Gå till innehåll

Myssion + ebisumaru = Nötproffz?


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 481
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Två missclicks i samma hand!

 

Seat 1: SiSamuari ($819.28 in chips)

Seat 3: HERO ($980.00 in chips) DEALER

Seat 5: PunishTheLimpers ($576.36 in chips)

Seat 6: lillllisa ($1,042.00 in chips)

Seat 8: Borkii ($1,081.00 in chips)

Seat 10: whooopaaa ($2,395.25 in chips)

PunishTheLimpers: Post SB $5.00

lillllisa: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SiSamuari Ace of Diamonds9 of Spades

Dealt to PunishTheLimpers King of Diamonds6 of Diamonds

Dealt to HERO 9 of Clubs9 of Diamonds

Borkii: Fold

whooopaaa: Fold

SiSamuari: Raise $365.00

HERO: Raise $980.00

PunishTheLimpers: Allin $571.36

lillllisa: Fold

SiSamuari: Allin $454.28

*** FLOP *** 7 of Spades7 of Clubs3 of Clubs

*** TURN *** 5 of Hearts

*** RIVER *** 10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $2,382.64 Rake $3.00

HERO: wins $2,382.64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagbok!

Månaden har vänt fint, peppar peppar. Hade idag mitt största pokerögonblick någonsin när jag hade äran att aejones kallade mig fisk. Jag lyckades till och med få in en kommentar om rangemerging så det blir något att spara i klippboken. Detta var i WCOOP givetvis. Byggde upp fint till 40k när jag tappade 15k med JJ mot AK. Åkte nyss ut med runt 30k i stacken med AJ mot KJ på T98. Lite synd eftersom jag förmodligen hade kunnat bibehålla en fin stack till bubblan annars. Nu kan man i alla fall sova i tid för en gångs skull.

 

Godnatt och lycka till med pokern/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Fylleinlägg

 

vafan, får man editera sånt i efterhand:mrgreen: ?

 

Har inget flyt i donkaments just nu. Har spelat för säkert 10k under WCOOP och inte cashat i en enda. Spelar mycket bättre än jag brukar men kan inte vinna en 80/20, än mindre en coinflip. Cashgamet kompenserar för en del:

 

 

Seat 1: HERO [ Jack of Clubs,Ace of Hearts ] ($4,414.00 in chips)

Seat 3: x gilles7 ($600.00 in chips)

Seat 5: gotti33 ($2,488.15 in chips)

Seat 8: Scor_pion70 ($1,837.00 in chips)

Seat 9: lopelat ($3,274.80 in chips)

Seat 10: daviid33 ($3,154.50 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($10), x gilles7 posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

gotti33 folds, Scor_pion70 folds, lopelat bets $60, daviid33 folds, HERO bets $200, x gilles7 folds, lopelat calls $150.

 

FLOP [board cards 10 of Diamonds,Queen of Diamonds,King of Hearts ]

HERO bets $300, lopelat bets $3,064.80 and is all-in, HERO calls $2,764.80.

 

TURN [board cards 10 of Diamonds,Queen of Diamonds,King of Hearts,5 of Spades ]

 

RIVER [board cards 10 of Diamonds,Queen of Diamonds,King of Hearts,5 of Spades,King of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

lopelat shows [ Ace of Spades,9 of Spades ]

HERO shows [ Jack of Clubs,Ace of Hearts ]

HERO wins $6,566.60.

 

SUMMARY

Dealer: daviid33

Pot: $6,569.60, (including rake: $3)

HERO bets $3,274.80, collects $6,566.60, net $3,291.80

x gilles7 loses $20

gotti33 loses $0

Scor_pion70 loses $0

lopelat loses $3,274.80

daviid33 loses $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära dagbok,

Blir ingen poker idag då jag ägnar mig åt att studera för en gångs skull.

 

Funderar lite på hur jag ska göra på fredag när jag ska åka till Aruba. Måste åka hemifrån klockan 4 på morgonen. Ni som har erfarenhet av resor på idiotiska tider, är det bättre att vara vaken och försöka sova på flyget? Problemet är att jag har 7 timmars väntan i Amsterdam och där kan man ju inte sitta och sova(?). Så det kanske är bättre att försöka sova vid 12 eller nåt och i alla fall få ett par timmars sömn så att man kan hålla sig vaken till flyget Amsterdam-Aruba utan alltför mycket ansträngning?

