Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den är väl ganska genomsnittligt. Visst, det är bra med esshögt färgdrag och ett par men stegmöjligheterna är ganska små. Som alltid, ger ju att kombinera handen till texas hold'em-händer en ganska bra fingervisning. Bara två av dessa är någonting av ha AQs och 88, med A8o, A8o, Q8o och Q8o får anses vara ganska dåliga.

Edit: Handen spelar väl iofs betydligt bättre short-handed än full-ring.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Postad

Mot omslag skulle jag slänge handen ganska så fort. Självklart beroende på vad för motstånd jag möter, men det är ingen bra hand.

Du vill helst ha flera komber än endast två (AQ - 88) för att spela en hand. Och 88 kan bli riktigt dyrt om du floppar mitten eller lägsta trissen.

• 4 months later...
Postad
Det är en värdelös hand
Nej, det är den inte.

Mot två top10%-händer så floppar den över 40% equity 25% av tiden och riktigt starkt typ 1/6. Och skulle motståndarna vara så tighta så kan man lika gärna höja 100%.

Mot mer realistiska distributioner, som 20% och 30% så blir den betydligt starkare.

Heads-up står den sig bra mot det mesta. Är motståndaren tight så har den också fördelen att den är lätt att dumpa på ungefär hälften av flopparna och stark resten av tiden.

Formulerat lite annorlunda så floppar den ok mot AA 1/4 och floppar ut AA, tämeligen hårt, 1/6. Rätt typisk "schyssta implicita odds"-hand mao. Är lite analog med T9s i hold'em, typ.

Om man går efter metodologin i den här artikeln så ligger den, på en höft, i övre femtedelen av händerna. Vilket alltså är ett mått på hur den presterar mot bra händer oräknat implicita odds.

Postad
Nej, det är den inte.

Mot två top10%-händer så floppar den över 40% equity 25% av tiden och riktigt starkt typ 1/6. Och skulle motståndarna vara så tighta så kan man lika gärna höja 100%.

Mot mer realistiska distributioner, som 20% och 30% så blir den betydligt starkare.

Heads-up står den sig bra mot det mesta. Är motståndaren tight så har den också fördelen att den är lätt att dumpa på ungefär hälften av flopparna och stark resten av tiden.

Formulerat lite annorlunda så floppar den ok mot AA 1/4 och floppar ut AA, tämeligen hårt, 1/6. Rätt typisk "schyssta implicita odds"-hand mao. Är lite analog med T9s i hold'em, typ.

Om man går efter metodologin i den här artikeln så ligger den, på en höft, i övre femtedelen av händerna. Vilket alltså är ett mått på hur den presterar mot bra händer oräknat implicita odds.

Detta ger mig vibbar av Boondock Saints så ini helvete. När de är i rummet med de dödade ryssarna...

Postad
Nej, det är den inte.

Detta ger mig vibbar av Boondock Saints så ini helvete. När de är i rummet med de dödade ryssarna...

Postad
Säg att ni spelar SH PLO.

Ni får 8d 8h Ac Qc

Alltså ett par och 2 färgkort A-högt.

Hur värderar ni en sådan hand?

Lite som frågan "hur långt är ett snöre".

Shorthanded vet vi, men vilken position? Det betyder alltfrån fold, limp eller potthöjning...

Postad

Ganska bra, men väldigt floppberoende, jag brukar gilla att syna en höjning om nån höjt och höjer med den om foldat till mig och slår om pre nån gång då och då med den, dock inte ofta.

Det är sjukt skoj de gånger :8c: floppar