Gå till innehåll

Danmark-Sverige på nordicbet


Recommended Posts

God kväll, vilken underbar dag vi har haft.

 

Till ämnet.

Igår kväll, precis innan matchstart Danmark-Sve, gick jag in på partybets.com och spelade en tvåa för Sverige till 3.75 ggr. (Insats är inte relevant :))

Ni som har det minsta sport intresse vet ju hur fantastisk matchen var och hur tråkigt det slutade.

 

Iallafall, efter att domaren brutit matchen och gjort det "officiellt" att Sverige vinner med 3-0, gick jag in på mitt konto på partybets och redan kl 22 hade partybets betalt ut vinsten.

 

Under dagen idag hör jag på P3 nyheterna att Sv. Spel uppmanar sina kunder att behålla sina kuponger då resultatet inte är UEFA officiellt.

 

Då undrar jag hur man kan göra så här olika bedömningar av samma match.

Vet inte hur andra bolag, t.ex Unibet, Expekt, Betway m.fl har gjort.

Men jag vet att party har betalt ut vinsten medans Sv. Spel "drar" ut på det.

 

Jag är iofs inte förvånad att Sv Spel agerar såhär. Många har naturligtvis spelat på Sverige, med hjärtat. Före match var det kanske inte så stor chans att Sverige skulle vinna, därav dem relativt höga oddsen.

 

Om någon har spelat på Unibet, Expekt eller annat bolag, skriv gärna här hur dem har gjort.

Konstigt att man gör så här olika bedömningar...

 

Rätt eller fel, låter jag dock vare osagt, men jag tackar iaf denna gång Partybets snabba beslut.

 

/ Peace :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då undrar jag hur man kan göra så här olika bedömningar av samma match.

Vet inte hur andra bolag, t.ex Unibet, Expekt, Betway m.fl har gjort.

Men jag vet att party har betalt ut vinsten medans Sv. Spel "drar" ut på det.

Om någon har spelat på Unibet, Expekt eller annat bolag, skriv gärna här hur dem har gjort.

Konstigt att man gör så här olika bedömningar...

/ Peace :h:

 

hmm spelade oxå på partybets, tror det dock var live till oddset 2 ggr insats och jag har INTE fått något utbetalat!

spelade även på expekt, de betalade för både X och 2

svenskaspel spelade jag oxå på och de avvaktar beslut från UEFA men vad jag fattar det som får man annars 1ggr insats, mao har Partybets skött sig SÄMST iaf enligt mig!

de säger att matchen slutade 3-3 X, vilket den aldrig gjorde! har mailat dem så vi får väl se vad de svaras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm spelade oxå på partybets, tror det dock var live till oddset 2 ggr insats och jag har INTE fått något utbetalat!

spelade även på expekt, de betalade för både X och 2

 

Jag spelade inte på LIVE, utan det hederliga.

 

Expekts attityd är ju helt klart bra, utbet för både X och 2.

Sverige var ju närmare vinst i och med straffen.

 

Svs är för sorgliga, jag menar domaren har ju dömt vinst till Sverige.

Och det är högst osannolikt att UEFA skulle gå emot domaren Fandel, mycket tack vare straffen som var utdömd. Hade det nu varit 3-3 och bara rött kort och ingen straff. Då hade det blivit annorlunda.

 

Nä, tur man har lagt ner betting på Svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag kollar är pengarna borta och det står " lost " på min game ID.

 

Dem går alltså emot domaren och UEFA och gör egna bedömningar ? (för UEFA kommer döma vinst Sverige)

 

Det är ju fan helt otroligt, får dem verkligen göra så här ?

Först betala ut sen ta tillbaka pengarna ?

 

Det är ju rent lol.

Jag som trodde Svs var oseriösa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de inte betalar ut vinsterna innan resultatet 3-0 till Sverige är bekräftat utav UEFA kan jag förstå. För även om de troligtvis kommer bli 3-0 så är det ju inte helt klart än. Får ni som spelat på Sverige inte ut era vinster sen när det blir bekräftat tycker jag det är ruskigt dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partybets betalar ut på kryss och 3-3 enligt 80min regeln. Ni måste läsa reglerna innan ni tippar.

 

Saxat från länken nedan

 

Fanns det någon annan som hade något att vinna på att matchen avbröts? Spelbolagen har inte samma regler och policy kring avbrutna matcher, men likartade. Många tillämpar regeln att resultat om minst 80 minuter har spelats skall stå. Endast officiella resultat utdömt av den officiella organisation och ofta inom 24, 48 eller 72 timmar kan ändra på detta. Alltså har de som spelat på Danmark endast något att vinna om spelen voidas och insatserna betalas tillbaka. Detsamma gäller för de som hade spelat på Sverige och var osäkra på om straffen skulle gå in. Spelbolagen hade garanterat störst risk på Danmark och kan näppeligen haft några skäl till att avbryta matchen.

 

 

 

http://www.alltomspel.info/publish/article_6611.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra artikel, även om jag inte håller med. Om man ser bort från 80min-regeln (som f.ö är helt absurd) så vidhåller jag att har matchen avbrutits så ska inget resultat gälla. Jag var jävligt klantig som inte läste det innan matchen, men ärligt talat, vem gjorde det? Det handlar inte om pengar (enbart) utan om sunt förnuft. God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordicbet har beslutat att annulera alla spel på Sverigevinst istället som flera andra bolag har satt x2 som vinst. Spelade 1000kr på sverige och 1000 på 0 gjorda mål för danmark men på det sistnämnda fick jag inga pengar tillbaka.

Detta är sista gången jag spelar på nordicbet! Någon som vet någon bra bettingsida som har lite moral som expekt som gav vinst på både x och 2.a??

