Gå till innehåll

NL25 - Hårt spelat färgdrag sitter, nu motstånd


Recommended Posts

Game #4589571994: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2007/06/06 - 08:46:52 (DST)

Table "Saragui" Seat 2 is the button.

Seat 1: Jester99 (£9.85 in chips)

Seat 2: Sticksy (£7.76 in chips)

Seat 3: ShArk84 (£13.29 in chips)

Seat 4: Rufus21 (£5.26 in chips)

Seat 5: Domi06034 (£5.31 in chips)

Seat 6: Peewee12 (£6.61 in chips)

ShArk84: posts small blind £0.05

Rufus21: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Jester99 Jack of HeartsKing of Hearts

Domi06034: folds

Stu220211 joins the table at seat #5

Peewee12: folds

Jester99: raises to £0.30

Sticksy: calls £0.30

ShArk84: folds

Rufus21: calls £0.20

----- FLOP ----- Ace of Hearts5 of Clubs5 of Spades (pot: 0.8)

Rufus21: checks

Jester99: checks

Sticksy: checks

----- TURN ----- Ace of Hearts5 of Clubs 5 of Spades4 of Hearts (pot: 0.8)

Rufus21: checks

Jester99: bets £0.80

Sticksy: calls £0.80

Rufus21: folds

----- RIVER ----- Ace of Hearts5 of Clubs5 of Spades 4 of Hearts9 of Hearts (pot: 2.4)

Jester99: bets £2.10

Sticksy: raises to £6.66 and is all-in

Jester99: ?

 

 

Kan jag göra något annat än att syna här? Brädan är förvisso parad, men allt tyder väl på att han har en lägre färg?

 

(gärna synpunkter på något annat i handen också om sådana finns)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #4589571994: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2007/06/06 - 08:46:52 (DST)

Table "Saragui" Seat 2 is the button.

Seat 1: Jester99 (£9.85 in chips)

Seat 2: Sticksy (£7.76 in chips)

Seat 3: ShArk84 (£13.29 in chips)

Seat 4: Rufus21 (£5.26 in chips)

Seat 5: Domi06034 (£5.31 in chips)

Seat 6: Peewee12 (£6.61 in chips)

ShArk84: posts small blind £0.05

Rufus21: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Jester99 Jack of HeartsKing of Hearts

Domi06034: folds

Stu220211 joins the table at seat #5

Peewee12: folds

Jester99: raises to £0.30

Sticksy: calls £0.30

ShArk84: folds

Rufus21: calls £0.20

----- FLOP ----- Ace of Hearts5 of Clubs5 of Spades (pot: 0.8)

Rufus21: checks

Jester99: checks

Sticksy: checks

----- TURN ----- Ace of Hearts5 of Clubs 5 of Spades4 of Hearts (pot: 0.8)

Rufus21: checks

Jester99: bets £0.80

Sticksy: calls £0.80

Rufus21: folds

----- RIVER ----- Ace of Hearts5 of Clubs5 of Spades 4 of Hearts9 of Hearts (pot: 2.4)

Jester99: bets £2.10

Sticksy: raises to £6.66 and is all-in

Jester99: ?

 

 

Kan jag göra något annat än att syna här? Brädan är förvisso parad, men allt tyder väl på att han har en lägre färg?

 

(gärna synpunkter på något annat i handen också om sådana finns)

 

Minirejs preflop är bedrövligt. Vad vill du med den?

 

Rivern e ju bara å stoppa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Håller på och gå över från FL till NL, och kanske eventuellt kan råka posta någon "enkel" hand medan jag lär mig. Som sagt, tack. Här är resultatet av handen:

 

----- RIVER ----- [Ah 5c 5s 4h][9h]

Jester99: bets £2.10

Sticksy: raises to £6.66 and is all-in

Jester99: calls £4.56

----- SHOW DOWN -----

Sticksy: shows [Ad Ac] (A Full House, Aces full of Fives)

Jester99: shows [Jh Kh] (A Flush, Ace high)

Sticksy collected £15.08 from Main pot

 

Maximal otur här - typiskt att få nötfärgen just när han floppar kåken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Har också noterat det.. folk älskar att slowspela bra händer, även när det är dumt (det var ju inte helt dumt i det här fallet, även om check på flop är tveksamt imho).

