Gå till innehåll

SH vs FR (NL)


mr.t

Recommended Posts

Hejsan!

Har spelat iprincip enbart FR, förutom någon månad ibörjan av min pokerkarriär. Jag har nu träffat folk som säger att det går att göra mer pengar på SH-bord pga. att det är fler nybörjare vid dessa. Jag blir lite fundersam eftersom jag plussar (och är relativt nöjd) på mitt FR-spel. Men iom detta så funderar man ju om man skulle kunna plussa ännu mer.

 

Vad har ni för syn på spel vid resp. bord? handlar det om vilken spelstil man vill spela eller gör man generellt sätt mer pengar på SH-bord? kanske någon som har bra erfaranhet från de båda olika spelen kan svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste vara en bättre spelare för att plussa i SH om FR spelen inte är extremt mjuka. Däremot ger nog SH generellt bättre värde per hand på de flesta sites om man klarar av spelet. Jag tycker det är bra att samla på sig erfaranhet i FR och sen gå över till SH när man känner sig bekväm med spelet/pengarna och är beredd att inte spela vekt och att lita på sina reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man känner sig nöjd med sitt FR spel och plussar bra ser inte jag någon egentlig anldening (förutom att det finns fler bord i SH) att gå över till SH. Jag spelar enbart FR men har också spelat en hel del SH. Tycker att det finns få riktigt bra spelare på FR borden, de flesta som är duktiga har gått över till SH för länge sedan. Man får se upp för tight ass grindarna på FR men om man har dessa utstuderade är det inte så svårt att utmanövrera dem.

 

Personligen älskar jag FR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen om man har lätt för att tilta så rekommenderar jag verkligen inte SH, man måste verkligen stålsätta sig ibland för att inte anpassa sitt spel åt fel håll när det går dåligt.

Amen på det. Har tiltat bort otaliga inköp på min väg från FR till SH. :evil::oops:

Om du plussar stadigt på fullring samt tycker det är roligt tycker jag du ska fortsätta där. Jag böt inte för värdets skull utan för att jag tyckte FR blev för monotont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela det som är roligast? då går det nog bäst med...

 

 

jag tycker fulring är trist men älskar shorthanded.

 

man betalar mer rake i shorthanded spel men får ju spela fler händer, alltså fler tillfällen för fi att göra misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...