Gå till innehåll

förstår inte oddskalkylatorn...


tjenarejake

Recommended Posts

Vad tror du att de andra har då?

 

Det där med oddskalkylator är ju inget man ska göra i stridens hetta utan i förhand och efterhand.

 

"Jag floppade tvåpar med TJ, floppen TJ4. Motståndaren mumlar nåt om Big Slick (KA). Då leder jag med 80%-20%."

 

Testa lite olika handblandningar och floppar så kommer du att förstå oddsen. Man behöver inte veta exakt på procenten vad oddsen är, men man fattar ganska snabbt om det är 50-50, 60-40, 80-20, 95-5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du att de andra har då?

 

Det där med oddskalkylator är ju inget man ska göra i stridens hetta utan i förhand och efterhand.

 

"Jag floppade tvåpar med TJ, floppen TJ4. Motståndaren mumlar nåt om Big Slick (KA). Då leder jag med 80%-20%."

 

Testa lite olika handblandningar och floppar så kommer du att förstå oddsen. Man behöver inte veta exakt på procenten vad oddsen är, men man fattar ganska snabbt om det är 50-50, 60-40, 80-20, 95-5.

 

Ska jag gissa vad de andra har? Det låter ju helt sjukt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag gissa vad de andra har? Det låter ju helt sjukt...

 

Nix, det är inte sjukt. Det är så du blir en framgångsrik spelare. Försök hela tiden gissa vad motspelaren har baserat på hur han har spelat.

 

Det finns även andra oddskalkylatorer som du kan räkna ut oddsen att vinna mot slumpmässiga kort (tex mha Poker Replayer http://www.pokerreplayer.com). Men det är då viktigt att tänka på att motspelaren oftast inte har slumpmäsiga kort. Bl.a. slänger han de sämsta korten preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...