Gå till innehåll

FLT SH 3/6 - AQo blir TP2K


sick0fbe4tz

Recommended Posts

Otroligt dålig spelare i CO. Han har på ca 150 händer förlorat cirka 100bb~ (vilket är varför jag spelar med honom). Han kan ha precis allting i denna handen.

 

Hans stats är ca 45/13 med AF runt 1.33 (är 0.35 preflop men efter floppen är den runt 2.7 på alla streets.)

 

Hur ska jag spela på turn/river här?

 

Party Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $3/$6

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with A:heart: Q:club:

UTG folds, UTG+1 raises, CO 3-bets, Button folds, Hero calls, BB folds, UTG+1 calls.

 

Flop: T:heart: 2:spade: A:spade: (10SB, 3 players)

Hero checks, UTG+1 checks, CO bets, Hero raises, UTG+1 folds, CO calls.

 

Turn: 2:diamond: (7BB, 2 players)

Hero bets, CO raises, Hero calls.

 

River: 3:spade: (11BB, 2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 13BB

 

---

* Rubrikpill /Klyka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre känns det halvkallt att kallsyna en trebet, men vet inte om en cap för att isolera är så mkt bättre.

 

Gillar isolering kombinerat med värderaise på floppen.

 

På turn: Han har inte visat nån direkt styrka på floppen, bomba på som värdebet. När han höjer sätter jag mig i passive mode och tar handen till SD så billigt som möjligt, vilket även innebär check-syn på rivern. Mot denna typ av motståndare har det dessutom fördelen att din syn på turn följt av check på river är ett oemotståndligt bluffläge för honom på rivern...

 

För att värdehöja turn eller värdebetta river ska jag nog känna mig rätt säker på att han inte slår mig. Men kan hända att jag är för vek i dessa situationer. Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spelstil är livrädd-passiv så jag hade inte vågat syna pre.

På floppen gillar jag också återhöjnings- isoleringsbet.

 

På turner, så känns inte troligt att han höjt pre med typ A2, eller låtit bli att kapa med AA. Oandra sidan har han inte anledning att tro att du ska blir rädd och folda till hans bet, eller?.. han spelat AK eller halvslowspel för planerad checkhöjning på turner? Något knas är det.

 

Jag skulle syna ner och checksyna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar hur du spelade handen. Kallsyn är iofs en hat-manöver, men AQ ur position är inte särskilt kul och garanterat ingen av dem lägger sig. Att se vad som händer på floppen känns inte helt fel i det här läget.

Efter 2-beten på turn finns det ingen anledning att bygga en större pott med en så pass osäker hand, trots tomtevarningen på fi. Möjligen donka river om spadern kan ha varit scarecard (för att undvika check-check). Men osäker på om jag orkar betfolda, så check kan vara säkrast ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som känns minst säkert med handen är preflop. Jag hade med ganska stor sannolikhet cappat ifrån knappen men från SB känns det lite sisådär. Så preflop är okej antar jag?

 

Höjer vi någongång rivern här? Ifall det är låtsäga, ruter 7 elr något oviktigt, där ingen färgmöjlighet eller stege?

 

Kan posta resultat om ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mer på att trebeta turn än att höja river. Om du trebetar turn kan du straffa eventuella semibluffar, men om du höjer river så kan fi kasta händer.

Jag tycker handen är bra spelad, men jag kan som sagt tänka mig att trebeta turn om FI semibluffar mycket.

Om han är 45/13 så är han väldigt lös, ja, men nu har en som höjer 13% av sina händer trebetat och några måste han väl slänga mot en höjning? Det är lätt att tro att den sortens motspelare är betydligt lösare än vad de är. En viss respekt för hans hand måste vi ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

ojojoj ni som pratar om att 3-betta turn eller raisa river är väldigt snett ute.

 

CO:s range är väldigt smal här. Hans raise range är bara 13% och hans 3-bet range ännu smalare, gissningsvis 7-8%. Mot en så smal range och mot en slumphand har vi ca 33% equity preflop och en cap är alltså marginell ur equity-synpunkt. Däremot finns det ju en 0%+ chans att UTG+1 lägger sej mot en cap och då ökar vår equity och vi får in dead money i potten. Dessutom bygger vi foldequity som kan vara värdeful mot CO om floppen inte riktigt passar honom.

 

Ok vi synar som Hero i handen och får en bra flop och c/r:ar precis som vi bör.

 

När CO raisar på turn kan vi minska ner hans range betydligt. Flera PP mm ryker. Kvar finns hans Ax-händer och TT. När han raisar turnen är han stor favorit eftersom det inte finns några uppenbara drag på brädan som han kan semibluffa med. Det vi kan hoppas på är att han har typ AJs.

 

Efter hans raise på turn är det alltså dags för calldown-mode eftersom potten är stor, men förvänta inte att vinna den särskilt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CO:s range är väldigt smal här. Hans raise range är bara 13% och hans 3-bet range ännu smalare, gissningsvis 7-8%.
Du vet att PT-siffror inte betyder så mycket i verkligheten va?

 

"Dead money" innebär att man får in pengar som har 0% vinstchans. Dvs att någon viker.

 

För övrigt så minskar vi chansen att få vik genom att cappa pre.

 

Känns som att du antingen är ett trollkonto eller har ramlat ned för nitträdet och slagit i varenda gren på vägen ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att PT-siffror inte betyder så mycket i verkligheten va?

 

"Dead money" innebär att man får in pengar som har 0% vinstchans. Dvs att någon viker.

 

För övrigt så minskar vi chansen att få vik genom att cappa pre.

 

Känns som att du antingen är ett trollkonto eller har ramlat ned för nitträdet och slagit i varenda gren på vägen ned.

 

vet inte vad trollkonto eller nitträd är, men att säga att PT-siffror inte betyder mycket i verkligheten är oerhört korkat eftersom det är just det de är, statistik från verkligheten. Att inte utgå från att CO har en smal range här är idiotiskt.

 

Det är bättre att få vik på flop än på turn när du är OOP. Visst är det större chans att UTG+1 lägger om vi inte cappar och raisar flop, men det finns en chans att han viker pf och tillsammans med foldequity cappen skapar så tycker jag att det är ett något bättre alternativ än att kallsyna. Pf-beslutet är ingen stor fråga i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tycker du spelade den bra förutom att jag hade cappat PF.

 

3-bet säger någon, visst, men slänger ni då mot en cap? Eller mot en raise på river? Då har ni förlorat en BB extra utan att få se en showdown. Synar ni raise river har ni 2 BB back. Jag tycker det är kallt att trebeta här.

 

Kort sagt håller jag med Gurra förutom att jag tror vi har relativt hög vinstprocent här men inte tillräckligt för trebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...