Gå till innehåll

+ 31 inköp, och nybörjarrigg!


shipitholla85

Recommended Posts

Inte 31 inköp.

Enda gången jag sett någon vinna så mkt på NL25 så satt han och potta från preflop till river med any2. Det var för övrigt också på everest.

 

Sant! Jag trodde det var under en längre tidsperiod. Extremt mkt tur om det var på några timmars spel självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjo,

 

Ni som säger att jag kan vara grunden till ett spelmissbruk i framtiden tänker hur? Nu har han börjat lira poker, och kommer inte att sluta bara för att jag förbjuder honom. Bättre han lirar kontrollerat. Som nämts tidigare så känner ju ingen här min bror, men jag kan säga en sak: han kommer aldrig avsätta 1krona av egna pengar för att lira poker.

 

Ni som hävdar att man måste lira kasst och dega in som dawg och dra ut för att plocka hem en massa inköp har fel, fel, fel. Jag byggde själv upp min rulle från NL10 på everest där jag snittade 7,5 inköp per dag under 30 dagars tid. Spela sjukt tight aggresivt så ska ni se att det inte är så svårt.

 

Spelet har flytit på bra. Han tappade $60 igår under min coaching :rolleyes: , men plockade in $120 under en 2timmars session i morse... STARKT!

 

Vad är det för blinds han lirar på ? har inte förstått det där med NL10 :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha killen är 15 år ? han verkade ha en turkväl, som vi alla har haft :) visste är han bra men liksom en kväll säger ju inte mkt , hur går hans spel nu ? själv är jag 16 nu och har samma senario , har gått från 100 kr på Svenska Spel till 25.400 kr nu , om ni snackar talang så är väl det lite bättre ? ;-)

 

själv ska jag gå gymnasiet åtminstonde ett år till och se hur det går med pokern kommande år .... man ska ha en stadig grund att stå på iaf . Gymnasiet är ju inte ens svårt tycker jag ... hehe

 

Alltså...no offence, men vem tror du att du är? 16år vunnit 25k och börjar prata om "talang" haha.

Den fetstilta texten är ju ett tydligt exempel på hur omogen du är för din ålder.

Kom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktist musen. grattis till pengarna, men att du säger "ska gå gymnasiet ett år till och se hur det går.." är typ det osmartaste jag sett på länge.. men du är 91:a? Och föresten, jag kan också tycka att gymnasiet är lätt men vafan ta vara på gymnasiet, Fett jävla kul i jämnförelse med högstadiet. Btw kom på att 91or börjar väl i 1an nu ? eller ?

GL HF till killen i topic. en micro lirare blir förövrigt jävligt sugen på gå över till everest, tycker fan klienten är skön! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh ja,.. 25k+ ! filar på att lägga ner utbildningen... loool....nåja, vg-mvg i alla ämnen kan han förvisso ha med sitt rejäla språkbristande, var många såna i min gamla naturvetenskapsklass på gymnasiet...

 

men kom ihåg grabben att du har inte direkt plusat några erik123 summor, så fila inte på att hoppa av gymnasiet.. jag har t.ex backat över 30k sek idag och någon miljonär jag då defintivt inte. Skulle jag tjäna samma summor som jag gör på poker på ett jobb så skulle jag jobba... mentalt är detta fasen ingen lek... nu... jaga terrorister med bauer o släppa tankarna från de där hemska 2k$ potterna i plo'n då man blir utsuckad inför river med 4outarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh ja,.. 25k+ ! filar på att lägga ner utbildningen... loool....nåja, vg-mvg i alla ämnen kan han förvisso ha med sitt rejäla språkbristande, var många såna i min gamla naturvetenskapsklass på gymnasiet...

 

Han går väl yrkesförbredande, typ mekanikerlinje.. mycket skola isf :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han går väl yrkesförbredande, typ mekanikerlinje.. mycket skola isf :roll:

 

han påstår sig gå teknikprogrammet, vilket här uppe i piteå är en ganska tuff linje med avancerad matematik,fysik ... enda skillnaden mot naturvetenskaplig inriktning är typ att de slipper naturkunskap o liknande.. de läser iaf kemi A möjligen B iaf.. biologi A läser de nog, slipper nog B...

 

Men eftersom de läser matte a,b,c,d,e / fysik a,b m.m. så är de inte en ren donk-linje iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han påstår sig gå teknikprogrammet, vilket här uppe i piteå är en ganska tuff linje med avancerad matematik,fysik ... enda skillnaden mot naturvetenskaplig inriktning är typ att de slipper naturkunskap o liknande.. de läser iaf kemi A möjligen B iaf.. biologi A läser de nog, slipper nog B...

 

Men eftersom de läser matte a,b,c,d,e / fysik a,b m.m. så är de inte en ren donk-linje iaf..

 

Allt det där är inte obligatoriskt på teknik, man kan dock välja till de "avancerade" naturvetenskapliga kurserna. För övrigt tror jag inte teknikprogramet skiljer sig i Haparanda mot vårat här nere i Skåne då det fortfarande är samma kursplan man följer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han påstår sig gå teknikprogrammet, vilket här uppe i piteå är en ganska tuff linje med avancerad matematik,fysik ... enda skillnaden mot naturvetenskaplig inriktning är typ att de slipper naturkunskap o liknande.. de läser iaf kemi A möjligen B iaf.. biologi A läser de nog, slipper nog B...

 

Men eftersom de läser matte a,b,c,d,e / fysik a,b m.m. så är de inte en ren donk-linje iaf..

