MR_Jimmy Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Har spelar rätt mkt om uddudd, han slänger mkt pre flop spela mesta dels bra starthänder, så jag tänkte göra ett försök att få bort han redan pre flop med en limpraise, och representera något i stil med KK, AA, AK. När jag får syn är jag rätt säker på att han sitter på något av det jag representerar. Så jag väljer att checka flopp då jag inte tror mina 6:or är bra nog. På turn trillar ett spännade ess ner som ger mig ett bra dolt tvåpar. Men vad gör vi när han miniraisear? Sätter honom på AK? alternativen är inte så många det är det eller AA... vad gör vi? ** Game ID 1445626114 starting - 2007-06-16 15:20:18 ** Samarkand [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - DANA1337 sitting in seat 1 with $141.69 [sitting out] - uddudd sitting in seat 2 with $151.75 - sytten sitting in seat 3 with $74.86 - storasyster sitting in seat 4 with $98.50 - MR_Jimmy sitting in seat 5 with $99.00 - DTwenty sitting in seat 6 with $60.50 [Dealer] uddudd posted the small blind - $0.50 sytten posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to MR_Jimmy: , storasyster folded MR_Jimmy called - $1.00 DTwenty folded uddudd raised - $5.00 sytten folded MR_Jimmy raised - $17.00 uddudd called - $17.00 ** Dealing the flop: , , uddudd checked MR_Jimmy checked ** Dealing the turn: uddudd checked MR_Jimmy bet - $22.00 uddudd raised - $44.00 MR_Jimmy ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 syn eller psuh när flopen checkats...för jag hoppas du int tänker på vik? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 16 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 syn eller psuh när flopen checkats...för jag hoppas du int tänker på vik? Haha det är inte uteslutet Han har till 90% säkerhet antingen AK eller AA här. Men med tanke på att alla ess måste ligga ute om han ska ha AA så är det bästa spelet i längden att dega in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Nog känns AK/AQ ganska trolig. Kanske bäst att låta honom tro att han leder med bättre kicker å låta han styra betandet. Reraisar du e du väl så gott som allin å då lägger han nog TPTK. Jag hade nog flatsynat helavägen fram. Eventuellt pushat på rivern om han checkat för en crying call av en sämre hand. Jag hade aldrig lagt mej i vart fall. Set känns inte tillräckligt troligt för en fold tycker jag. Sitter han på AA så får han väl göra det:-( . Jobbigt iofs oxå om det dimper ner en JQK på rivern... Men det kan vara lika jobbigt för honom med rundcheck som följd... Kanske ruttet att spela såhär men jag hade troligtvis gjort så i vart fall;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 In med keramiken, känns ju bara löjligt att flatcalla med $38 kvar i en $122 pot. Om han nu har AA (eller 88,55) så är det bara bita ihop eftersom det är så många kombinationer av AK som spelar på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Haha det är inte uteslutet Han har till 90% säkerhet antingen AK eller AA här. Men med tanke på att alla ess måste ligga ute om han ska ha AA så är det bästa spelet i längden att dega in? spelar han AK och AA likadant och synar push emd båda så ja. 8 kombos för AK, 1 för AA... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 In med keramiken, känns ju bara löjligt att flatcalla med $38 kvar i en $122 pot.Om han nu har AA (eller 88,55) så är det bara bita ihop eftersom det är så många kombinationer av AK som spelar på samma sätt. ...jo visst, men chansen finns ju att han hittar en fold när vi leder. Tycker nog det e "hugget som stucket"...men lite mesigt då. Vi lägger oss ju knappast vad som än händer, men det kan dock han göra även om chansen e liten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flyckten Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 AI varje dag. Du vinner oftare än du förlorar. AA är det värsta vilket sällan spelar så. Iaf på denna nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 ...jo visst, men chansen finns ju att han hittar en fold när vi leder. Tycker nog det e "hugget som stucket"...men lite mesigt då. Vi lägger oss ju knappast vad som än händer, men det kan dock han göra även om chansen e liten. Hittar han folden på turn så hittar han den nog på river med tror jag, för du hade väl tänkt betta där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Hittar han folden på turn så hittar han den nog på river med tror jag, för du hade väl tänkt betta där? jo, som jag skrev i mitt första inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Det finns faktiskt en anledning till att pusha. Om han har AK så har han 6 outs (Tre Kungar och Tre Åttor). Inte så jättefarligt med 13%, men du ger honom sämre odds att dra ut). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Det finns faktiskt en anledning till att pusha. Om han har AK så har han 6 outs (Tre Kungar och Tre Åttor). Inte så jättefarligt med 13%, men du ger honom sämre odds att dra ut). Absolut, han har några outs men vi (tror ju att vi) leder väldigt stort å då vill vi ju ha in restrerande av hans stack på ett eller annat sätt. Jag tror helt enkelt att chansen e större om vi checkar turn. Frågan är väl egentligen om det ger EV+ kontra risken att han lägger sej/ träffar kung el. åtta. Ganska marginella skillnader tror jag. Jag hade nog som sagt försökt låta han tro att han leder å låta han panga på... Edit: E det du på bilden föresten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Edit: E det du på bilden föresten You wish. Orkar inte argumentera mer om handen eftersom det inte är nån mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 You wish. Orkar inte argumentera mer om handen eftersom det inte är nån mening. Precis...ämnet uttömt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 17 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Tack för kommentarerna! Min tanke är om han har AK släpper han inte den oavsett med tanke på hur mkt jag har kvar. ** Game ID 1445626114 starting - 2007-06-16 15:20:18 ** Samarkand [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - DANA1337 sitting in seat 1 with $141.69 [sitting out] - uddudd sitting in seat 2 with $151.75 - sytten sitting in seat 3 with $74.86 - storasyster sitting in seat 4 with $98.50 - MR_Jimmy sitting in seat 5 with $99.00 - DTwenty sitting in seat 6 with $60.50 [Dealer] uddudd posted the small blind - $0.50 sytten posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to MR_Jimmy: , storasyster folded MR_Jimmy called - $1.00 DTwenty folded uddudd raised - $5.00 sytten folded MR_Jimmy raised - $17.00 uddudd called - $17.00 ** Dealing the flop: , , uddudd checked MR_Jimmy checked ** Dealing the turn: uddudd checked MR_Jimmy bet - $22.00 uddudd raised - $44.00 MR_Jimmy raised - $66.00 uddudd went all-in - $91.25 MR_Jimmy went all-in - $16.00 ** Dealing the river: MR_Jimmy shows: , uddudd shows: , uddudd wins $197.00 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 colddeck nåja, inte mycke å göra, hade synat å sen syn river men hade väl blitt samma resultat. flax-spel av han som gynnade sig just nu i stort sett Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts