Gå till innehåll

Shipdumping enda lösningen här?


Recommended Posts

Nu har brorsan ställt till det. Han spelade på en polares konto på SVS han vann 4 papp. Försökte ta ut pengarna till sitt kort. När han sedan skulle byta uttagningskort så var det så att på samma sida kom det upp hur mkt han ville överföra. han trodde då att det innebar att han kunde anmäla det nya kortet samt ta ut pengarna till kortet i samma veva. Men så var inte fallet utan det gick så illa att han satte in sina sista 4 tusen på personkontot till svs. Helt sjukt att han inte ens behövde acceptera att överföringen skulle genomföras det enda som kom upp var "nu har du överfört 4000 till ditt spelkonto" tryck "ok". Han sket givetvis i att trycka "ok", men likt förbannat hamnade pengarna på sin polares svenskaspelkonto. Det är ju helt sjukt att man, genom att knappa in nummret på ett visakort, kan föra över en annan persons pengar & sedan ta ut dem till sitt eget kort!? Har inte svenskaspel skrytit med att deras säkerhet ska vara bäst? Sen kom det här som ett slag i ansiktet, helt jävla sjukt idiotiskt.

 

Nu slumpar det sig så illa att han måste betala en resa till magaluf för de pengarna som nu är "fast" på svenskaspel. Hans polare har inte gjort någon uttagning än från svs & ni som gjort det vet ju vilket jävla projekt det är med att skicka brev med bankuppgifter till Gotland & tillbaka & bekräftelser hit & dit, ett jävla jidder. Tog ca. 2 veckor för mig att göra uttag första gången.

 

Nu är läget som sagt akut. Efytersom jag har ett konto på svs så föreslog jag att vi kunde sitta & spela headsup mot varandra & chipdumpa hans rulle till mitt konto för att sedan ta ut pengarna via min bank. Men nu när vi skulle dega in 8 lök headsup så tänkte jag att, "fuck tänk om nån jävel ser att det är uppenbar dumping, kan svs-jäklarna frysa kontot då". Hur stor är risken att åka dit ungefär? Och vad kan en spelsajt egentligen göra när dem upptäcker något fuffens? det kommer ju bara bli en hand mellan oss sen hamnar vi allin på river typ, så det kommer ju se skumt ut...för att inte betala rake. vafan vilken soppa han hamnat i. han är oerhört tacksam för hjälp så jag frågar er, när jag inte kunde hjälpa grabbhalvan själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring Svenska Spels support och förklara läget (öppet dygnet runt). en kompis till mig skulle ta ut en slant (vi satt i skype) och han råkade sätta in en anselig stor summa som låg på kortet också... det är lätt hänt...

 

får du inte det svar du vill ringer du bara igen och hoppas på en ny person bakom luren. under tiden för att undvika paniklösningar och att ni åker fast för bedrägeri och chipdumping (fast så inte är fallet och det tar troligtvis flera veckors tid att utreda). poängtera att ni kan bistå med id-uppgifter osv och var så trevlig och okrävande som går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad är det för familj som inte kan låna ut 4000kr

 

En familj full av snåljåpar & hatiska jävlar. Seriöst. Hur fan kan du snöa in dig på det där, hur hade du tänkt att det skulle hjälpa mig? Dryg, drygare, FordPrefect...

 

Ring Svenska Spels support och förklara läget (öppet dygnet runt). en kompis till mig skulle ta ut en slant (vi satt i skype) och han råkade sätta in en anselig stor summa som låg på kortet också... det är lätt hänt...

