Gå till innehåll

Chris Björin på Finalbord


Andreaz198

Recommended Posts

Lirarerik framstod som en språklingvist jämfört med Chris Björin. :-)

 

Bara jag som fick direkta bilder av Dolph Lundgren när han spelar Drago i en av Rockyfilmerna under tiden man lyssnade på Lirareriks engelska!?

 

Hur som helst stort med Björin på andra plats i WSOP-spelarlistan så här långt.. Stort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg inte själv intervjun men kom bara att tänka på lirareriks engelska i intervjuerna under efter main förra året:lol: .. där snackar vi bra engelska :roll:

 

dne var ganska pinsam ja. bjorin är ju gammal, pinsamt att lirarerik inte kan bättre engelska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten reflexion så här "dagen efter": Någon mer än jag som blev jätteöverraskad över Chris Björins riktigt knaggliga engelska under intervjun (när han hade blivit utslagen)?

 

"Ja, jag flyttade till London under 90-talet. Jag reser mycket och spelar poker, tillbringar ungefär 5 månader om året i USA, 5 månader i England, och resterande delen någon annanstans."

 

Jag har inte hört intervjuen själv, men de känns lite konstigt att inte kunna prata bra engelska om man har bott i london i 15 år..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hört intervjuen själv, men de känns lite konstigt att inte kunna prata bra engelska om man har bott i london i 15 år..
Bra engelska är verkligen inte samma sak som brytningsfri engelska. Det är bara svenska tonåringar med permanent kramp i ringmuskeln som tycker det är viktigt och fint att låta som en jänkare eller engelsman.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra engelska är verkligen inte samma sak som brytningsfri engelska. Det är bara svenska tonåringar med permanent kramp i ringmuskeln som tycker det är viktigt och fint att låta som en jänkare eller engelsman.

 

Bra engelska är att efter 15 år i England kunna svara på frågan hur man började med poker med mer än tre ord. Som sagt, jag blev överraskad över Björins ordkarghet. Detta sagt utan att på något sätt nedsätta hans pokertalang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat igenom den här tråden och kan möjligen tillägga ett par saker, apropå en del av inläggen. Jag hittar inte funktionen som markerar citat så fint, men det kanske går bra ändå.

 

"Ken Lennaard svamlade i Ken Lennard Invitational om att Chris Björin skulle ha haft minst ett bracelet ytterligare, om han inte hade gjort en deal heads-up där han fick större delen av pengarna och den andre fick braceleten. Stämmer detta verkligen att Björin i princip gav upp heads-up och i så fall, när skedde detta?"

 

Det känner jag inte till, men jag har hört talas om en liknande situation på en tävling i London för ganska många år sedan. Kanske menade Ken det tillfället?

 

"Jag tror det var Maureen Feduniak vars man köpte ett bracelet åt henne i ett event hon kom HU i. Vart en massa tjafs om det på rgp."

 

Här tror jag att du kanske tänker på Maria Stern, som gjorde en deal med Adam Roberts att få vinna en seven-stud år 1997. Jag minns också uppståndelsen, fast jag var tvungen att slå upp det nu för att se vilket år det var. Poängen var att maken Max redan hade vunnit ett armband det året, och de tyckte att det skulle vara så gulligt att ha var sitt.

 

Slutligen angående resultalistorna på Hendon Mob, så är ju de alldeles fantastiska. Jag är imponerad av hur fullständiga de verkar för de senare åren och hur djupt man har grävt för att få fram gamla resultat. Där finns mycket mer nu än när jag tittade senast för några år sedan. Jag förstår att dessa listor innehåller mycket prestige, och de är säkert det närmaste man kan komma "officiella" karriärresultat som man har inom andra, mer organiserade sporter. (Jag vet inte om ordet "officiell" nämndes i den här tråden, men jag såg det i något annat sammanhang nu apropå Björins framgångar.)

 

Men Hendons listor är ändå långt ifrån fullständiga, utom kanske för WSOP, när det gäller 90-talet och tidigare. Christer har tävlat väldigt mycket och väldigt framgångsrikt i väldigt många år, och om alla resultat skulle finnas med, så tror jag säkert att han låg före de andra svenskarna redan före detta WSOP. Jag känner själv till resultat för Christer som saknas i listorna och det finns säkert många fler.

 

Och visst är det JÄTTEKUL att det går så bra för honom i årets tävling! Det kunde inte hända en trevligare person, som man brukar säga. Heja heja!

 

 

Edit: Fixar till citaten /gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det är bäst jag modifierar mig genast. Jag ser nu att den lista som citerades tidigare i tråden inte gällde före detta WSOP utan mitt under. Så mycket "olistat" vet jag inte om Chris hann vinna på 90-talet, så han kanske inte har tagit täten förrän nu nyligen. Det är svårt att säga, men min poäng var i alla fall att han har vunnit mycket mer än vad som syns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här tror jag att du kanske tänker på Maria Stern, som gjorde en deal med Adam Roberts att få vinna en seven-stud år 1997.
Japp. Kom du ihåg namnet utan att behöva kolla?

 

Aningen scary nördighet isf. :D

Åh - jaså. Det finns en SÅN knapp. Jag som var dum nog att trycka på BESVARA.
Kan ju lika gärna nämna att det finns en ' " '-knapp också. För varje klick så "sparas" citat inför att man klickar på "besvara" eller "citera", så att man kan citera många poster i ett svar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat igenom den här tråden och kan möjligen tillägga ett par saker, apropå en del av inläggen. Jag hittar inte funktionen som markerar citat så fint, men det kanske går bra ändå.

 

 

 

Det känner jag inte till, men jag har hört talas om en liknande situation på en tävling i London för ganska många år sedan. Kanske menade Ken det tillfället?

 

 

 

 

Nej, han nämnde Björin och WSOP och en deal där han tog pengarna och lät den andre ta armbandet. Lennaard sa någonting i stil med att "Björin är en gammal rutinerad räv med två armband från WSOP och skulle ha ännu fler om han inte gjort en deal."

 

Kanske det går att leta upp inslaget på webben så att vi hör vad exakt Lennaard sa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Colderose: OK, jag vet naturligtvis inte allt som har hänt i Christers karriär, tvärtom mycket lite. Jag råkade känna till en annan episod, men det kan ju ha hänt i WSOP också. Jag har ingen direkt anledning att tvivla på Ken i det fallet.

 

Hjort: Jag fick fundera en stund, vilket stör min uppfattning om min egen nördighet - jag skulle naturligtvis ha kommit ihåg det genast! ;-) Jag vet ju mycket väl vilka doktor och fru Stern är. Åtminstone Max har jag spelat mot många gånger.

 

Jag reagerade direkt när du skrev Feduniak. Vad jag minns från min tid så hade de ett mycket gott rykte. Om de kunde läsa den här tråden skulle de kanske ta illa vid sig av en sådan anklagelse, men låt oss anta att de inte har gjort det! :-)

 

Finns det ingen citatknapp inne i Besvara? Det är där jag tycker att den borde finnas, kanske för att den finns där i ett liknande forum där jag är medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...