 

Reflektion angående AA och KK på låg nivå:

Satt i förrgår kväll och körde en liten session på SvS. Lyckades få ganska bra kort mest hela tiden. Antingen var de enkla att kasta eller så var det AJ+. Av mina 5 st AA och KK så tänkte jag att "nu jävlar ska jag inte slowspela dem", höjer typ 4-5 BB pre och lyckas döda bordet alla gånger. Klar besvikelse. Hade det varit SnG eller MTT så hade det varit bra men lite mer än så vill jag ju ha ut när det är CG jag spelar.

 

Funderade lite och kom fram till att den lilla vinsten, typ 3-4 BB från limpare och blindar, jag fick varje hand kunde jag lika gärna varit utan.

 

Så i går så gjorde jag tvärt om. Hade bestämt mig för att minihöja eller som mest beta 3BB med DD+ och sedan beta ut hårt på låg bräda (utan uppenbara färg- och stegdrag) samt att släppa vid mothugg.

Fungerade väldigt mycket bättre. Potten landade på typ 10-15 BB pre och utan träff men med en CB på 2/3 pott vann jag nästan alltid efter flopp.

Vidare, vid drömträff (AK möter AAK på bordet, fyrtal och andra übernötter) så betalade sig fortsatt slowspel bra mycket bättre än bordsdöden från gårdagen.

 

Slutsats - på låg nivå mot veka moståndare MÅSTE man spela premiumhänderna försiktigt. Ju hårdare man träffar, desto mjukare måste man locka över pengarna till din ficka.

 

Sen att man blir hatad för all framtid av "riktiga pokerspelare" är väl något man får försöka leva med. Alltså samtidigt som man lever med deras pengar.

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reflektion angående AA och KK på låg nivå:

Satt i förrgår kväll och körde en liten session på SvS. Lyckades få ganska bra kort mest hela tiden. Antingen var de enkla att kasta eller så var det AJ+. Av mina 5 st AA och KK så tänkte jag att "nu jävlar ska jag inte slowspela dem", höjer typ 4-5 BB pre och lyckas döda bordet alla gånger. Klar besvikelse. Hade det varit SnG eller MTT så hade det varit bra men lite mer än så vill jag ju ha ut när det är CG jag spelar.

 

Funderade lite och kom fram till att den lilla vinsten, typ 3-4 BB från limpare och blindar, jag fick varje hand kunde jag lika gärna varit utan.

 

Så i går så gjorde jag tvärt om. Hade bestämt mig för att minihöja eller som mest beta 3BB med DD+ och sedan beta ut hårt på låg bräda (utan uppenbara färg- och stegdrag) samt att släppa vid mothugg.

Fungerade väldigt mycket bättre. Potten landade på typ 10-15 BB pre och utan träff men med en CB på 2/3 pott vann jag nästan alltid efter flopp.

Vidare, vid drömträff (AK möter AAK på bordet, fyrtal och andra übernötter) så betalade sig fortsatt slowspel bra mycket bättre än bordsdöden från gårdagen.

 

Slutsats - på låg nivå mot veka moståndare MÅSTE man spela premiumhänderna försiktigt. Ju hårdare man träffar, desto mjukare måste man locka över pengarna till din ficka.

 

Sen att man blir hatad för all framtid av "riktiga pokerspelare" är väl något man får försöka leva med. Alltså samtidigt som man lever med deras pengar.

 

... Jocke

 

haha kan lika grna varit slumpen som gjort att du fick action igår och inte iförrgår, kul att spela QQ oförbättrade mot 4 fi liksom.

 

slowspel är kanske dte största nybörjarmisstaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla lägger sig hela tiden mot en 4xbb raise och/eller mot stora bets postflop kanske det är dags att byta strategi...? Ser du varför?

 

Alternativt byta site. En del siter är väldigt tighta på micronivån, och även högre (bonusgrinders).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...