO live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är jag inte glad!!!!!!

 

Hela tiden ser det ut såhär idag!!!

Players:

MoCCaAnis (EUR 63,42 in seat 1)

tomi1968 (EUR 154,41 in seat 2)

htor_ (EUR 88,76 in seat 3)

henka77 (EUR 25,15 in seat 5)

rum77 (EUR 25,67 in seat 6)

 

Dealer: htor_

Small Blind: henka77 (0,25)

Big Blind: rum77 (0,50)

 

htor_ was dealt: :Tc: - :Kd: - :Js: - :9c:

 

MoCCaAnis Raise (1,75)

tomi1968 Call (1,75)

htor_ Raise (7,75)

henka77 Fold

rum77 Fold

MoCCaAnis Call (6,00)

tomi1968 Call (6,00)

 

Flop :6c: - :8s: - :7c:

 

MoCCaAnis Check

tomi1968 Bet (20,00)

htor_ All-In (81,01)

MoCCaAnis Fold

tomi1968 Call (61,01)

 

Turn :6c: - :8s: - :7c: - :7s:

River :6c: - :8s: - :7c: - :7s: - :3c:

 

tomi1968 shows: :6h: - :7h: - :4d: - :Qh: (a full house, sevens full of sixes)

htor_ shows: :Tc: - :Kd: - :Js: - :9c: (a flush, ten high)

 

 

tomi1968 wins: EUR 184,02 (with a full house, sevens full of sixes)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tilt kanske :mrgreen: :mrgreen:

 

Players:

htor_ (EUR 149,89 in seat 1)

GrisenTLP (EUR 83,26 in seat 2)

GiantK (EUR 72,87 in seat 3)

Laitala (EUR 176,96 in seat 4)

rattlelate (EUR 35,30 in seat 5)

itzik270 (EUR 57,76 in seat 6)

 

Dealer: itzik270

Small Blind: htor_ (0,25)

Big Blind: GrisenTLP (0,50)

 

htor_ was dealt: :9c: - :Jc: - :Kc: - :Ah:

 

GiantK Call (0,50)

Laitala Raise (2,25)

rattlelate Fold

itzik270 Fold

htor_ Call (2,00)

GrisenTLP Call (1,75)

GiantK Call (1,75)

 

Flop :2s: - :9s: - :Kh:

 

htor_ Bet (9,00)

GrisenTLP Fold

GiantK Fold

Laitala Raise (36,00)

htor_ Raise (108,00)

Laitala All-In (138,71)

htor_ All-In (30,64)

Laitala Payback (27,07)

 

Turn :2s: - :9s: - :Kh: - :7c:

River :2s: - :9s: - :Kh: - :7c: - :7h:

 

htor_ shows: :9c: - :Jc: - :Kc: - :Ah: (two pairs, kings and nines)

Laitala shows: :Tc: - :Ks: - :8s: - :2d: (two pairs, kings and sevens)

 

 

htor_ wins: EUR 301,28 (with two pairs, kings and nines)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående denna hand:

Mot topptvå så har vi hur många outs?

Mot set har vi hur många outs?

Mot par+fd/wrap+par så ligger vi?

 

Det du inte förstår är att hursomhelst så har vi i praktiken alltid minst 50% här och jag är rätt säker på att B/R är bättre än B/C om vi simulerar 100 motståndare med olika stilar. Mot 2/10 kanske jag bara synar här men då baserar jag det på reads.

 

Sen överskattar du aggressiviteten på 5/10 med 300%, det smäller däremot desto mer på 10/20 men skillnaden där fårn 5/10 är enorm.

 

Och om ni pratar o säger det är "nötnivåer", då får ni väl inte betalt om dragen sitter, dvs ni får inte implicita odds och därför borde folda floppen?

 

Edit:

Sen finns det väl en anledning att masken satt och fick be någon annan om marker konstant senast vi spelade PLO live.

 

Men lol för drygt 1 år sen i funmoney latcho lajban.

 

Och när skall din hjärna förstå att jag det finns andra situationer du säger ju exakt samma sak som gällande hur många gånger man pushar på den floppen och då baserar man det på reads, dvs precis det jag sagt. LÄS!

