Gå till innehåll

Banklån för pokerspelare


kattkroken

Recommended Posts

jag tänker köpa en bil, inte så sugen på att betala den summan cash..

 

hade varit roligt om det va till en ny rulle, då kan jag förstå om ingen vill låna ut pengar :-)

 

jag får helt enkelt slå mig ner på de lokala kontoren och hoppas att banktjänstemannen är en hängiven pokerspelare:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är fan inget pokerproffs om man inte kan gå in hos bilhandlarn och betala för bilen kontakt med tjugolappar i ICA-kassar.

 

Seriöst.

 

Inte heller ekonomiskt försvarbart att ta banklån för att köpa en bil.

 

Du får snällt köpa begagnat kontant, eller åka kollektivtrafik, tills du har börjat tjäna riktiga pengar på pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan säga att de flesta bankerna är stenhårda med lån m.m särskilt om du ej har fast jobb tror ej de godtar att du är pokerspelande då det inte är ngn garanterad inkomst, folk med provanställning får ju inte ens lån. jag har fast jobb o bra inkomst men jag fick ej låna till mitt hus själv som kostade 470 000 och skulle innebära mycket billigare boendekostnad än vad jag hade innan men testa ja typ bluestep o såna men räkna med att de kan ge dig en mycket högre ränta än andra banker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte? Beror väl på situationen, jag har lån för min bil, vad är felet?

 

Om man är pokerspelare så behöver man ingen bil för sin inkomst skull. Är man jobbare så kan man behöva en bil för att ta sig till och från arbetet.

 

För en pokerspelare är en bil en ren lyxvara. Att låna för att köpa en lyxvara är definitivt EV-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...