Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag plockar upp :8h::8d:

Fi sitter på CO och har drygt ett inköp, jag täcker.

Hero raises to 4$

xxx folds

Fi calls

Button calls

sb calls

bb folds

4 spelare, pot 17$

flop

:9d::8c::6c:

sb checks

hero bets 13$

Fi calls

Button folds

sb folds

pot 43$

turn

:5h:

hero bets 30$

Fi raises to 80.22$ and is All-in

kostar mig alltså 50.22$ att syna i en pot på 153.22$

Ska jag syna här? Är spelet dittills standrard? Är mina bets för små?

Postad
Du måste iallafall syna på turn, du har tillräckliga potodds även om han har stege.

nej har inte pottodds om han har stege men fi borde definitivt bluffa/värdebetta en sämre hand tillcäkligt ofta för att det ska vara lönsamt att syna med de pottodddsen.

Postad

Din equity mot alla händer med en sjua är 25% vilket gör att om han allttid har stegen är ditt beslut inget stort EV varken positivt eller negativt, dock kan vi ju inte anta att han har stege 100% av gångerna vilket gör att detta är instasyn imo...

Postad
nej har inte pottodds om han har stege men fi borde definitivt bluffa/värdebetta en sämre hand tillcäkligt ofta för att det ska vara lönsamt att syna med de pottodddsen.

stavade med hd alla 7:or och fick equity 25% på turn...

Postad
stavade med hd alla 7:or och fick equity 25% på turn...

jo det stämmer, jag tänkte ej på att han kan dra en 7a för split också...

ok men då finns det inget att diskutera ens, syn helt enkelt.

Postad

Saken är väl att jag saknar direkta odds för att syna om jag vet att han har stegen. Enligt Twodimes har jag 25% Equity och 6% split vid 87/97/67, något mindre för split 77. Jag kanske har tänkte fel med potodds under 2 års tid, men ska jag inte ha 33% equity för att det här spelet ska vara Ev +/-(återigen förutsatt att han har stegen)

Oftast har han den, men fråga är om han har andra händer tillräckligt ofta för att synen ändå ska vara berättigad. F.ö. synade jag (givetvist) och han visade(givetvist) upp stegen med 87s på hand.

Postad

ja, han har andra händer lika ofta, han sätter troligtvis dig på överpar eller liknande (iaf inte stege) och kommer dega in med allt som slår ett överpar är min gissning (tvåpar, lägre sets), hans handrange ger 2-par riktigt ofta imo. Du får helt enkelt för bra potodds