Gå till innehåll

NL50 AA på jobbig bräda


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($76.85)

MP ($51.50)

CO ($50.70)

Button ($35.45)

Hero ($69.60)

BB ($44)

 

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Adiamond.gif.

UTG raises to $1.5, 3 folds, Hero raises to $4.5, BB calls $4, UTG folds.

 

Flop: ($10.50) Kspade.gif, 3club.gif, Qspade.gif(2 players)

Hero bets $7.5, BB calls $7.50.

 

Turn: ($25.50) Kclub.gif(2 players)

 

Hinner inte skriva så mkt just nu, men tror handen talar för sig själv. Vad göra på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får vi ut av att betta?

 

Ja, det är ju alltid en intressant fråga i poker. :lol: Vad vill du själv göra, och varför?

 

För min del bettar jag i detta läge framför allt för att inte ge gratiskort till stegdrag/flushdrag och för att försöka få betalt av händer som t.ex. AQ. En standard-fi har väl oftast inte någon K eftersom han inte höjde på floppen.

 

Om vi lägger till en blank turn och låtsas att det är river som kommit :Kc: så skulle jag däremot checksyna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet/fold tycker jag, han kan sitta på stegdrag, flushdrag, AQ, QJ, QT. Och Ja, han kan sitta på kungen =) men skulle han sitta på K eller KQ så reraisar han oftast när färgdrag/stegdrag ligger ute om han inte tycker om att gambla lite med bra händer =)

Synar han på bet så får det väl bli check/fold på river, vill ju inte chansa bort föör mkt pengar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettar också turn här på grund av dragen som finns ute. Har han stegdrag eller färgdrag så vill jag att han ska betala för det.

 

Däremot vill jag gärna höja mer preflop. Ni är båda ganska djupa och du vill inte ge han bra implicita odds för att träffa set. Sen är chansen stor att han också har en bra hand när han höjer utg. Höj till $6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För min del bettar jag i detta läge framför allt för att inte ge gratiskort till stegdrag/flushdrag och för att försöka få betalt av händer som t.ex. AQ. En standard-fi har väl oftast inte någon K eftersom han inte höjde på floppen.

 

 

Jag tror inte alls det är nödvändigt för fi att höja på floppen med en K. Med såväl AK som KJ o KT kan fi mycket väl syna för att utvärdera turn. Med AK kanske mer som slowplay (det är NL50) och med dom andra för pottkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot vill jag gärna höja mer preflop. Ni är båda ganska djupa och du vill inte ge han bra implicita odds för att träffa set. Sen är chansen stor att han också har en bra hand när han höjer utg. Höj till $6.

 

Du har en poäng, men fi har hitills varit ganska lös pre och lagt för ett par 3-bet. Hans UTG-raise är med andra ord ganska vid medan jag inte tror han synar något större 3-bet. Jag kände att 4.5 kunde vara lagom för att inuducera en "nä nu får det fan va nog" - syn, men att han skulle lägga sina marginella händer för en större raise. Men du har som sagt en poäng. Till $5 hade kanske varit lagom.

 

Jag hann som sagt inte skriva detta innan, men nu vet ni ;) Det visade sig i senare händer att Fi var en total jävla fisk, men det visste jag inte nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte alls det är nödvändigt för fi att höja på floppen med en K. Med såväl AK som KJ o KT kan fi mycket väl syna för att utvärdera turn. Med AK kanske mer som slowplay (det är NL50) och med dom andra för pottkontroll.

 

Jag säger inte heller att det är nödvändigt för fi att höja på floppen med en K, bara att många fi skulle göra det. Jag skulle också oftast göra det. Så ska jag dra någon tentativ slutsats av att fi synar på floppen så blir det att han inte har en kung, och därför betar jag på turn p.g.a. dragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad synar BB en reraise pf med?

 

Inte med JTs eller liknande händer ur postion iaf. I position, javisst men knappas ur position.

 

Bet 2/3 pot och fold mot omslag hade varit min generella linje. Checkfold alt. checksyna river.

 

Är han en fisk så släpper han QJ och liknande händer här. Möjligen möjligen sitter fi med AJs men i så fall så får vi omvärdera vårt riverspel mot en blank river.

 

Tror oftst du är slagen här.

 

Edit: Såg att du skrivit att han var fisk nu och det förändrar ju saken lite. Jag spelar som ovan mot en normal kompetent spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...