Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vi är som sagt nästan 150bb djupa, metalcommand är ganska normaltight TAG, 19/13 kanske, varvet innan så callade jag en trebet av honom flop med SC och raisade honom på floppen med hålpopa men fick call och tvingades folda river.

allt standard?

***** Hand History for Game 6038969131 *****

$200 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 06, 16:15:51 ET 2007

Table Table 125785 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: Zeeslagje ( $215.10 USD )

Seat 5: PojkenMedTur ( $290.20 USD )

Seat 3: GregAndrek ( $303.75 USD )

Seat 6: MetalCommand ( $323.40 USD )

Seat 1: Dancing_D ( $203 USD )

Seat 2: Terpila ( $200 USD )

GregAndrek posts small blind [$1 USD].

Zeeslagje posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to PojkenMedTur [ :Ad::As: ]

PojkenMedTur raises [$8 USD]

MetalCommand raises [$26 USD]

Dancing_D folds

GregAndrek folds

Zeeslagje folds

PojkenMedTur calls [$18 USD]

** Dealing Flop ** [ :9h:, :3s:, :7h: ]

PojkenMedTur checks

MetalCommand bets [$35 USD]

PojkenMedTur raises [$98 USD]

MetalCommand calls [$63 USD]

** Dealing Turn ** [ :Kd: ]

PojkenMedTur checks

MetalCommand checks

** Dealing River ** [ :5s: ]

PojkenMedTur checks

Postad

en 1/2 nit bluffar väl aldrig i ett sådant här läge, alltså han foldar väl TT-JJ på flop, 3 ebttar väl knappt dem pre heller men om han nu skulle gjort båda kommer han väl knappast omvärdera handen och inse han är slagen och sen bluffa.

så push om du tänker syna om han pushar.

checkfold, orka liksom med så bra pottodds...men finns ju en hel del sjukt nitiga 1/2-spelare.

Postad
Tycker riverchecken luktar styrka i detta fallet. Tvinga honom syna ett stort riverbet med Kungen alt. mellanhögt pocket.

Eh, varför? Varför skulle inte hero sitta helt tom med säg AQ eller en marginell hand som 1010-QQ där han vill c/s river?

Postad

så push om du tänker syna om han pushar.

ehum, om han är duktig lär han väl inte syna med sämre än AA, bättre att låta honom bluffa isf. Han får ju bara betalt om snubben skulle ha typ AQh, eller liknande och checksynar.

Kanske bara är jag som är kass på att valuebetta, men jag hade nog bettar river, men inte pushat.

Postad
ehum, om han är duktig lär han väl inte syna med sämre än AA, bättre att låta honom bluffa isf. Han får ju bara betalt om snubben skulle ha typ AQh, eller liknande och checksynar.

Kanske bara är jag som är kass på att valuebetta, men jag hade nog bettar river, men inte pushat.

han är en 1/2 seminit, dvs inte duktig och bluffar aldrig här.

Postad
han är en 1/2 seminit, dvs inte duktig och bluffar aldrig här.

kanske inte, men han kan inte försöka "valuebetta" en sämre hand då? Jag tror iaf han bettar fler händer än han synar.

Postad
kanske inte, men han kan inte försöka "valuebetta" en sämre hand då? Jag tror iaf han bettar fler händer än han synar.

finns bara en AK han kan ha, dvs AhKh, någon annan sämre hand tror jag aldrig han värdebettar.

Postad

Men lol vad passivt att inte betta river, bättre att valuebetta tunt hela tiden och värdestacka sig själv då och då än att göra feg-checkar och vinna mindre potter. Problemet här med c/c är ju att han antagligen bara bettar bättre och på så sätt vinner du minimalt om du leder och förlorar maximalt om du är efter. med ett bet finns det chans att få syner av AhKh, QQ, mm. han kommer garanterat inte betta QQ här, antagligen inte AK heller när han kan ta en gratis showdown.

Postad

Duude, 4betta pre, ni är djupa och du är oop. Din linje funkar bättre med lite grundare stackar.

Skriv ut hur stor potten är och hur mkt ni har kvar på turn och river i framtiden pliz.

Postad
Duude, 4betta pre, ni är djupa och du är oop. Din linje funkar bättre med lite grundare stackar.

Skriv ut hur stor potten är och hur mkt ni har kvar på turn och river i framtiden pliz.

vafan, kan du inte räkna eller?

Jag har nog sett fel, såg inte att han fick en fet reraise på sig i början. Hade nog vart lite rädd för KK, men checkat turn, och bettar river, men inte all in!