Gå till innehåll

Efterlysning! Du som spelade PL 20/20 på CC i Stockholm & hade en skattefråga.....

Recommended Posts

Postad

För 10-14 dagar sedan var jag en kväll och lirade Texas PL 20/20 på CC i Stockholm. Vid bordet sitter en äldre herre som fräser upp tusenlapp efter tusenlapp. Han spelar som en j*vla dåre. (läs gud, då han donerade till hela bordet).

Iaf., vid bordet sitter en kill i 30-35 år åldern (?) i mörk blazer och en riktigt FET klocka. (alltså klockan hade den största urtavlan jag sett)

Klockan börjar närma sig 1:00 och jag tackar för mig: -Man har ju ett jobb att sköta också.

-Vad jobbar du med, frågar någon vid bordet.

-Skatteverket, svarar Cyntax.

-Ah, jag har en fråga om försäljning av bostadsrätter, säger mannen med den feta klockan.

När frågan är ställd har jag inget riktigt bra svar. Det är upp till den enskilda skattehandläggaren att utreda din fråga.

Men nu har jag kollat upp saken och kan meddela att tyvärr är ditt upplägg JÄTTEDYRT. Precis som du befarade.

Vid bordet sitter bla.a. en "man" som folket vid bordet kallar för Rickard. Han är hyffsat lik Ola Brandborn.

Jag torskade två feta potter:

QQ vs AK och (en fisk var all-in med J6 i samma pot)

AA vs 84... (8 på floppen och 8 på turn).

Känner ni igen händelsen? Vet ni vem jag menar? Känner ni igen mig?

Du som hade frågan, skicka PM så ska jag förse dig med mera information.

/Cyntax (@ 7-Eleven på St:Eriksplan)

Postad

Vad är det som är svårt att förstå? Han har träffat en kille på CC som hade en fråga, och nu har Cyntax kollat upp svaret. För att lättare hitta personen han söker ger han så mycket information som möjligt om bordet.

Postad
:-D
:mrgreen:
Har inte kännt mig så här förvirrad på länge, hela huvudet snurrar, men jag litar på att skatteverket lämnar lika glasklara besked som vanligt.
Det var inget besked jag lämnade.
Rickard är säkert Rickard Grähs, hur nu man kan tycka att vi är lika...
Njae, långa, smala, snackar mycket vid bordet, glasögon... sorry. (för vem ska jag mest be om ursäkt? Rickard eller Ola? :roll::oops: )
det här var förmodligen det konstigaste jag läst på pf...
Intresseklubben antecknar...

Vad är det som är svårt att förstå? Han har träffat en kille på CC som hade en fråga, och nu har Cyntax kollat upp svaret. För att lättare hitta personen han söker ger han så mycket information som möjligt om bordet.
Jepp! Skitsamma. Mannen kommer att upptäcka till sin fasa nästa år då han säljer sina tre bostadsrätter att han kommer att beskattas som näringsverksamhet och inte kapital, (+egenavgifter) vilket gör det hela dyrt.... han verkade vara stammis på CC, så risken att jag springer på han i sommar är överhängande.