Gå till innehåll

NL 2,5/5kr SvS floppad set, fi all-in på river


Recommended Posts

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 juni 2007 00:08:33

Diana Turbo 24 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: FmP_Mike (605.57)

Plats 2: FI (1548.85)

Plats 3: olan79 (733.20)

Plats 4: Aetanal (1055.45)

Plats 5: HERO (1157.72)

Morrhår lägg LM 2.50

olan79 lägg SM 5.00

** Giv **

FmP_Mike [N/A, N/A]

FI [N/A, N/A]

olan79 [N/A, N/A]

Aetanal [N/A, N/A]

HERO[Dh, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

Aetanal Lägg

HERO Höj till 15.00

FmP_Mike Lägg

FI Syna 15.00

olan79 Syna 15.00

 

Höjer bara 3*bb för att alla har foldat runt när jag höjt 4*bb när jag haft QQ tidigare under kvällen. FI har spelat halvlöst, en del konstiga bluffraisar så har han blivit re-raisade och lagt sig.

Jag har bettat 3*BB eller 4*BB när jag har haft en stabil hand, jag har visat lite händer när haft starka, för att visa bordet att jag spelar på bra händer och för att få dom att in se att de är ingen ide att bluffa emot mig.. Se nedan.

 

Kommentera gärna varja gata.

*** Flop(Board): *** : [10k, Knr, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

 

Efter floppen sätter jag han på AT,AJ,TT,JT, QJ, han har verkligen inte floppat stegen, för då skulle han raisat min bet preflop.

 

FI Passa

olan79 Passa

HERO Satsa 25.00

FI Syna 25.00

olan79 Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [10k, Knr, Dr, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

FI Passa

olan79 Passa

HERO Satsa 45.00

FI Syna 45.00

olan79 Lägg

*** River(Board): *** : [10k, Knr, Dr, 3k, 5k]

*** Bet Runda 4 ***

FI Satsa 790.00

 

Vad ska jag göra här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter floppen sätter jag han på AT,AJ,TT, han har verkligen inte floppat stegen, för då skulle han raisat min bet preflop.

 

Du skriver ju att du inte tror han har floppat stegen, och har han inte floppat stege så har ju du nöthanden eftersom inga kort efter floppen kan ha hjälp honom. Dock tror jag att han väldigt ofta har floppat stege, men det är ju upp till din read:-).

 

Alltså, om du inte tror att han floppade stegen ska du ju självklart syna.

//Rival

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, kul bet, alltså jag vet inte, allt måste bero på ditt read. ibland ser man folk som gör såna här saker, man foldar första gången med nån halv-hand, sen ser man dom göra det hela tiden och med total skit och snart så är pengarna ändå ens egna. Finns en hel del han kan ha ändå (inklusive floppad stege med 89, ak, bör inte utesluta ak ändå, backdoor flush). Finns inget bra tips här imo, om du känner att han slowplayde ett monster så ska du folda och annars så kan det nog vara ev+ att syna.

 

en sak dock, varför bettar du så lite på en väldigt dragig bräda?? mindre än halv-pott ju, betta rejält, framförallt på låga nivåer, upp i 2/3 pott minst på flopp+turn. iaf, finns en massa saker han kan ha, bluffar men man ser ofta folk som ställer med något set de träffat där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl erkänna att jag inte spelat NL cash på länge nu, men jag håller med om att 45 buck på turn är alldeles för lite, med både färg- och stegdrag på bordet. De fick ju nästan 4 mot 1 där (45 för att syna 167,5).

Jag skulle sätta den onde på QK i det här läget, alternativt 89s eller lägre set. Visst kan han ha spelat två klöver också, men vilka då? 9T och TJ går ju inte, eftersom tian ligger på bordet. JQ? Med tvåpar borde han slagit om på någon av de tidigare gatorna. JK? Där har du ett fullt möjligt alternativ, men osannolikt såklart. Kanske borde han ha höjt dig på turn även med den handen. J9? Näää, SÅ lös är han väl ändå inte!

 

Så, om han nu spelat QK, som min huvudteori är, så skulle han ha kunnat tolka din bet på turn som svaghet och därför gått all in på skrämkortet på river i tron att ha hyfsad vinstchans.

 

ELLER... så såg han din svagbet som en INBJUDAN till draghänder att stanna kvar (eftersom du ändå har dem slagna med en bättre färg om den slår in) och i så fall är hans bet fullständigt vansinnigt. (Eller så är han en total nolla som inte fattar ett jota om pottodds och det kan vi väl utesluta.)

 

Du slår så gott som alla andra händer, förutom två klöver, 89 och AK. I min hjärna borde det finnas värde i syn här, men det beror ju på hur vanligt det varit att folk (särskilt FI!) ställt in också.