 

får du inte det svar du vill ringer du bara igen och hoppas på en ny person bakom luren. under tiden för att undvika paniklösningar och att ni åker fast för bedrägeri och chipdumping (fast så inte är fallet och det tar troligtvis flera veckors tid att utreda). poängtera att ni kan bistå med id-uppgifter osv och var så trevlig och okrävande som går

 

 

Ja, men det är ju lite klurigt eftersom det inte ens är brorsans konto. hur ska man förklara det liksom? Sedan det där med id-handligar verkar ju kunna ta ett bra tag oxå, har jag en känsla av. Men hade vi haft mer tid så hade ditt förslag varit nöten, tack ändå men det lutar åt att göra en "snygg" dumping...fattar inte hur de skulle upptäcka det, & hur dem kan straffa oss....

 

 

 

Tacksam för alla seriösa svar gubbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om SvS har något bra system mot chipdumping, men det är inte snyggt att två pers sitter med hela rullarna hu. Har ni även en koppling mellan att ni bor nära varann, har använt samma dator, loggat in från samma ipn osv, alarmeras svs om de nu har ett sånt system, och så fort någon vinner stort, kollas all spelhistorik upp.

 

Jag hade helt enkelt inte vågat, i alla fall om ett "ja" uppstår på någon av påståendena ovanför, och då är det bättre att ringa svs.

 

Gör såhär då, ring och berätta inte dina kontouppgifter. slå inte in ditt spelnummer i början. berätta läget och fråga om det går att hjälpa till, även fast någon har spelat på någons annan konto. har ni dessutom en sjyst bortförklaring till det bör det inte vara några problem.

 

och funkar det inte, ring upp igen. detta är trots allt förmodligen både säkrare och billigare om ni bara försöker. hf i magaluf förresten, ska också dit. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om SvS har något bra system mot chipdumping, men det är inte snyggt att två pers sitter med hela rullarna hu. Har ni även en koppling mellan att ni bor nära varann, har använt samma dator, loggat in från samma ipn osv, alarmeras svs om de nu har ett sånt system, och så fort någon vinner stort, kollas all spelhistorik upp.

 

Jag hade helt enkelt inte vågat, i alla fall om ett "ja" uppstår på någon av påståendena ovanför, och då är det bättre att ringa svs.

 

Gör såhär då, ring och berätta inte dina kontouppgifter. slå inte in ditt spelnummer i början. berätta läget och fråga om det går att hjälpa till, även fast någon har spelat på någons annan konto. har ni dessutom en sjyst bortförklaring till det bör det inte vara några problem.

 

och funkar det inte, ring upp igen. detta är trots allt förmodligen både säkrare och billigare om ni bara försöker. hf i magaluf förresten, ska också dit. =)

 

 

Fisk också, det var semiroligt att upptäcka hur rätt du har. Samt att typ samtliga frågor du ställde svarades jakande. Huuuuva, vilket jävla mekk! Grymt kul när man är bakis, men men får ta tjuren vid hornen det här håller fan inte. Tack som fan maskineri...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS har garanterat ett system som kollar misstänkt chipdumping. Jag råkade göra göra det på ett ruggigt osmidigt sätt med en kompis som var skyldig mig pengar (två gånger gjrode vi det vid headsup bord). Tog inte så lång tid innan vi blev avstängda en månad var. Då rörde det sig dock om mindre än 500 kr. 4000 kr kanske blir hårdare vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS har garanterat ett system som kollar misstänkt chipdumping. Jag råkade göra göra det på ett ruggigt osmidigt sätt med en kompis som var skyldig mig pengar (två gånger gjrode vi det vid headsup bord). Tog inte så lång tid innan vi blev avstängda en månad var. Då rörde det sig dock om mindre än 500 kr. 4000 kr kanske blir hårdare vad vet jag...

 

okey, bra att veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag bara (oavsett vad du tycker) skriva: Det är jättemärkligt om ni inte har en kompis som kan låna ut 4000 på två veckor för att rädda killens semester.

 

Sen tror jag inte att det tar riktigt två veckor. Man kan faxa in blanketten. Hursomhelst är ju precis alla lösningar bättre än chipdumpning. Om ni inte supporten hjälper er rekommenderar jag ett SMS-lån (kostar ett par hundringar) långt innan fifflande och låsta konton. Om du tycker att det här är en krisig och jobbig situation, försök förklara varför de ska låsa upp chipdumpande konton...