 

Gärna åsikter om nordics agerande. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade inte på LIVE, utan det hederliga.

 

Expekts attityd är ju helt klart bra, utbet för både X och 2.

Sverige var ju närmare vinst i och med straffen.

 

Svs är för sorgliga, jag menar domaren har ju dömt vinst till Sverige.

Och det är högst osannolikt att UEFA skulle gå emot domaren Fandel, mycket tack vare straffen som var utdömd. Hade det nu varit 3-3 och bara rött kort och ingen straff. Då hade det blivit annorlunda.

 

Nä, tur man har lagt ner betting på Svs.

 

Men Sverige har inte vunnit matchen så det vore väldigt märkligt att betala ut för ett reultat som inte har faststälts än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måttligt irriterad på Unibet. Spelade X2 på Sverige och känns ju bara för jäkla tråkigt om inte det spelat ska få gå in. De väntar på UEFAs beslut, men har regel om att det måste gå inom 36 timmar tror jag. Är inte 100 på det. Som jag förstod så har dem det iaf. Beslutet skulle inte komma förrens på onsdag och då kommer dem säkert voida spelet innan dess.

 

Det jag tycker är lite fräckt är att dem behåller mina pengar så länge. Spelet är fortfarande levande och väntar på beslut, men liksom det är ganska solklart att jag ska få cashen tillbaka för spelet kommer ju inte gå förlorat iaf. Kan man inte då betala ut pengarna och sen eventuellt resterande om jag skulle få vinst på spelet, vilket jag säkert inte får.

 

Tycker expekt sköter det jäkligt bra! Man får väl börja lira där igen och skippa sega unibet laggsida.:evil: Vad tycker ni om mitt spel? Ska det voidas efter 36timmar eller kan dem invänta UEFAs beslut längre än så? Ska jag få vinst spelet eller inte?

 

Det sunda förnuftet borde råda här tycker jag iaf. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Sverige har inte vunnit matchen så det vore väldigt märkligt att betala ut för ett reultat som inte har faststälts än.

 

Domaren har, om inte jag har minnesluckor, dömt att Sverige ska vinna med 3-0. Detta stod även på storbildsskärmarna inne på arenan.

( Och UEFA kommer inte gå emot detta, det är högst osannolikt )

 

Det jag stör mig mest på är att Partybets betalade ut pengarna nästan omgående efter match.

Dagen efter är pengarna borta och mitt spel är " lost ".

 

Sådana här vad kommer jag att spela på Expekt framöver. Dem har visat hur man på ett schyst sätt ska göra. Betalar ut på både X och 2.

 

Partygaming kan fara åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Domaren har, om inte jag har minnesluckor, dömt att Sverige ska vinna med 3-0. Detta stod även på storbildsskärmarna inne på arenan.

( Och UEFA kommer inte gå emot detta, det är högst osannolikt )

 

Det jag stör mig mest på är att Partybets betalade ut pengarna nästan omgående efter match.

Dagen efter är pengarna borta och mitt spel är " lost ".

 

Sådana här vad kommer jag att spela på Expekt framöver. Dem har visat hur man på ett schyst sätt ska göra. Betalar ut på både X och 2.

 

Partygaming kan fara åt helvete.

 

Fast det är fortfarande inte klart att Sverige har vunnit matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Domaren har, om inte jag har minnesluckor, dömt att Sverige ska vinna med 3-0. Detta stod även på storbildsskärmarna inne på arenan.

( Och UEFA kommer inte gå emot detta, det är högst osannolikt )

 

Det jag stör mig mest på är att Partybets betalade ut pengarna nästan omgående efter match.

Dagen efter är pengarna borta och mitt spel är " lost ".

 

Sådana här vad kommer jag att spela på Expekt framöver. Dem har visat hur man på ett schyst sätt ska göra. Betalar ut på både X och 2.

 

Partygaming kan fara åt helvete.

 

Alltså domaren bestämmer inte vem som ska räknas som vinnare. Det är självklart UEFA. Däremot har domarens matchrapport självklart betydelse för UEFAs beslut.

 

Det säger väl sig självt att inte domaren kan bestämma det där rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså domaren bestämmer inte vem som ska räknas som vinnare. Det är självklart UEFA. Däremot har domarens matchrapport självklart betydelse för UEFAs beslut.

 

Det säger väl sig självt att inte domaren kan bestämma det där rakt av.

 

Ja, det stämmer. UEFA bestämmer såklart.

Men om man tänker till lite extra så kommer segern att bli svensk, mycket tack vare att en straff var utdömd.

 

Läs hela tråden innan du skriver nåt så jävla dumt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det stämmer. UEFA bestämmer såklart.

Men om man tänker till lite extra så kommer segern att bli svensk, mycket tack vare att en straff var utdömd.

 

Läs hela tråden innan du skriver nåt så jävla dumt igen.

 

Ehhh, trevligt bemötande ditt troll :D

 

Bedömningen handlar om att det är arrangören som brustit. Om matchen hade spelats i Sverige och en svensk "supporter" av någon anledning hade sprungit in på plan och slagit domaren i exakt samma läge hade för fan inte segern tilldömts Sverige för att de fick en straff i slutet och "sannolikt" hade satt denna straff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh, trevligt bemötande ditt troll :D

 

Bedömningen handlar om att det är arrangören som brustit. Om matchen hade spelats i Sverige och en svensk "supporter" av någon anledning hade sprungit in på plan och slagit domaren i exakt samma läge hade för fan inte segern tilldömts Sverige för att de fick en straff i slutet och "sannolikt" hade satt denna straff!

 

Nej, återigen, visst är det så...

Men vågar du sätta emot att Sverige _inte_ får segern, din fikus. :)

 

/ Peace :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...