Gå till innehåll

NLT 50 FR, KQs överkort+hålstegsdrag


Recommended Posts

Game Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2007/06/15 - 16:28:56 (DST)

 

Table "Heidelberg" Seat 2 is the button.

Seat 1: MarcusK ($9.75 in chips)

Seat 2: Linus1234 ($38.15 in chips)

Seat 3: Weberso ($27.68 in chips)

Seat 4: anakin31 ($59.32 in chips)

Seat 5: spirou ($45 in chips)

Seat 6: pbtg ($17.30 in chips)

Seat 7: Debaal ($47.55 in chips)

Seat 8: Ferrero ($42.05 in chips)

Seat 9: Urpo_Pata ($73.20 in chips)

Seat 10: uaredead ($36.70 in chips)

Weberso: posts small blind $0.25

anakin31: posts big blind $0.50

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to MarcusK Queen of SpadesKing of Spades

spirou: folds

pbtg: folds

Debaal: folds

Ferrero: folds

Urpo_Pata: folds

uaredead: folds

MarcusK: raises to $1.50

Linus1234: folds

Weberso: calls $1.25

anakin31: folds

 

Pott 3,50 $

 

----- FLOP ----- 10 of Diamonds5 of Spades9 of Clubs

Weberso: bets $2

 

Vad hade Weberso? Vad skall jag göra? Weberso är en spelare som ibland visat upp huvudlösa kort som han spelat hårt. Ibland foldar han ofta, spelar tight. Jag har inget riktigt grepp om honom men bara det att han emellanåt gamblar friskt gör ju det möjligt att spela emot med någorlunda kort. Tptk skulle jag normalt slå om mot honom utan att tveka. Men jag blir osäker här. Jag har överkort och hålstegsdrag, en massa outs. Men hur många outs är verkliga outs?

 

I den här handen så synar han från sb en 3xbb raise. Jag tror nog han skulle kunna syna med så halvdana kort som medelhöga sc:s. Kort som JJ-AA, AKs, skulle han ha reraisat preflop. Jag lämnar de

kombinationerna därhän. Kvar blir då. 87s, 98s, T9s, JTs, QJs, KQs, KJs, AQs, AKo, 88, 99, TT

 

Hans bet på 2$ i en 3.50$ vet jag inte hur jag skall tolka. Endera vill han ha mig med, väntar att jag skall gå all in, eller så känner han sig för. Om jag låter handdistributionen vara som jag uppskattat att den är och matar in i poker stove så har jag 38.8 % chans mot 61.2%.

Om jag går all in och han synar så blir min insats 8.25 $ i pott på 19 $ (tar bort 1$ rake). Det ger en förväntad vinst på 7.37 $ (alltså förlust). Chansen finn ju också att han folder även om det inte riktigt är hans stil. Jag uppfattas själv troligtvis som en tight spelare , om han nu har någon koll på det. Men ifall han har det så foldar han troligtvis en halvdan hand. Om jag frå den uppskattade hd:n tar bort 87s och lägger till JJ så fall blir min chans 37.9 mot 62.1. Förväntad vinst blir då 7.20 $ (ännu större förlust).

 

Är min uppskattade hd rimlig? Är den för snäv? Skulle han kunna tänkas syna med KK och QQ också? Svårt för andra säkert att veta hur man skall bedöma en spelare som man inte mött. Eftersom jag har svårt att bedöma vad han har så tycker jag att jag måste bedöma honom utifrån att han spelar medelmåttligt vettigt. Det är egentligen inte denna handen jag är intresserad av utan mer hur man bedömer fi:s hd. Vad som lönar sig i detta läge är så otroligt beroende på hur väl jag kan uppskatta hans hd. Men det är fritt fram att komma med synpunkter på vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...