 

Det är förresten helt förbluffande hur många här som principiellt har utgångspunkten att man i alla kontakter med pokerbolag måste fiffla och trixa och ljuga för att det man vill trots att man har rent mjöl i påsen. Som sagt ovan, ring SvS och var trevlig, sansad och ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag bara (oavsett vad du tycker) skriva: Det är jättemärkligt om ni inte har en kompis som kan låna ut 4000 på två veckor för att rädda killens semester.

 

Sen tror jag inte att det tar riktigt två veckor. Man kan faxa in blanketten. Hursomhelst är ju precis alla lösningar bättre än chipdumpning. Om ni inte supporten hjälper er rekommenderar jag ett SMS-lån (kostar ett par hundringar) långt innan fifflande och låsta konton. Om du tycker att det här är en krisig och jobbig situation, försök förklara varför de ska låsa upp chipdumpande konton...

 

Det är förresten helt förbluffande hur många här som principiellt har utgångspunkten att man i alla kontakter med pokerbolag måste fiffla och trixa och ljuga för att det man vill trots att man har rent mjöl i påsen. Som sagt ovan, ring SvS och var trevlig, sansad och ärlig.

 

Fast nu har de väl inte riktigt rent mjöl i påsen?

Brorsan lirade väl på en polares konto och det är mig veterligen inte tillåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu har de väl inte riktigt rent mjöl i påsen?

Brorsan lirade väl på en polares konto och det är mig veterligen inte tillåtet.

Det är mig veterligen inte förbjudet.

 

Hur som helst var det mest en allmän reflektion över inställningen på forumet. Det är för övrigt en inställning som alltid får mig att misstänka att den som har en sån inställning inte har rent mjöl i påsen och friserar sanningen även på forumet.

 

Nå, skulle det vara otillåtet är det väl ändå dumt att bete sig som en skurk för att man satt in pengar av misstag? Det känns ganska irrelevant vem som lirade när.

 

För mig är den här frågeställningen extremt obegriplig. Typ, "Jag fick motorstopp på E4:an. Är carjacking enda lösningen här?". TS "har poker som yrke för tillfället" men kan inte låna sin bror 4 papp. Brorsan "försökte ta ut pengarna till sitt kort" från en annans konto? "Skulle byta uttagningskort". Whaaat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu har de väl inte riktigt rent mjöl i påsen?

Brorsan lirade väl på en polares konto och det är mig veterligen inte tillåtet.

 

Exactly. Annars är det klart att kroonan tänker rätt. Iofs behöver man kanske inte nämna att han spelat på ett konto som inte är sitt eget. Men nu har det ju gjorts en väldigt skum överföring pengar från en annan persons kort 6 det kan bli svårt att förklara för svs kanske? Ja du, har inte ringt supporten än ialf...funderar vidare på vad egentligen man kan göra.

 

Sedan för att förtydliga så visst kan & ska jag låna ut pengar till brorsan om vi inte hinner få ut pengarna i tid. Fan, jag kanske pröjsar resan åt honom efter min lyckade skottsejour på NL400 nyss där jag vann 2 inköp på 20 min på samma bord, och det bakis som fan. HOYhoy! :-P

Men man måste ju förstå att allt är relativt, jag menar för oss är 8 tusen kanske frukten av en lyckad dags "grindning", medan det för honom är allt han har. Man måste ju sätta saker i rätt perspektiv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som ni stulit en båt och måste göra er av med den för den har blivit lyst av polisen.

 

Ni får väl fan utgå från att jag talar sanning! Vad är det med folk & deras tro på medmäniskor? Just sånt här som gör att jag inte ringer supporten direkt jag sitter i klistret. Talar man sanning så finns det ändå skeptiska människor som ska vrida & vända på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...