Gå till innehåll

Förhållandekris och poker


SethCohen

Recommended Posts

Vill bara skriva av mig lite och ta mig seriös nu för detta känns riktigt jobbigt..

 

Jag är i ett läge där jag och min flickvän pratar om ska vi fortsätta träffas eller inte. EDIT: vi har varit tillsammans i lite över 18 månader. Jag vill det så gärna men pga av allt som hänt i tiden så får vi se vad som händer. Och just nu kommer vi ha en paus troligen den här veckan. Då tänkte jag för att slippa tänka på allt så mycket vill jag spela poker för att tänka på annat.

 

Men problemet är nu att jag spelar i stort sett på rätt nivå och mår inte dåligt när jag förlorar potter, men jag kan inte sluta tänka på henne och det påverkar mina känslor när jag spelar.. Tiltar lättare, mindre fokus, trots att jag sitter mycket i skype och pratar med mina poker vänner om händer som spelas osv.

 

Men fortfarande så fort jag sitter och har muckat alla händer och har ett par sekunder över tänker jag mycket på henne och då får man den knuten i magen igen.

 

Vad ska jag göra?! Poker och min flickvän är min passion och kan inte klara mig utan något av de. Skulle det vara så vi slutar träffas så kommer jag må riktigt dåligt och troligen ta en poker paus till jag kommit över det mesta. Men ska jag ta en paus nu med tills vi fixat till allt eller hur ska jag göra? Vad ska jag ta mig till, vet varken ut eller in nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vi har pratat ut och det är hon som vill ha paus av olika anledningar.. Men det påverkar pokern så mycket och vill vill bara ha andra åsikter om någon varit i liknande sittuationer.. Alla pokerspelare är väl inte singlar som rågrindar konstant varje dag? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hand om dig själv! Se det som en chans att ha tid för allt som är DU! Umgås mer med dina vänner, ta upp nån hobby, gör nåt kul. Det är inte attraherande med folk som hänger upp sitt liv för mycket på en.

När det sket sig för mig och en kille för ett tag sedan började jag ägna 10 timmar i veckan åt mig favorithobby. Innan dess var jag bara ett gråtande paket som inte ville gå ur sängen på morgnarna.

Där fick jag ett nytt socialt nätverk och massor med självförtroende.

Att spela poker när du tänker på damen kommer bara göra dig mer deppig och du inte åker på tidernas största upswing.

För vissa kanske parnormen fungerar, men för de allra flesta tror jag att det är dumt att leva i illusionen om att en annan människa ska göra en hel och lycklig. Är man lycklig i grunden och känner sig själv så klarar man nog bra att både vara i ett förhållande eller singel. Mår man inte bra blir förhållande och förälskelser bara en drog. Det kan dämpa det onda ett tag men när ruset lämnar en är man kvar på samma plats man lyfte från men med en jävla baksmälla och ofta ett helvetes självförtroende.

Så fokusera på dig själv. Lita inte på att någon annan kommer att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vad du går igenom. Det absolut bästa du kan göra för att lindra klumpen som du har i magen är att köra stenhård fysträning. Gå ut och spring tills du stupar. Det värsta smärtan försvinner efter några veckor, efter det så har panikkänslorna lagt sig och du klarar att leva med det.

 

Till dess så ta det lugnt med pokern, förlustsittningarna kommer att kännas 5 ggr tyngre än normalt. Plussittningarna kommer att känns som en breakevensittning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv använde pokern för att slippa tänka på min flickvän när hon hade gjort slut.

 

antar att det beror på hur man är som spelare. Jag kan verkligen leva mig in i spelet och omvärlden existerar inte. Så mitt spel påverkades inte av tjejen, däremot så fick jag paus från tankarna på tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv använde pokern för att slippa tänka på min flickvän när hon hade gjort slut.

 

antar att det beror på hur man är som spelare. Jag kan verkligen leva mig in i spelet och omvärlden existerar inte. Så mitt spel påverkades inte av tjejen, däremot så fick jag paus från tankarna på tjejen.

 

exakt så för mig med

 

 

 

sen det här med att berätta hur mycket någon betyder för en..brukar inte va någon höjdare..du har varit ihop med henne i 18 månader och hon vet säkerligen hur mycket du tycker om henne etc..så skippa det där larvet..det kommer bara resultera i att hon väljer att lämna dig..träffa henne istället och berätta för henne att du tycker nog att det är bäst att ni slutar träffas.. berätta om några storartade planer du har..typ åka till thiland och bo där ett tag..eller att du ska flytta någonstans och plugga utomlands..du vänder därmed på situtionen och får henne att känna sig lämnad..vilket snabbt kommer resultera i att hon inte alls vill lämna dig

 

så länge man är osäkra på varandra i ett förhållande tycker jag man ska gardera sig och va den som har övertaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så länge man är osäkra på varandra i ett förhållande tycker jag man ska gardera sig och va den som har övertaget

 

Oh vad jag inte tycker om såna spel. Men visst, det fungerar ofta.

 

Angående poker och förhållandekriser så förstår jag dig Seth att du har svårt att koncentrera dig på pokern. Är likadan själv. Kan inte koncentrera mig tillräckligt för att rensa tankarna från annat. För mig funkar det bättre med nåt som kräver mindre tankegångar, tex ett våldsamt shoot-em up spel. Bra för att få ut aggressioner också. =)

 

Annars i såna här lägen är kompisar bra. Hobby bra. Alkohol bra för stunden men ger grym ångestbakfylla (oftast).

 

Och det är helt okej att tillåta sig att deppa ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tappar också fokus ifall jag har bråkat med min flickvän och då spelar jag ingen poker alls förrens allting känns bra igen mellan oss. Annars har jag garanterat en minussession framför mig.

 

Så mitt råd är att så länge du känner att du inte har någon fokus i pokerspelet pga omständigheterna så spela inte alls förrens ni har kommit på god fot med varandra eller förrens du har gått vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...