 

Detta är inte det vanliga T-programmet. Vanliga T läser matte a,b och ingen fysik alls om jag inte är helt ute och cyklar:).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag inte , men liksom plussa väldigt mycket en dag kan alla göra om man har flyt och träffar bra och får betalt , jag går tekniks linje , jag är rätt så smart ska jag tillägga då, VG-MVG ligger jag på i alla ämnerna.

 

Visst är killen i forumet som alla snackar om väldigt bra , men inte överdrivet ....

lol. lite svårt att uppskatta Ops brors skicklighet från den info vi fått från hans bror.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, trodde det var 18 som gällde på PF?

 

mjo...men varför skulle inte en som jag tillexpempel, 16 årig pokerintresserad få vara medlem, och lära sig mer om spelet ?? rädd att vi yngre ska komma ikapp i kunskap ??

byter kanske lite ämne men men..

Ju mer vi kan när vi fyller 18 desto större chans att vi eventuellt kan leva på pokern i framtiden..oavsätt hur det går i pokern den närmaste tiden kommer jag fortsätta med skola. men pokern kanske kommer att vara lite extra cash att leva och slippa skyhöga studielån. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du tillåta honom köra bil eller gå på systemet även om han kunde det för han ser exakt ut som dig och kan låna ditt leg?

 

Förstår faktisgt inte dehär settet att tänka. Visst de är ett lagbrott och så vidare. Men ska man inte gå på hur pass mogen man är som menniska istället? Visst de går inte alltid, och nu är lagen så att det finns åldersgränser. Men ja ser hällre en 15 årig grabb som har bra koll på moneymanagement, inte tiltar, bra koll på pengar, inte har tendens till att spela bort pengar han inte har osv. Hällre en nån som är 25 som Har hyra att betala, inget jobb och lånar pengar till sitt spel och sen har "otur" och han skiter upp sitt liv, men får spela enligt lagen.

 

Man ska inte glömma att bara för att lagen säger nått är de inte alltid de bästa och mäst rätta.

 

 

Ska tillägga att trotts de ja skriver så menar ja inte att åldersgräns är onödigt eller att ja tycker att alla ska få spala fast de är 15. De är viktigt att inte låta vem som hälst spela, nu har vi löst det genom åldersgräns men de behöver inte alltid va rätt. Självklart är de bra och man slipper ha minderåriga som fasnar i "spelträsket" och skiter upp sina liv när de är sjukt unga. Men de är absolut inte så att de alltid är farligt att spela bara för man inte fyllt 18år.

 

Summering: Lagen bör följas men den är inte alltid perfekt, de är trotts allt meniskor som skapat den!

 

 

Ja vill inte uppmuntra till att bryta mot lagen, men enligt mig så värkar de inte vara nån katastrof att låta grabben lira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår faktisgt inte dehär settet att tänka. Visst de är ett lagbrott och så vidare. Men ska man inte gå på hur pass mogen man är som menniska istället? Visst de går inte alltid, och nu är lagen så att det finns åldersgränser. Men ja ser hällre en 15 årig grabb som har bra koll på moneymanagement, inte tiltar, bra koll på pengar, inte har tendens till att spela bort pengar han inte har osv. Hällre en nån som är 25 som Har hyra att betala, inget jobb och lånar pengar till sitt spel och sen har "otur" och han skiter upp sitt liv, men får spela enligt lagen.

 

Man ska inte glömma att bara för att lagen säger nått är de inte alltid de bästa och mäst rätta.

 

 

Ska tillägga att trotts de ja skriver så menar ja inte att åldersgräns är onödigt eller att ja tycker att alla ska få spala fast de är 15. De är viktigt att inte låta vem som hälst spela, nu har vi löst det genom åldersgräns men de behöver inte alltid va rätt. Självklart är de bra och man slipper ha minderåriga som fasnar i "spelträsket" och skiter upp sina liv när de är sjukt unga. Men de är absolut inte så att de alltid är farligt att spela bara för man inte fyllt 18år.

 

Summering: Lagen bör följas men den är inte alltid perfekt, de är trotts allt meniskor som skapat den!

 

 

Ja vill inte uppmuntra till att bryta mot lagen, men enligt mig så värkar de inte vara nån katastrof att låta grabben lira.

 

Verkar som du skippade svenskalektionerna i ung ålder för att spela poker, eller? ;-) Hoppas det gått bra iaf :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du skippade svenskalektionerna i ung ålder för att spela poker, eller? ;-) Hoppas det gått bra iaf :mrgreen:
Problemet är ju inte svenskan, utan istället det faktum att han anser att man själv ska kunna välja att följa de lagar man vill och skita i resten "eftersom man själv vet bäst". Hade vart ett härligt samhälle att leva i om vi alla fick den valfriheten :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du skippade svenskalektionerna i ung ålder för att spela poker, eller? ;-) Hoppas det gått bra iaf :mrgreen:

 

Hehe, ja är inge vidare på stavning och sånt, ändå var jag på de flästa svenska lektionerna :roll:. Hoppas ni förstod va jag menade iaf. Om de går bra tänker ja inte prata om här, men kolla gärna min dagbok :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju inte svenskan, utan istället det faktum att han anser att man själv ska kunna välja att följa de lagar man vill och skita i resten "eftersom man själv vet bäst". Hade vart ett härligt samhälle att leva i om vi alla fick den valfriheten :roll:

 

 

Du har inte förstått rätt alls. Ja anser absolut inte att man ska ha sina egna lagar, utan bara att lagarna inte alltid behöver vara perfekta. Följa dom tycker ja man ska göra. Däremot så tycker ja att i detta fall att de inte är "farligt" att bryta mot lagen, om trodskaparen vill göra det eller inte får han avgöra helt själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...