ekelund_ Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 Hej. Detta är en hand från prima där jag inte vet vad jag står. Fi är TAG med 20/15/1.6. Bör jag checkhöja turn här för att få honom att släppa draghänder som JT eller AcXc? Samtidigt vill jag ju inte göra en stor pott (committa) med denna marginella hand. Lär inte få syn av en sämre hand? Min image är hyfsat TAG, lite mot det lösare hållet. ** Game ID 1435946806 starting - 2007-06-11 02:10:39 ** Archarius [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money - oggeking sitting in seat 1 with $591.40 - robbull sitting in seat 2 with $580.20 [Dealer] - Hero sitting in seat 3 with $365.25 - siddy sitting in seat 4 with $1227.65 - Mabbe sitting in seat 5 with $495.00 Hero posted the small blind - $2.00 siddy posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to Hero: , Mabbe folded oggeking folded robbull raised - $16.00 Hero called - $16.00 siddy folded ** Dealing the flop: , , Hero checked robbull bet - $36.00 Hero called - $36.00 ** Dealing the turn: Hero checked robbull bet - $80.00 Hero ??? Citera
DocLame Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 Jag hade nog tagit kommandot redan på floppen just för att slippa det aktuella svåra beslutet. Som spelat blir ju potten, precis som du säger, ganska stor utan att vi vet riktigt var vi står om vi checkhöjer nu på turn. Inte bra. Så har du ingen speciell read får du väl syna igen och hoppas att det inte kommer en tredje tunna på river... Som spelat kan man också överväga att folda på turn tycker jag, men jag är kanske lite för tight ibland. Citera
Phew Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 På en så här dragig bräda tycker jag det är bäst att försöka ta kommandot direkt på floppen. Som handen spelats så kan ju FI mycket väl sitta på en hand som AK och sätta dig på ett drag och då på en blank river bluffa all-in eftersom potten är stor. Det som talar emot att FI skulle göra ett sånt move är väl hans ganska låga AF. Men i rådande situation känns det ju som du kommer att tvingas spela om stacken om du väljer att fortsätta syna ner, vilket jag ser som enda alternativet om du inte vill vika. Det kanske låter vekt men jag tycker att i det läge du hamnat i så kan du lägga handen. Att syna ner med en så här marginell hand för att få se FI visa upp AQ, Q9, ett set eller kanske han träffat drag efter rivern känns inte som det är värt risken. Citera
calculator2 Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 Om fi stackar av väldigt lätt kan du väl check raisa flopen, annars är väl check syn standard. Turn är väl bara att check syna igen, om han är apaggro och stackar av med alla par kan du så klart pusha, men det verkar han ju inte vara så.. Citera
ekelund_ Postad 11 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2007 ok, jag bör checkraisa floppen istället. låt oss säga att jag höjer honom till $110 och får syn. då har jag kvar $250, lika mycket som det ligger i potten. vad gör man då? han lär ju syna checkhöjning på flop med alla överpar, AQ, JT, AcXc och ev tvåpar. hur ska man då agera på turn? tror inte att fi släpper många händer efter en checkhöjning på floppen. känns som att jag bara skulle få syn av en bättre hand, samtidigt som jag isolerar dragen? fortsätt gärna diskutera, sitter fortfarande och grubblar... Citera
mgps Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 checkraise på floppen är mycket riktigt en bluff. betta ut på floppen ger också problem, man missar cbet och vet inte var man står om man får syn. det enka svaret är ju fold pre, KQ ur pos är bara trubbel. Citera
draft Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 Trebetta pre?! Inte mycket cred för en buttonraise ju! Citera
frekje Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 checkraise på floppen är mycket riktigt en bluff. betta ut på floppen ger också problem, man missar cbet och vet inte var man står om man får syn. det enka svaret är ju fold pre, KQ ur pos är bara trubbel. Jag är inne på två linjer här, antingen som du säger så slänger vi pre eller så höjer vi. Jag fördrar att slå om för vad ska vi spela om vi slänger KQ? Problemet ligger som identifierat i att syna KQo pre ur pos. Om vi spelar KQ där slår vi om istället. Det ger en bättre förmodad def av handen (vi kan reppa bättre en KQ) och ett lättare spel efter floppen där vi givetvis CBar och ser vad Fi gör och tar det därifrån. Citera
