Gå till innehåll

50/100 SvS - stege möter minraise på river...


Recommended Posts

Okej, har grubblat lite på denna nu och skulle uppskatta era åsikter på handen i fråga :) Fi tror jag är en semi-reg, inte den bästa av spelare men ej sett honom göra något dumt vad jag kan minnas.

 

Vad gör ni efter hans raise på river? Uppenbarligen tänker jag inte folda men jag undrar vad ni tror är mest gynnande i längden, syn eller raise? Motivera gärna varför.

 

 

 

***** Hand 344859399 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, June 06, 2007 11:38:37 PM

Karin Turbo 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Einstein (66592.50)

Plats 2: gilga (4011.25)

Plats 4: cykla (19785.00)

Plats 5: llllll (21303.75)

Einstein lägg LM 50.00

gilga lägg SM 100.00

** Giv **

Einstein [8r, 9r]

gilga [N/A, N/A]

cykla [N/A, N/A]

llllll [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

cykla Höj till 400.00

llllll Syna 400.00

Einstein Syna 400.00

gilga Syna 400.00

*** Flop(Board): *** : [Knh, Es, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

Einstein Passa

gilga Passa

cykla Passa

llllll Passa

*** Turn(Board): *** : [Knh, Es, 10k, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

Einstein Satsa 1200.00

gilga Syna 1200.00

cykla Syna 1200.00

llllll Lägg

*** River(Board): *** : [Knh, Es, 10k, 7k, 6h]

*** Bet Runda 4 ***

Einstein Satsa 2500.00

gilga Lägg

cykla Höj till 5000.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, nivån är ju way over me, men jag gillar att läsa denna typ av inlägg för att lära. Vad jag undra är något som jag då fått lära mig:

Om vi höjer så lär vi bara få syn eller återhöjning av en bättre eller likadan hand. Därmed så får vi ju problem om Fi ex går all in vid en höjning. Då är det bättre att syna för i längen är det bättre värde. Är det helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han borde i min mening ha höjt på turn med en hand som du slår (triss/tvåpar) när det räcker med en kung eller dam för att han lätt ska kunna vara slagen på river. Speciellt när Gilga synar efter dig och han är sist ut.

Jag tycker han spelar som om han har floppat nötstegen och vill ha värde. 89 borde han inte ha eftersom han höjde 4bb preflop. Du har ju själv skrivit att du inte sett han göra några stora misstag, varför skulle han göra det första nu, i och med att överspela sitt tvåpar/triss och syna en re-reraise på river på den nivån? Nej, syna måste vara det enda vettiga här. Vad hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tar ju en hyffsat fiskig linje. iof standard på svenska spel att spela fiskigt så jag skulle inte bli förvånad om han spelar nötstegen såhär.

777 eller (kombo) drag verkar mest rimligt. Men semifisk som jag har för mig cykla är så kan hans range nog vara bredare än så.

 

Din turn bet är dock förmodligen -EV mot så här många spelare på den här brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...