 

Här drar vi mot nöts men det finns andra situationer är folk är för pushkåta för min smak. Här nämnde jag dynamiskt spel. LÄS!

 

Det jag menar är inte bara denna potten utan diskutera allmänt drag i PLO.

 

Och allvarligt, så duktig e du inte Jens, du kan liret men jag lirar gärna om en större del av min BR mot dig i PLO. Gillar att möta lottospelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tilt kanske :mrgreen: :mrgreen:

 

Players:

htor_ (EUR 149,89 in seat 1)

GrisenTLP (EUR 83,26 in seat 2)

GiantK (EUR 72,87 in seat 3)

Laitala (EUR 176,96 in seat 4)

rattlelate (EUR 35,30 in seat 5)

itzik270 (EUR 57,76 in seat 6)

 

Dealer: itzik270

Small Blind: htor_ (0,25)

Big Blind: GrisenTLP (0,50)

 

htor_ was dealt: :9c: - :Jc: - :Kc: - :Ah:

 

GiantK Call (0,50)

Laitala Raise (2,25)

rattlelate Fold

itzik270 Fold

htor_ Call (2,00)

GrisenTLP Call (1,75)

GiantK Call (1,75)

 

Flop :2s: - :9s: - :Kh:

 

htor_ Bet (9,00)

GrisenTLP Fold

GiantK Fold

Laitala Raise (36,00)

htor_ Raise (108,00)

Laitala All-In (138,71)

htor_ All-In (30,64)

Laitala Payback (27,07)

 

Turn :2s: - :9s: - :Kh: - :7c:

River :2s: - :9s: - :Kh: - :7c: - :7h:

 

htor_ shows: :9c: - :Jc: - :Kc: - :Ah: (two pairs, kings and nines)

Laitala shows: :Tc: - :Ks: - :8s: - :2d: (two pairs, kings and sevens)

 

 

htor_ wins: EUR 301,28 (with two pairs, kings and nines)

Rake: EUR 3,00

 

 

Laitala har förut nickat OSLA och är svindålig, går in i döden med färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här drar vi mot nöts men det finns andra situationer är folk är för pushkåta för min smak. Här nämnde jag dynamiskt spel. LÄS!

 

Det jag menar är inte bara denna potten utan diskutera allmänt drag i PLO.

 

Och allvarligt, så duktig e du inte Jens, du kan liret men jag lirar gärna om en större del av min BR mot dig i PLO. Gillar att möta lottospelare.

 

:shock::-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :mrgreen:

 

Förklara gärna min databas som typ ligger i absoluta toppprocenten av de bästa vinnarna på 5/10 över 175000 händer då?

 

Och ditt prat om allmänna drag:

Du verkar inte fatta hur stark handen blir av det fakum att det är två par i den också och inte bara draget. Hade det varit AJxx mot en tight motståndare behöver man inte ställa in där.

 

Jag spelar gärna med dig om din BR i PLO. 20000 händer HU på... 5/10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock::-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :mrgreen:

 

Förklara gärna min databas som typ ligger i absoluta toppprocenten av de bästa vinnarna på 5/10 över 175000 händer då?

 

Och ditt prat om allmänna drag:

Du verkar inte fatta hur stark handen blir av det fakum att det är två par i den också och inte bara draget. Hade det varit AJxx mot en tight motståndare behöver man inte ställa in där.

 

Jag spelar gärna med dig om din BR i PLO. 20000 händer HU på... 5/10?

 

Men herr hjärndöd, läs! Jag syftar inte bara på den handen. Handen är ett monster jag säger bara att man inte alltid behöver spela likadant. Återigen säger jag att jag själv pushar där 8 av 10, även du skrev detta. Så varför tjabbar du när vi håller med varandra ang detta?

 

När det gäller ditt game kan vi ta det via pm så slipper vi trasha sönder denna dagbok mera, vilket jag ber om ursäkt för punkis.

 

Nu släpper vi detta så kan du skicka pm istället för att kopiera dina stats från nån fattig tracker som jag verkligen ger blanka fan i.

