Gå till innehåll

SvS 0.5/1, Triss blir Kåk.


Recommended Posts

Jaha, den här kommer se lite kluddig ut. I alla fall så har det vart en miniraise i mellanposition, 3 synare och jag hoppar med från BB med 77.

Flopp:

 

7r 5r Qq

 

Träffar trissen precis som jag vill och bettar ut nästan pott, gillar inte färgdrag på den här nivån. Alla foldar utom en.

 

Turn:

 

8h

 

Bettar pott och får återigen syn.

 

River Qr

 

Där kommer kortet som gör ruterfärgen möjlig, jag trycker in i tron att han har fiskat upp det han letade efter.

Han visar upp Q7 och jag gråter blod.

Hade ingen vidare read på killen eftersom han bara suttit där så länge, verkade inte som en total idiot.

Överspelade jag totalt här? Hur tycker ni jag skulle spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, dolda whine trådar ä de bästa. Men ta dem i resultat nästa gång.

 

Haha, jo självklart är det gnällmoment med i den här, men när man förlorar en stor pott på det här sättet så undrar man ju alltid hur fan man kunnat undvika det, och eftersom jag spelar 0.5/1 så säger det sig ju själv att jag inte är något proffs. :)

Frågar man inte får man inte reda på något, finns inga dumma frågor, bara dumma människor.

Tack för svaren i alla fall, för hoppas nästa set sitter bättre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog spelat samma, möjlitvis höjt pre-flop med 77.

 

I FR, som jag antar av preflopspelet att det är, efter en minraise i MP och 3 synare - är det verkligen läge att höja 77 i BB då...? Jag skulle inte göra det men hör gärna vad andra tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jo självklart är det gnällmoment med i den här, men när man förlorar en stor pott på det här sättet så undrar man ju alltid hur fan man kunnat undvika det, och eftersom jag spelar 0.5/1 så säger det sig ju själv att jag inte är något proffs. :)

Frågar man inte får man inte reda på något, finns inga dumma frågor, bara dumma människor.

Tack för svaren i alla fall, för hoppas nästa set sitter bättre. :)

 

ok med tanke på att du spelar micronivåer så kan jag svara seriöst. Detta är en hand du kanske inte pantsätter ditt hus på eller ens din hustru, om ni nu inte varit gifta 10år+. Din svärmor kan du nog utan större tvekan lägga i potten och med din 100BB stack ber du om att få syn här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...