Pedroboy Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 GAME #571264989: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-06-09 03:15:56 Table Nurburgring Seat 1: Mattmys ($522.70 in chips) Seat 6: P0nt00n86 ($397.80 in chips) Seat 8: Besprudlaren ($376.10 in chips) Seat 10: LolITrickedU ($396.00 in chips) DEALER Mattmys: Post SB $2.00 P0nt00n86: Post BB $4.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Besprudlaren Besprudlaren: Raise $16.00 LolITrickedU: Fold Mattmys: Raise $52.00 P0nt00n86: Fold Besprudlaren: Call $38.00 *** FLOP *** 5 of Diamonds5 of SpadesJack of Hearts Mattmys: Bet $72.00 Besprudlaren: Raise $144.00 Reason for making my minraise My read on this 21/15 guy is that he trebets hands like 88-AA and ATs+ And his read on me is probbably that I am very thight around 13/9 and only play the nuts. I raise to 144 to win 72+106, so my bluff has to work 44% of the time. I think he will fold 88-TT and any two over cards may fold AJ also. And call or push AA-QQ and maybe AJ. He will more often have 88-TT aq or ak or ats than AJ QQ KK AA. He also must think that my minraise commits me and thus he have to play for stacks. This is in not a standard play for me and I am not sure what value it has. I am planing on folding to a push and also not planing to make one more stab on turn or river due to I think he will not be able to fold an overpair. If I call his 72 dollar bet on flop I think he will shut down with any holding even AA, but then he might draw out on me with overcards. I can add that my standard here is folding and. Citera
ebisumaru Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Oh my god are you Besprudlaren? I think it would be a lot more profitable for you if you stopped playing a million tables and stopped being such a nit. Why am I writing in English? I do not know. As for the hand Im folding preflop, especially with your image. He has AJ like never here, decent players will just throw that hand away preflop against you. He either has AQ/AQ/TT and is throwing it away, or JJ+ and your getting shoved on. I dont like the play very much. Citera
Pedroboy Postad 9 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2007 Oh my god are you Besprudlaren? I think it would be a lot more profitable for you if you stopped playing a million tables and stopped being such a nit. Why am I writing in English? I do not know. As for the hand Im folding preflop, especially with your image. He has AJ like never here, decent players will just throw that hand away preflop against you. He either has AQ/AQ/TT and is throwing it away, or JJ+ and your getting shoved on. I dont like the play very much. Jag säger inte att min raise är ev+ eller korrekt men i den HD du ger så blir den det. Om han har just den handdistrubition du säger AK/AQ/TT och han kastar dessa men trycker in degen med JJ-AA, så blir ju min raise +EV. Jag höjer till 144 för att vinna 72+105. Alltså måste vinna 45% av gångerna. Han har AK/AQ/TT 16+16+6=38 och JJ-AA 3+6+6+6=21 gånger. Och Jag har han slagen 65% av gångerna. Citera
sten666 Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Oh my god are you Besprudlaren? I think it would be a lot more profitable for you if you stopped playing a million tables and stopped being such a nit. Why am I writing in English? I do not know. As for the hand Im folding preflop, especially with your image. He has AJ like never here, decent players will just throw that hand away preflop against you. He either has AQ/AQ/TT and is throwing it away, or JJ+ and your getting shoved on. I dont like the play very much. Väldigt bra inlägg. Spydigt, överlägset och väldigt motsägelsefullt. Keep it up! Vad beträffar handen så känns det väl som ett OK spel då det uppenbarligen är +EV utifrån Pedros read på fiendens range. Citera
calculator2 Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Är han bra kommer han aldrig slå om en 13/9 nits utg höjning med så mkt mer än JJ-AA + AK. Citera