 

Ja ja, som sagt, jag spelar det inte så ofta, så såga lite OVANFÖR fotknölarna va är ni bussiga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt skulle jag folda. Han satte backdoor-flush å nu tänker han "SHIT, jag måste hinna få in pengarna!". Det är inte ovanligt att folk överbettar starka händer även om deras motståndare inte visat särskild styrka. Detta är ju ett exceptionellt stort overbett, men jag skulle ändå klänga fast vid den teorin.

 

Varför skulle det vara osannolikt att han har satt färgen? JKs och så spelade han på stegdraget på flop. Q är ju inte så sannolikt då 3st redan är utdelade. Även AJs skulle inte förvåna mig. K9 är ingen omöjlig hand heller. Det är som sagt en sjuk dragig bräda, och alla möjliga händer kan ha hängt med de där betarna. Om han är skarp kan han till och med listat ut att dina veka betar var ett tecken på styrka, eller bettar du alltid så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så sitter FI i sb och det kostar honom 10 kr att syna ditt på tok för lilla raise pre.

 

Jag kan inte se hur du kan syna.

K9, 89, AK, 2 klöver slår dig vilka alla kan ingå i FI's HD som jag ser det.

Har väldigt svårt att se att han all innar på river med ett 2 par.

 

Du har stoppat in 15 + 25 + 45 = 85 kr och funderar på syna en bet på 790 kr? Nej..det går bara inte...

 

Du spelade settet dåligt och förlorade...trist..ta lärdom och gör inte om det ;-)

Tycker att din hand ser mer ut som du floppat stegen med AK/98 på flop och mjölkar.

Om jag ska sätta honom på en hand så har han klonkar färgen på river och hoppas på att du synar med AK/98.

 

//Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så sitter FI i sb och det kostar honom 10 kr att syna ditt på tok för lilla raise pre.

 

Jag kan inte se hur du kan syna.

K9, 89, AK, 2 klöver slår dig vilka alla kan ingå i FI's HD som jag ser det.

Har väldigt svårt att se att han all innar på river med ett 2 par.

 

Du har stoppat in 15 + 25 + 45 = 85 kr och funderar på syna en bet på 790 kr? Nej..det går bara inte...

 

Du spelade settet dåligt och förlorade...trist..ta lärdom och gör inte om det ;-)

Tycker att din hand ser mer ut som du floppat stegen med AK/98 på flop och mjölkar.

Om jag ska sätta honom på en hand så har han klonkar färgen på river och hoppas på att du synar med AK/98.

 

//Tony

 

Instämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så sitter FI i sb och det kostar honom 10 kr att syna ditt på tok för lilla raise pre.

 

Jag kan inte se hur du kan syna.

K9, 89, AK, 2 klöver slår dig vilka alla kan ingå i FI's HD som jag ser det.

Har väldigt svårt att se att han all innar på river med ett 2 par.

 

Du har stoppat in 15 + 25 + 45 = 85 kr och funderar på syna en bet på 790 kr? Nej..det går bara inte...

 

Du spelade settet dåligt och förlorade...trist..ta lärdom och gör inte om det ;-)

Tycker att din hand ser mer ut som du floppat stegen med AK/98 på flop och mjölkar.

Om jag ska sätta honom på en hand så har han klonkar färgen på river och hoppas på att du synar med AK/98.

 

//Tony

 

hur mycket han stoppat in är dock helt irrelevant. det är pottoddsen som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket han stoppat in är dock helt irrelevant. det är pottoddsen som räknas.

 

Ja ok, det ligger 170 kr (- rake) i potten och det kostar honom 790 kr att syna...

Jag anser pottoddsen inte är relevanta i ett läge som detta, besluten är helt readbaserat...

 

 

//Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldade inte, jag var säker på att jag hade bästa handen. Min read på han var att han har spelat löst hela kvällen och antingen missat, lr att han har underpar, tvåpar,...

 

han sitter sen på A4k... synade väl floppen för att han har ett avlägsen stege.

 

Får spela mina damer bättre nästa gång. Tack för alla intressanta kommentarer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Fold, kommer bättre lägen. AJkk

Hej, läser mitt gamla inlägg och skäms lite! :oops:

MEN MAN LÄR SIG!

IDag tänker som ekan ovan, FI har kAJ. I alla fall har han en solklar esshög färg. Och som sagt, dina bet liknar mjölkningar, så han sätter dig på trolig AK (eller set QQQ/JJJ båda har han slagna).

 

Jag vet, fegt att ändra sig nu när svaret finns utskrivet, så jag erkänner att "en solklar esshög färg" ovan är tillagt efter jag läst svaret. Men kAJ var min read.

 

Dessutom är det inte värt en sån stor call, det är en typisk donkey-catcher bet, som är RIKLIGT förekommande på SvSp på de här nivåerna o neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...