 

För övrigt så har bilen lagt av. Ska in på service imorgon, tills den är fixad är man tillbaka till att planera sina omkörningar 15 minuter i förväg...zzzzz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att packa som bäst inför Aruba. Hör av er i PM om ni ska dit så får vi styra upp en PF-middag eller nåt.

 

Uppehållet på Amsterdams flygplats kommer att ägnas åt att plugga lite. Dessutom tänkte jag öva på mitt omaha game. Så om ni gillar pengar hittar ni mig på PL100 eller 200 imorgon nån gång mellan 8 och 12 på morgonen:mrgreen: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades till och med få in en kommentar om rangemerging så det blir något att spara i klippboken.

 

Vad är rangemerging?

 

Bra dagbok, riktigt trevligt att läsa lite händer som är kluriga och inte bara det vanliga tur/otur skiten.

 

Ang resa, lite sent nu kanske, men västerut är jetlag en bitch och jag brukar inte ens försöka planera sovandet efter resan. Hemåt sen är det dock guld att flyga på natten sovandes och vakna nyvaken hemma på morgonen. Dessutom tycker jag du bör kolla in BA's lounge som (för en liten peng vid ej medlem) har sköna sovutrymmen (1st class lounge e sjukt men måste va medlem), mest med tanke på 7h i Amsterdam låter tråkigt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är rangemerging?

 

Bra dagbok, riktigt trevligt att läsa lite händer som är kluriga och inte bara det vanliga tur/otur skiten.

 

Ang resa, lite sent nu kanske, men västerut är jetlag en bitch och jag brukar inte ens försöka planera sovandet efter resan. Hemåt sen är det dock guld att flyga på natten sovandes och vakna nyvaken hemma på morgonen. Dessutom tycker jag du bör kolla in BA's lounge som (för en liten peng vid ej medlem) har sköna sovutrymmen (1st class lounge e sjukt men måste va medlem), mest med tanke på 7h i Amsterdam låter tråkigt värre.

 

Rangemerging är nåt aejones kommit på, jag kan ha missförstått men det går typ ut på att man betar händer som man inte vet om man värdebetar eller bluffar (så tunt liksom). Tycker det verkar skumt.

 

Vem är BA och hur blir man medlem?

 

Framme nu iaf, inte ätit eller sovit på evigheter och hittar inte menyn till roomservice. Har bara en 10a som minsta sedel, fattar dom att hela inte ska vara dricks? Ah min hjärna är smör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lyckoönskningar.

 

Vandrat runt lite på stranden för att se om jag är bränd imorgon:lol: . Har passat på att backa lite online också. Därefter reggade jag mig till 500 dollars turren och åt middag. Var typ helt själv på en jättefin restaurang. Åt nåt kött som var jättegott vilket man nog kan kräva då det på nåt sätt lyckades kosta 90 dollar för en person. Hade bråttom iväg till turneringen efteråt så jag kollade inte så noga på notan men där stod femtielva olika grejer trots att jag bara ätit huvudrätt och ett glas vin. Dom tog väl betalt för gratissushibiten, brödet, vattnet och servetten också:roll: . Turneringen var sjukt kall med Ipokerliknande struktur. 20 minuters nivåer och dubblingar av blindsen typ hela tiden. Det blir inte bättre av att det är en massa fulla åsnor som frågar om jag är gammal nog för att spela hela tiden. I alla fall vinner jag en liten pott på hela turneringen och förlorar ett par. Efter 1:30 är jag nere på 2100 av 3000 startstacken. Hittar A8 på knappen med 75-150 blinds. 4 limps och jag ställer då jag vet att om bara första limparen viker så viker resten. Första limparen hade bara 1000 vilket jag missat och synar givetvis med AA. Får därefter in pengarna mot 3 pers med AK och missar.

 

Inte riktigt säker på om jag ska ska spela morgondagens turnering eller om jag ska spela WCOOP. Tror planen blir såhär:

Spela turneringen 15.00

Busta i tid till WCOOP 16.30

Busta i tid till välkomstbanketten 19.30

 

Med mina turneringsskills ska det nog inte vara några problem.

