Gå till innehåll

Missbrukande av all-in protection vid disconnect

Recommended Posts

Postad

Jag tror att det är så det kallas iaf.

Det jag syftar på är säkerhetsfunktionen som gör att man automatiskt får gå till showdown när man disconnectas mitt i en hand.

Jag spelade just en hand där jag pushade min kåk på river och en fuling till fransman ryckte sladden och slapp betala hela sin stack för att få reda på att hans trips inte stod. Handen direkt efter var han dessutom tillbaka.

Finns det nåt sätt att skydda sig mot sånt här och ska man rapportera missbruket eller är det bara att skita i?

Postad

Enda sättet är att rapportera det till supporten.

De kan kolla om spelare haft vana att fula med den.

Troligtvis kan du inte få kompensation för att "fuskaren" gjorde som han gjorde men han kan bli av med sin all-in skydd för gott så det är definitivt värt att rapportera.

Everest är hyffsad sträng mot alla misstänkta fuskare så han borde definitivt bli av med sin all-in skydd.

Postad

Tycker det är bättre som Microgaming nästan har, dvs en tidsbank. Nu så måste man ju aktivera den tidsbanken(som är 2 min eller nåt) själv, men det vore bättre om den också aktiverades automatiskt när någon blir bortkopplad.

Då skulle dom med risig lina ha en liten chans att komma tillbaks, medans de som försöker fuska bara drar ut på det i 2 minuter och blir sedan foldad.