 

Och nej jag spelar inte på en nivå där jag inte har BR för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herr hjärndöd, läs! Jag syftar inte bara på den handen. Handen är ett monster jag säger bara att man inte alltid behöver spela likadant. Återigen säger jag att jag själv pushar där 8 av 10, även du skrev detta. Så varför tjabbar du när vi håller med varandra ang detta?

 

När det gäller ditt game kan vi ta det via pm så slipper vi trasha sönder denna dagbok mera, vilket jag ber om ursäkt för punkis.

 

Nu släpper vi detta så kan du skicka pm istället för att kopiera dina stats från nån fattig tracker som jag verkligen ger blanka fan i.

 

Och nej jag spelar inte på en nivå där jag inte har BR för.

 

Jag "tjabbar" mest över om att du uttalar dig om mig, min spelstil och mina vinster och inte vet ett dugg vad du pratar om. Jo, det var nog det. Själv tänkte jag att statistiska bevis på vinster och winrate skulle hjälpa dig inse att du var ute och cyklade. Men om inte statistik funkar...så kanske...typ...en blå gädda som flyger förbi utanför ditt fönster är det enda som hjälper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "tjabbar" mest över om att du uttalar dig om mig, min spelstil och mina vinster och inte vet ett dugg vad du pratar om. Jo, det var nog det. Själv tänkte jag att statistiska bevis på vinster och winrate skulle hjälpa dig inse att du var ute och cyklade. Men om inte statistik funkar...så kanske...typ...en blå gädda som flyger förbi utanför ditt fönster är det enda som hjälper?

 

 

Jag säger inget om dina vinster, men jag gillar inte din spelstil bara. Jag vet att du är en vinnande spelare. Men när du hoppar på mig och antyder att jag inte skulle kunna lira PLO det är ju då jag tiltar på dig. Det va inte jag som började pajkastningen men jag kan gärna sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herr hjärndöd, läs! Jag syftar inte bara på den handen. Handen är ett monster jag säger bara att man inte alltid behöver spela likadant. Återigen säger jag att jag själv pushar där 8 av 10, även du skrev detta. Så varför tjabbar du när vi håller med varandra ang detta?

 

Varför ska man inte alltid spela likadant? Är man välbalanserad så blir man ju ändå inte exploaterbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inget om dina vinster, men jag gillar inte din spelstil bara. Jag vet att du är en vinnande spelare. Men när du hoppar på mig och antyder att jag inte skulle kunna lira PLO det är ju då jag tiltar på dig. Det va inte jag som började pajkastningen men jag kan gärna sluta.

 

Bra, då slutar jag med eftersom jag ärligt talat inte vet om du vinner bra på PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är jag inte glad!!!!!!

 

Ja visst är det hemskt när motståndarna synar all-in med bottentvå. Jag skulle bli glad om jag upptäckte att mina motståndare var så urkassa.

 

Lite tilt kanske :mrgreen: :mrgreen:

 

Din prefloppssyn med AkJ9? Sen är det ju faktiskt Fi som får in pengarna på floppen som favorit:

 

http://twodimes.net/h/?z=4263137

pokenum -o ah kc jc 9c - tc ks 8s 2d -- 2s 9s kh

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 9s 2s Kh

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Kc Jc 9c Ah 408 49.76 412 50.24 0 0.00 0.498

Ks 8s Tc 2d 412 50.24 408 49.76 0 0.00 0.502

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Din prefloppssyn med AkJ9? Sen är det ju faktiskt Fi som får in pengarna på floppen som favorit:

 

http://twodimes.net/h/?z=4263137

pokenum -o ah kc jc 9c - tc ks 8s 2d -- 2s 9s kh

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 9s 2s Kh

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Kc Jc 9c Ah 408 49.76 412 50.24 0 0.00 0.498

Ks 8s Tc 2d 412 50.24 408 49.76 0 0.00 0.502

 

;)

 

Jo just det, var ju båda på tilt... tror du verkligen jag riskerar hela stacken med enbart top 2 där annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...