Gå till innehåll

Går ej att reraisa flop?


MarcusK

Recommended Posts

Jag hamnar att skriva här under nybörjarfrågor fastän jag borde ha lämnat det stadiet. Jag vet inte om detta är självklart men jag har aldrig sett det förr.

 

Jag betar $2.50 på flopen när potten är $2. Jag har fått stege och det är två färgkort på bordet så jag hoppas på att någon tror jag har färgdrag eller själva har färgdrag och att jag därmed skall bli reraisad. Raymon007 går all in $2.90 och får två syn. Nu skall jag göra en reraise för att låtsas skrämma bort de övriga men jag kan inte göra det. Endast fold- och callknappen är tillgängliga. Jag kan bara syna flopen. Går det inte att reraisa när en är all in fastän det ännu finns två spelare kvar med pengar kvar? Är det nåt fel i pokerklienten (Cryptologic)? Här går jag miste om pengar eftersom de kvarvarande blir mycket mindre villiga att syna på turn. :twisted:

 

 

Game Hold'em NL ($0.25/$0.50)

 

Seat 7: Khali2105 ($67.05 in chips)

Seat 8: MarcusK ($29.35 in chips)

Seat 9: Raymon007 ($3.40 in chips)

Seat 1: degneren ($62.35 in chips)

degneren: posts small blind $0.25

P0k3_h3r: posts big blind $0.50

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to MarcusK King of DiamondsQueen of Hearts

Khali2105: calls $0.50

MarcusK: calls $0.50

Raymon007: calls $0.50

degneren: calls $0.25

P0k3_h3r: checks

 

Pot: $2.50

 

----- FLOP ----- 10 of Hearts9 of ClubsJack of Clubs

MarcusK: bets $2.50

Raymon007: raises to $2.90 and is all-in

degneren: calls $2.90

Khali2105: calls $2.90

MarcusK: calls $0.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Raymon007s höjning inte var lika stor som eller större än föregående höjning, så räknas det som syn. Degneren och Khali2105 har möjlighet att höja (dig), men du har ju inte möjlighet att höja dig själv.

 

Samma sak hade gällt om han ställt för $4.90, men hade han haft $5.00 och de andra synat, så hade du kunnat höja potten igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för svaret. Det är tydligen grundkunskaper som jag saknat.

 

Hur är det om han haft 5$ men höjt endast till 4? Jag vet inte om det gåt men det brukar gå att skriva in nästan vad som helst i fältet på vissa sajter. Tror jag. Jag brukar i vissa fall roa mig med att skriva in en summa strax under fi:s chipsmängd, men det är kanske endst när jag är den första som betar. Jag har dålig koll på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det om han haft 5$ men höjt endast till 4?... Jag har dålig koll på detta.

Det vill jag lova. ;-)

 

Betar du $2.50 så är minsta höjning med $2.50, till $5. Han kan alltså inte höja till $4 efter din satsning.

 

EDIT: Om han då inte ställer all in för sina sista slantar och därmed satsar $4 - men då räknas det ju som tidigare sagt inte som en höjning, utan som en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...