Gå till innehåll

Ivey vs Negreanu


pokerbrat

Recommended Posts

Två av världens bästa spelare såklart. Jag försökte ta reda på vem som egentligen är bäst och här är min motivering:

Turneringsmeriter:

 

Ivey:15 finalbord i WSOP, 5 bracelets. Som bäst en 10:e och en 20:e plats i main event. 7 finalbord i WPT ( 2:a,3:a,3:a,4:a,5:a,6:a,6:a) ett finalbord på EPT (Barcelona 2:a). 1:a i Monte Carlo Millions, 1:a NLHE Championship Turning Stone. Ca 7,000,000§ i turneringsvinster.

 

Negreanu: 14 finalbord i WSOP, 3 bracelets. Som bäst 12:a i main event. 7 finalbord i WPT 2 titlar, (1:a,1:a,2:a,2:a,3:a,3:a,3:a). Vann en WSOP circut ring i Tunica,1:a Championship poker at plaza,WPT Player of the year S3,Cardplayer player of the year 2004, WSOP player of the year 2004.

ca 10,000,000§ i turneringsvinster.

 

(informationen hämtad av cardplayer,med reservation för ändringar)

Cashgamemeriter:

 

Ivey:Spelar nästan uteslutande the big game.Vunnit ett stort antal miljoner på cashgame.Say no more.

 

Negreanu:Har inte spelat hösta spelen vad jag vet.Är nog bättre turneringsspelare. Dock extremt duktig i HSP, kanske rentav bäst trots alla beatsen.

 

Nätet:

 

Ivey: Har börjat jobba sig in mer och mer på senare år började ju annars live.Affischnamn för Full Tilt.

 

Negreanu: Är betydligt bättre live. Spelar inte mycket på nätet. Affischnamn för PokerStars.Bloggar på Cardplayer.

 

Spelet:

 

Ivey: Underhållningsvärdet i cashgames är bra, även shorthanded. I stora Mtts typ WPT-finalen, WSOP mainevent är han dock väldigt tightaggressiv.Väldigt allround, bra i de flesta spelen. Är oftast tyst vid bordet

 

Negreanu: Alltid strålande underhållningsvärde. Pratar mycket vid bordet. Har samma spelstil i de flesta turneringar. Älskar att se floppar. Hyfsat allround dock överlägset bättre i Holdem och Omaha än de andra spelen.

 

Sammanfattning: Jag personligen gillar Negreanus spelstil bättre men man måste imponeras av Iveys talang. Ivey måste vinna en tung titel för att bli en av de bästa i pokerhistorien. Jag röstar på Negreanu. Vem röstar ni på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...