Gå till innehåll

Thigt eller se många floppar?


brolija

Recommended Posts

En situation jag kommer till många gånger i MTT är att jag sitter på mycket chips när det är låga blinds. Vad ska jag göra? Jag har kört på att spela safe och som jag annars skulle gjort, alltså thigt. Men det slutar oftast med att de andra hinner ikapp och man kommer på en medelplacering.

 

Tänk er att det är en 2$ freezout det finns 250000 chips och du sitter på 10000 av dom och har en fin 5:e placering. Blindsen är då på 100 / 200. Skulle ni se många floppar eller sitta och vänta på fina kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog satsa på o vara hyfsat aggresiv. Tänk på att en höjning från dig med storstack oftast kräver en ganska bra hand att syna med, om du nu inte börjar höja väääldigt ofta. Bomba sen flop vid syn om brädan inte ser alltför farlig ut.

 

Man kommer undan med mer än man kan tro med en riktigt stor stack, utnyttja att dom är skraja för dig. Sen om dom ställer efter ditt CB på floppen är det inte heller nån katastrof, ofta kommer man ofta att ha odds för att syna och dra ut.

 

Tänk noga på att vara uppmärksam på din table image om du kör på den här linjen. Hur hårt du CBar och hur ofta du preflopraisar. Efter en runda eller två kommer uppmärksamma spelare kolla in dig noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk er att det är en 2$ freezout det finns 250000 chips och du sitter på 10000 av dom och har en fin 5:e placering. Blindsen är då på 100 / 200. Skulle ni se många floppar eller sitta och vänta på fina kort?

 

Går inte att svara på utan att veta average stack. Rätt stor skillnad om det är 5 kvar eller 500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...