 

Observationer från Aruba så här långt:

Det är varmt

Det är fuktigt

Men blåsten kompenserar

All service är sådär övertrevlig

Internet är sisådär (men inte trådlöst på rummet)

Vattnet är sådär roligt blått som på bilderna (och lagom varmt till och med för en badkruka som jag)

Det finns fan inte en enda brud som inte är här på smekmånad eller är över 40

Jag spelar för slaskigt när jag bara kan spela 4 bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit så sjukt kall i turrarna här på Aruba. Åkt efter mellan en halvtimme och 1:30 i 3 olika. Spelat ganska dåligt och haft kass timing i början vilket lett till att jag varit tvungen att sitta och vänta då jag inte haft marker nog att göra några moves. Åkte idag när jag hade chans att ta mig tillbaka på startstack med AT mot A3, river 3. Tur att man sparar klonken till main event i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära dagbok,

Blir ingen poker idag då jag ägnar mig åt att studera för en gångs skull.

 

Funderar lite på hur jag ska göra på fredag när jag ska åka till Aruba. Måste åka hemifrån klockan 4 på morgonen. Ni som har erfarenhet av resor på idiotiska tider, är det bättre att vara vaken och försöka sova på flyget? Problemet är att jag har 7 timmars väntan i Amsterdam och där kan man ju inte sitta och sova(?). Så det kanske är bättre att försöka sova vid 12 eller nåt och i alla fall få ett par timmars sömn så att man kan hålla sig vaken till flyget Amsterdam-Aruba utan alltför mycket ansträngning?

 

För övrigt så har bilen lagt av. Ska in på service imorgon, tills den är fixad är man tillbaka till att planera sina omkörningar 15 minuter i förväg...zzzzz

 

Det bästa är helt klart benso! lätt att sova å under tiden du inte sover så funkar man helt normalt. Bättre än nån form av insomningstablett då det är byten och grejer. (benso är en medicin mot ångest. funkar som lugnande och är jättelätt och skönt att sova på) Kan vara svårt att få tag på dock. :)

 

Är du själv i Aruba? alltså åkte du själv?

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är helt klart benso! lätt att sova å under tiden du inte sover så funkar man helt normalt. Bättre än nån form av insomningstablett då det är byten och grejer. (benso är en medicin mot ångest. funkar som lugnande och är jättelätt och skönt att sova på) Kan vara svårt att få tag på dock. :)

 

Är du själv i Aruba? alltså åkte du själv?

 

GL.

 

Tack för tipsen, ett par dagar för sent bara:-D . Japp, jag är själv i Aruba.

 

Träffade fhaugen och hans flickvän igår och spelade lite blackjack och tog några drinkar. Riktigt trevligt förrutom att jag aldrig spelat blackjack innan och är en riktigt fisk. Börjar med 10 dollar bets, går bra. Ökar till 25, går dåligt. Ökar till 50 går dåligt sen går jag ner till 10-30 och bustar mina 300 efter ett tag. Fhaugen är bra riggad som vanligt och plussar typ 1k.

 

Ska spela main event om två timmar så dags att duscha och gå och äta lite frukost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rangemerging är nåt aejones kommit på, jag kan ha missförstått men det går typ ut på att man betar händer som man inte vet om man värdebetar eller bluffar (så tunt liksom). Tycker det verkar skumt.

 

Vem är BA och hur blir man medlem?

 

Framme nu iaf, inte ätit eller sovit på evigheter och hittar inte menyn till roomservice. Har bara en 10a som minsta sedel, fattar dom att hela inte ska vara dricks? Ah min hjärna är smör.

http://www.britishairways.com/travel/echome/public/en_se

Ihop med tillräckligt med poäng från flygandet och loungen är din. Kan dessutom kombineras med poäng från alla One.world flygbolag. Flyger du mycket är det här ett måste. Även vid några långflygningar (som aruba etc) kan ge poäng som du sen använder till gratis biljetter för kortare resor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort rapport:

Middagspaus nu, fortfarande startstack efter 4 perioder (6 timmar). Var uppe på 20k efter hyfsat spel (start 10k). Sen kommer följande hand;

En som verkar vara en känd donkamentspelare på nätet spelar 600 UTG (100-200). Jag flattar QQ på CO. En ganska dålig spelare med kubanskt utseende i BB slår om till 2.2k med 6.6k bakom. UTG viker och jag ställer. Snapjävlainstasyn av BB. Jag visar QQ han tar typ 5 år på sig att vika upp TT. Flop 9xx, turn T river K. qTQW3TEEWREWRF. två perioder kvar hoppas jag inte tiltar bort mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...