calculator2 Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 checkraise på floppen är mycket riktigt en bluff. quote] Är du seriös? Citera
ekelund_ Postad 11 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2007 visst händer det att jag tre-bettar KQ för att försvara min blind men gillar inte att göra det för ofta med marginella händer. slänga är inte ett alternativ. i detta fallet valde jag att syna men det är post-flop och turnspelet jag behöver hjälp med. problemet är att man inte vet var man står oavsett om man checkraisar flop, eller synar och får en stor bet mot sig på turn. vi är nog alla överens om att positionen suger.... Citera
mgps Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 checkraise på floppen är mycket riktigt en bluff. quote] Är du seriös? are u seriouuuss? Citera
jozoa Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 checkraise på floppen är mycket riktigt en bluff. [/Quote] Är du seriös? Skulle tro att han menar turn. För övrigt så håller jag med de så förespråkar raise eller fold preflop. Känns som man slipper en hel massa problem om man trebetar eller foldar. I och med att du check-synar flop och checkar turn så bombar fi väldigt ofta eftersom du visar svaghet. Problemet nu är ju att du inte har en aning om var du står. Så som handen är spelad nu så är nog vik mot denna fi det bästa spelet. Citera
stackbrat Postad 11 Juni , 2007 Rapport Postad 11 Juni , 2007 Är ju skitkul o bomba med TPGK. Go for it lixom. Skämt o sido, jag stackade senast idag av en kille med liknande hand då jag ställde turn o han satte mig på bluffen och orkade inte folda sin QT när han träffat så fint med sin semi-steal pre. Citera
oggeking Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Min image är hyfsat TAG, lite mot det lösare hållet. Din image ar Tight och passiv och knappast åt det lösare hållet. Citera
ekelund_ Postad 12 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2007 Din image ar Tight och passiv och knappast åt det lösare hållet. 28/14/3.4 är varken tight eller passivt? Citera
b0bb4n Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 28/14/3.4 är varken tight eller passivt? Passiv pre iaf. Citera
Solidify Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Din image ar Tight och passiv och knappast åt det lösare hållet. Härlig diss faktiskt Citera
oggeking Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 28/14/3.4 är varken tight eller passivt? De statsen har inte jag pa dig dock. 18/11/1.6. Men du kanske syftade pa sessions-statsen? Citera
-PK- Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Peddano1? Har inte aggressiv image iaf. Har btw statsen 24/11/1.08 i min PT(inte många tusen händer dock) Citera
oggeking Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Peddano1? Har inte aggressiv image iaf. Har btw statsen 24/11/1.08 i min PT(inte många tusen händer dock) Det ar inte Peddano1. Ar det det sa ska jag vara tyst och det jag skrivit skall ignoreras. Citera
brut Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Turnen synar jag och checksynar alla rivrar utan A. Citera
Sansrom Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Turnen synar jag och checkfoldar alla rivrar mot pottbet. . Citera
brut Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 . Vi har inte riktigt en pottbett kvar efter att ha synat turnen;-) . Känns ändå som om vi får odds att syna en river. Kan ju ha fel förståss men tror att fi skjuter tom tillräckligt ofta. Lite readbetonande dock(asso hur pass aggro han värdebettar med AQ, KK,AA). Ofta möter man stål eller luft enligt min mening. Citera
ekelund_ Postad 13 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2007 De statsen har inte jag pa dig dock. 18/11/1.6. Men du kanske syftade pa sessions-statsen? har 28/14/3.4 på 40k händer från NL100 uppåt. på 2/4 har jag samma fast 16% i PFR.. session stats var 29/17/5.6 Peddano1? Har inte aggressiv image iaf. Har btw statsen 24/11/1.08 i min PT(inte många tusen händer dock) nej, jag är inte peddano Citera
ekelund_ Postad 13 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2007 nåja, valde att bara syna här iaf. ** Dealing the river: Hero checked robbull bet - $150.00 Hero ?? syn om det inte var pottbet eller checkfold? verkar som om att fi vill ha syn med bara $150? Citera
Recommended Posts