fiddski Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 Hejsan Finns det någon standard rulle man bör ha för HU-cash game på 0.5/1? Är det samma som short-handed att ca 30 inköp bör räcka? Känns ju som det svänger lite mer om man spelar aggresivt mot en annan aggresiv spelare. Tack på förhand! Citera
mgps Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 HejsanFinns det någon standard rulle man bör ha för HU-cash game på 0.5/1? Är det samma som short-handed att ca 30 inköp bör räcka? Känns ju som det svänger lite mer om man spelar aggresivt mot en annan aggresiv spelare. Tack på förhand! svårt att ge ett generellt svar. definitivt mer än för shorthanded, om du kör 30 för SH kör 50 för HU, men som alltid beror det ju på hur pass disciplinerad man är med att gå ner när det går dåligt. sen rakear man enormt mycket när man spelar HU på 0.5/1. spelarna är generellt sett väldigt dåliga dock. sen tycker jag det är kättare att tilta HU vilket ju ökar rullekraven ytterliagre. Citera
stackbrat Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 30 inköp räcker imho. Kolla med pimpout (han har HU DB här på pf) han har koll. Citera
shipitholla85 Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 Det svänger ordentligt, och svings på 10-20 inköp är standard, även om nivån på spelare inte är alltför hög. Jag vill minst ha 75-100 inköp. Weak? Citera
stackbrat Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Det svänger ordentligt, och svings på 10-20 inköp är standard, även om nivån på spelare inte är alltför hög. Jag vill minst ha 75-100 inköp. Weak? Håller med, men killen snackar NL100, om han inte knäcker den nivån med 30 inköp så bör han sluta Citera
hager Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Håller med, men killen snackar NL100, om han inte knäcker den nivån med 30 inköp så bör han sluta Löjligt påstående, spelar nl100 shorthanded.. Det svänger rejält, skulle aldrig vilja spela hu med mindre än 50inköp. Citera
Klyka Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 om han inte knäcker den nivån med 30 inköp Att knäcka eller inte knäcka har inte med BR att göra. Jag knäcker ju inte en nivå i större utsträckning om jag har 30 inköp bakom mig än om jag har 5 inköp bakom mig. Även nån som knäcker en nivå har varians, och det är variansen som avgör vad vi behöver för BR. Visst, högre EV betyder lägre BR-krav, men det ändrar inte på det faktum att ditt påstående var bakvänt. Det gjorde gällande att EV är beroende av BR, vilket är fel. Du menade nog inte så, men man vet aldrig. Citera
ffredd Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Det finns självklart inget absolut svar på frågan om hur stor bankrulle man "behöver" för att kunna spela på en viss nivå. Helt klart är i alla fall att om du inte är beredd att flytta ner till lägre nivåer när du har haft extrem otur ett tag, så kommer du att ha svängningar på minst 2K ibland (20 buy-ins). (Förhoppningsvis hinner du köra 50K händer mellan varje gång det händer. Händer det oftare så har du nog större läckor i ditt spel än du tror, eller så tiltar du för mycket). En rulle på 5K (50 buy-ins) borde vara tillräcklig för en vinnnande spelare, eftersom det är mycket osannolikt att man förlorar så mycket på otur, men jag tror att för de flesta så är det bättre att ha minst 100 buy-ins, mest p.g.a. psykologiska skäl. Det är inte kul att förlora mer än en tredjedel av rullen. Trots det så tycker jag att det kan vara ok att prova på en nivå med bara 30 buy-ins, om det inte skulle göra dig så mycket om du förlorar 10, och om du är beredd att flytta ner igen när det händer. Om du har lite tur i början så kanske du hinner spela ihop en hyfsad rulle innan den sinnessjuka oturen hittar dig. Citera
stackbrat Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Att knäcka eller inte knäcka har inte med BR att göra. Jag knäcker ju inte en nivå i större utsträckning om jag har 30 inköp bakom mig än om jag har 5 inköp bakom mig. Även nån som knäcker en nivå har varians, och det är variansen som avgör vad vi behöver för BR. Visst, högre EV betyder lägre BR-krav, men det ändrar inte på det faktum att ditt påstående var bakvänt. Det gjorde gällande att EV är beroende av BR, vilket är fel. Du menade nog inte så, men man vet aldrig. Det jag menade (så slipepr vi tolka fritt ): Om man känner sig redo för att köra HU CG och vill testa på Nl100 nivån bara för att testa hur Hu CG fungerar. Då bör man väl ha 300 inköp, eller någon annan skyhög godtycklig siffra. Om man anser att amn är en vass HU spelare och vill börja ägna sig mer åt uteslutande Hu spel så "bör" man köra igenom NL100-200 relativt fort. Jag menar att det spelar ju ingen roll om du bustar 30 inköp på NL100 lr 50, du får veta samma sak i slutändan. frid. Citera
Spelgalen Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 100-200 inköp är lagom för hu spel imho, givetvis beroende på ens spelstil. Citera
Hjort Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 100-200 inköp är lagom för hu spel imho, givetvis beroende på ens spelstil.Är du säker på att du inte menade 1 miljon inköp? Citera
Spelgalen Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Är du säker på att du inte menade 1 miljon inköp? jo, sant. inget mindre än oändlig rulle är tillräcklig för mig. Citera
exxe Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Spelat rätt mkt hu på senare, eller iallaf cirkus 100k händer sedan april. Galna svängningar, får man när variansen slår till och du dessutom börjar tilta. Så hur ofta tiltar du, sitter du och spottar iväg inköp bara för att du åkt på 5 badbeats i rad? För mig har cirka 50-100 inköp känts bra. Något som jag alltid gör är att gå ner i nivå då det gått dåligt under en period, även om jag har 100inköp för nivån jag spelar. Det funkar bra för mig, och jag brukar hitta tillbaka till mitt game snabbare. Citera
Recommended Posts