fred93 Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 Det känns som att den här handen mest handlar om att få betalt men hur får man det? Hans raise kan betyda rätt mycket så det är svårt att sätta honom på en hand. Ska jag trycka till igen eller ska jag försöka få honom att skjuta igen på turn med en syn här? Hand 413,480,826, Started at 2007-06-03 12:23 (EDT) Table '---'s HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: jubshs ($7,25 in chips) Seat 3: OLIVE3333 ($30,30 in chips) (on the button) Seat 4: tumu12 ($20,55 in chips) Seat 5: HERO ($45,90 in chips) Seat 6: Jaconite ($24,50 in chips) *** Blind Bet Round *** : tumu12 : Post Blind ($0,15) HERO : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Jaconite : Call ($0,25) jubshs : Call ($0,25) OLIVE3333 : Fold tumu12 : Call ($0,10) HERO : Bet ($1,75) Jaconite : Call ($1,75) jubshs : Fold tumu12 : Fold *** Flop *** : HERO : Bet ($2,85) Jaconite : Raise ($5,70) HERO : ??? Citera
decoy Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 Alternativt reraisa all-in på floppen. Med Fi:s shortstack är det inte mkt att tveka inför. Citera
fred93 Postad 4 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2007 Valde att bara syna hans omslag på floppen. På en blank turn betar jag dock ut strax under pott i hopp om att få syn av ett ess som också skulle kunna syna en till bet på river. CRAI på turn är ju bra så länge FI betar. Kändes dock som att chansen att han checkar tillbaka är rätt stor och då får jag aldrig in hela hans stack. Känns som att jag måste sätta honom på ett ess, har han en sämre hand så lär han med största sannolikhet ge upp handen och har han något bättre så åker pengarna in oavsett hur man spelar. Därför trodde jag att det bästa sättet att få ut så mycket som möjligt var att sätta in två lagom stora betar på turn och river. Nu verkade det dock som att han bara testade vattnet med en rättdålig hand då han la sig efter min bet på turn. Vad tycks om spelet? Citera
skalle88 Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 Valde att bara syna hans omslag på floppen. På en blank turn betar jag dock ut strax under pott i hopp om att få syn av ett ess som också skulle kunna syna en till bet på river. CRAI på turn är ju bra så länge FI betar. Kändes dock som att chansen att han checkar tillbaka är rätt stor och då får jag aldrig in hela hans stack. Känns som att jag måste sätta honom på ett ess, har han en sämre hand så lär han med största sannolikhet ge upp handen och har han något bättre så åker pengarna in oavsett hur man spelar. Därför trodde jag att det bästa sättet att få ut så mycket som möjligt var att sätta in två lagom stora betar på turn och river. Nu verkade det dock som att han bara testade vattnet med en rättdålig hand då han la sig efter min bet på turn. Vad tycks om spelet? Jag hade CRAI men din linje är väl inte dålig även om jag hade blockbetat och låtit honom pusha kanske. Vad som talar för att du kan förvänta dig en hand bakom hans floppraise är väl att han har två som ska tala bakom honom. Citera
Recommended Posts