Gå till innehåll

Din bästa resp. sämsta pokeregenskap


benemerson

Recommended Posts

ja, vad är din bästa respektive sämsta pokeregenskap?

 

min bästa: tiltkontroll. ett gäng bad beats får mig inte längre ur balans. filbunke.

 

min sämsta: dåligt självförtroende. vågar ofta inte vara så aggressiv som jag borde. hör monster under sängen. överskattar motståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa: Samma som OP, tiltkontroll. Jag tiltar otroligt sällan, nästan aldrig. Alltid lugn trots sjuka utdragningar.

 

Sämsta: Jag kan lätt fastna i mönster. Har jag väl vant in ett sätt att spela en viss hand på spelar jag den nästan alltid på samma sätt. Jag skulle behöva bli mer kreativ och flexibel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog medioker på det mesta, men får väl säga

 

Bästa: card reading

 

Sämsta: konstant extremt motriggad. spelar ingen roll om fi spelar med öppna kort, river dödar mig alltid ändå. jag behöver 3 ggr så stor edge som andra vinnande spelare för att slå både motstånd, rake och rigg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa: Svårläst - kan växla tempo med bra känsla för min egen tableimage.

 

Sämsta: Spelar ofta onödigt "svårt" mot sämre motstånd. Har bättre ROI på SnG $30-50 än på $10-20. Har detta till trots inte riktigt modet att gå upp i nivå på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa: Att lura med motståndarna i potter när jag har monsterkort.

När det gäller turneringar är jag en extrem surviver som kan sitta med lägsta stacken i timmar utan att åka ut.

 

Sämsta: Att inte kunna folda på rivern när motståndaren jag lurat med i potten uppenbart träffar sitt vansinnigt dåliga drag och bettar hårt. Ibland verkar jag medvetet betala pengar för att få gnälla över oturen i chatten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa: Ivrig på att förbättra mitt spel, blivit bättre på att sätta motståndare på händer och på att läsa dom, orädd och envis.

 

Sämsta: Stundtals dålig tiltkontroll (har blivit bättre på det), LAT (vad det gäller att spela tillräckligt), förlorar ibland "känslan" för borden när jag multitablar, kan få problem med att hitta rätt rytm mot aggressiva spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bästa : hittat ett bra balanserat loose agressive spel på nätet där jag känner att jag är i kontroll mest hela tiden, bra moneymanagment samt tiltkontroll

 

sämsta : blir tok för tight vid live spel, har svårt att spela mot tomtar som knappt vet själva vad dom håller på med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...