Pedroboy Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Är han bra kommer han aldrig slå om en 13/9 nits utg höjning med så mkt mer än JJ-AA + AK. 3+6+6+6=21 mot 16 då gör jag fortfarande rätt i 43% av fallen att jämföra med de 44% de måste lyckas. Förutsatt att han viker ak Är det bättre att bara ta synen och riskera att bli utdragen av ett överkort?? Fold känns väldigt vekt imo när man valt att syna hans trebet. Citera
GG Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Väldigt bra inlägg. Spydigt, överlägset och väldigt motsägelsefullt. Keep it up! Vad beträffar handen så känns det väl som ett OK spel då det uppenbarligen är +EV utifrån Pedros read på fiendens range. Inlägget är väl inte det minsta varken spydigt, överlägset eller motsägelsefullt? Citera
Pedroboy Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Inlägget är väl inte det minsta varken spydigt, överlägset eller motsägelsefullt? Oh my god are you Besprudlaren? I think it would be a lot more profitable for you if you stopped playing a million tables and stopped being such a nit. Why am I writing in English? I do not know. As for the hand Im folding preflop, especially with your image. He has AJ like never here, decent players will just throw that hand away preflop against you. He either has AK/AQ/TT and is throwing it away, or JJ+ and your getting shoved on. I dont like the play very much. Spydig I think it would be a lot more profitable for you if you stopped playing a million tables Överlägset stopped being such a nit Motsägelsefullt He either has AK/AQ/TT and is throwing it away, or JJ+ and your getting shoved on. I dont like the play very much. Här rekomenderar han fold mot handdistrubitionen AK AQ TT-AA vilket istället pekar på en raise eller syn. Citera
ebisumaru Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 SpydigI think it would be a lot more profitable for you if you stopped playing a million tables Överlägset stopped being such a nit Motsägelsefullt He either has AK/AQ/TT and is throwing it away, or JJ+ and your getting shoved on. I dont like the play very much. Här rekomenderar han fold mot handdistrubitionen AK AQ TT-AA vilket istället pekar på en raise eller syn. Jag anser varken att jag är spydig eller överlägsen i de två första styckena. Jag ger dig ett vänligt jävla råd då jag tycker att du spelar bra postflop och att du skulle kunna tjäna mer på att öppna upp ditt spel preflop istället för att försöka pressa in så många händer som möjligt. Kanske är hans HD ännu snävare som Calculator säger, då är en syn bättre. Varför är inlägget på engelska förresten? Citera
Pedroboy Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Jag anser varken att jag är spydig eller överlägsen i de två första styckena. Jag ger dig ett vänligt jävla råd då jag tycker att du spelar bra postflop och att du skulle kunna tjäna mer på att öppna upp ditt spel preflop istället för att försöka pressa in så många händer som möjligt. Kanske är hans HD ännu snävare som Calculator säger, då är en syn bättre. Varför är inlägget på engelska förresten? För att jag postade på engelskt forum också. Kan någon redogöra för skillnaden i EV mellan syn och RR. Förusättningarna är som följer 1. betstorlekar enligt rubrik 2. Fi bettar inte turn och river oavsett vilket kort som kommer(unantaget att hans eventuella överpar klonkar kåk) 3. Han bettar inte ak eller aq ens om han träffar turn och river pga rädsla för att jag slowplayar trips eller kåk. 4a. Fi har AA KK QQ 36% av gångerna och AK eller AQ 74% alt. 4b. Fi har AA KK 43% av gångerna och AK 57% av gångerna 5. Jag betar inte turn eller river oavsett kort Skillnaden på syn och raise blir alltså att han med AK och AQ har 6 outs på två gator. Citera
LongAgo Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 tycker detta spelet känns kallt av följande anledningar: 1, Du är nit, han sitter ur position och reraisar dig. Oavsett dina reads så reraisar en vettig spelar dig I position med den hd´n du beskriver. Ur position med dem statsen han har, så reraisar han dig med han hand du är slagen av här. 2, Varför inte floata flop, omvärdera turn? Om du är såpass säker på att han i majoriteten av fallen INTE har en hand som slår dig, så floata flopen ta hem på turn. 3, minraise? Citera
AdslVerbe Postad 16 Juni , 2007 Rapport Postad 16 Juni , 2007 "...being such a nit." Vad menas med nit? Citera
Recommended Posts