Gå till innehåll

NLT25-Svårt beslut med KK


Recommended Posts

Här är ett rätt jobbigt beslut. Potten är på floppen drygt $9 och FI har en stack på $8. Har investerat $4 och om jag stoppar in mer så kan jag i stort sett inte lägga mig. Är det OK att ge upp potten här eller är det bara att betala av om han har ett ess? Någon som tycker att det går att bet-folda?

 

Hand 410,795,123, Started at 2007-06-02 18:20 (EDT)

Table '---'s HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 2: Jogi Joerg ($46 in chips)

Seat 3: axel0606 ($11,60 in chips)

Seat 5: HERO ($22,60 in chips)

Seat 7: Black Viking ($12,10 in chips) (on the button)

Seat 8: spidy6 ($22,30 in chips)

Seat 9: peruzzovic ($25,15 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

spidy6 : Post Blind ($0,15)

peruzzovic : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Kd:

Dealt to HERO: :Kh:

*** Pre-Flop *** :

Jogi Joerg : Fold

axel0606 : Bet ($1,50)

HERO : Raise ($4)

Black Viking : Call ($4)

spidy6 : Fold

peruzzovic : Fold

axel0606 : Fold

*** Flop *** : :Ac::2s::7c:

HERO : ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han ett ess lär han syna hur du än bettar. Så att resonera som så att han lägger AT eller dylikt bara för att man bettar hårt eller ställer är inte att tala om. Så att beta (eller ställa) går bort. Kvar har vi checksyn. Sitter han på starkt ess lär det bli mycket action, alternativt mesbet och så all-in på river. Jag hade nog synat flopp om han inte potbetar. Verkar han villig att stoppa in resten så får man väl lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen. Tog beslutet att beta ut halv pott och synade hans omslag all in. Han hade AK och jag torskade. Kändes på något sätt onödigt då risken för ett ess kändes riktigt stor. Jag kanske är något påverkad av resultatet men i efterhand så tycker jag att checkfold är det bästa alternativet. Ska man riskera $8 för att ta hem potten på $9 så ska man väl i alla fall ha bäst hand 50 % av gångerna. Känns tveksamt om jag har det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen. Tog beslutet att beta ut halv pott och synade hans omslag all in. Han hade AK och jag torskade. Kändes på något sätt onödigt då risken för ett ess kändes riktigt stor. Jag kanske är något påverkad av resultatet men i efterhand så tycker jag att checkfold är det bästa alternativet. Ska man riskera $8 för att ta hem potten på $9 så ska man väl i alla fall ha bäst hand 50 % av gångerna. Känns tveksamt om jag har det här.

 

givetvis synar man inte allin men betfold, checkfold eller chekcsyn+checkfold är ju alla ok beroende på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen. Tog beslutet att beta ut halv pott och synade hans omslag all in. Han hade AK och jag torskade. Kändes på något sätt onödigt då risken för ett ess kändes riktigt stor. Jag kanske är något påverkad av resultatet men i efterhand så tycker jag att checkfold är det bästa alternativet. Ska man riskera $8 för att ta hem potten på $9 så ska man väl i alla fall ha bäst hand 50 % av gångerna. Känns tveksamt om jag har det här.

 

Du behöver bara ha bäst hand en av tre ggr för att det ska vara +EV. Tycker det är en given checksyn här, shortstacks kan ställa med vad som helst om de tror att man ger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...