Gå till innehåll

NLT - Återkommande situation preflop


Recommended Posts

Detta händer ganska ofta. Känner att jag måste syna minst med tanke på pottoddsen men känner samtidigt att jag kommer förlora hela stacken om jag floppar A eller K. Vad är det bästa spelet? FI 26/14/1.0 på 50 händer

 

** Game ID starting - 2007-06-01 04:00:15

** Adonide [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- hoodlum63 sitting in seat 1 with $66.33

- atchoumm75 sitting in seat 2 with $13.00 [sitting out]

- Gandtheft06 sitting in seat 3 with $57.45 [Dealer]

- HERO sitting in seat 4 with $46.15

- lase6969 sitting in seat 5 with $55.35

- oldmanblank sitting in seat 6 with $50.52

 

HERO posted the small blind - $0.25

lase6969 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: Ace of Diamonds, King of Diamonds

oldmanblank folded

hoodlum63 raised - $2.00

Gandtheft06 folded

HERO raised - $7.00

lase6969 folded

hoodlum63 raised - $12.00

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna och evaluera floppen.

 

Ja, precis. Det är väl ganska standardspel. Problemet ligger i att tänka ett steg i förväg eftersom det känns som att det enda floppen som jag kan vara nöjd med är floppad färg, brodway eller minst triss. Jag vet att jag hamnar i problem om jag floppar toppar, men ska jag check-folda då? För att underlätta mitt tänkande kommer fortsättningen av handen:

 

HERO called $5

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, King of Hearts, 7 of Spades

HERO checked

hoodlum63 went all-in - $54.33

HERO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis, Ak i 3 eller 4bettad pott mot passiva spelare utan moves(NL50) är inte så lätt att få in pengarna i gott skick med på floppen.

 

 

tycker du ska folda pre. han mini4bettar dig, seriöst vilka händer gör han det med förutom AA/KK?

 

hatar att syna med AK pre överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis. Det är väl ganska standardspel. Problemet ligger i att tänka ett steg i förväg eftersom det känns som att det enda floppen som jag kan vara nöjd med är floppad färg, brodway eller minst triss. Jag vet att jag hamnar i problem om jag floppar toppar, men ska jag check-folda då? För att underlätta mitt tänkande kommer fortsättningen av handen:

 

HERO called $5

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, King of Hearts, 7 of Spades

HERO checked

hoodlum63 went all-in - $54.33

HERO

 

Varför kan man inte folda här då? QQ-99 borde man inte spela så här med på floppen alltför ofta, iaf inte om man är normalt funtad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte folda här då? QQ-99 borde man inte spela så här med på floppen alltför ofta, iaf inte om man är normalt funtad.

 

se min post. torligt enkel fold pre och på flop på de nivån om inte fi visat sig vara en supermupp tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte folda här då? QQ-99 borde man inte spela så här med på floppen alltför ofta, iaf inte om man är normalt funtad.

 

Varför ska han syna pre om han ska slänga på floppen med top par och top kicker? Fold pre i min bok! Träffar du som i här, spelar det sällan någon roll, omöjligt att säga var du står i handen, men du ligger OFTA under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska han syna pre om han ska slänga på floppen med top par och top kicker? Fold pre i min bok! Träffar du som i här, spelar det sällan någon roll, omöjligt att säga var du står i handen, men du ligger OFTA under.

 

För implicita odds mot lägre pp tänkte jag. Borde ju finns massvis med lägen där fi är på ett move också. Då går han väl inte all-in utan nöjer sig med check eller c-bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing the flop: 3 of Clubs, King of Hearts, 7 of Spades

HERO checked

hoodlum63 went all-in - $54.33

HERO went all-in - $34.40

 

** Dealing the turn: 10 of Hearts

 

** Dealing the river: 3 of Hearts

 

hoodlum63 shows Ace of Clubs, Ace of Hearts and wins the pot with two pair, aces and threes

 

 

Orkade inte vika helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bästa fall har väl Fi A,K..knappast Q,Q eller lägre. Fullt möjligt dock att Fi spelar A,A så här aggressivt. Folda.

 

Varför inte?

 

Är väl ett ganska vanligt sätt att spela QQ? Du försöker få betalt innan och hoppas på att ducka under A/K. Nu kommer en K, enda sättet att vinna nu är att skrämma bort motståndaren. En AI där kan få AK, AA mm att släppa.

 

Jag tycker snarare att det är vanligare för QQ att göra så än för AA. AA skulle nog betta underkant pott för att få in mer i potten, den är ju helt ofarlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte?

 

Är väl ett ganska vanligt sätt att spela QQ? Du försöker få betalt innan och hoppas på att ducka under A/K. Nu kommer en K, enda sättet att vinna nu är att skrämma bort motståndaren. En AI där kan få AK, AA mm att släppa.

 

Jag tycker snarare att det är vanligare för QQ att göra så än för AA. AA skulle nog betta underkant pott för att få in mer i potten, den är ju helt ofarlig.

 

men snälla.

 

 

fi mini4bettar pre. han ahr AA, end of story.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte?

 

Är väl ett ganska vanligt sätt att spela QQ? Du försöker få betalt innan och hoppas på att ducka under A/K. Nu kommer en K, enda sättet att vinna nu är att skrämma bort motståndaren. En AI där kan få AK, AA mm att släppa.

 

Jag tycker snarare att det är vanligare för QQ att göra så än för AA. AA skulle nog betta underkant pott för att få in mer i potten, den är ju helt ofarlig.

 

Tycker inte att detta sätt att tänka funkar nåt vidare mot nån förutom de allra mest förutsägbara fiskiga motståndarna. De flesta har insett att större bets ser "bluffigare" ut och bettar stort med sina starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att detta sätt att tänka funkar nåt vidare mot nån förutom de allra mest förutsägbara fiskiga motståndarna. De flesta har insett att större bets ser "bluffigare" ut och bettar stort med sina starka händer.

 

Men tänk om han är på tredje steget och kan gå all-in med luft eftersom han tror att vi är på andra steget och han tror att vi tror att han bara ställer nötter. :shock:

 

edit: Lite overkill på NL50 eller? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...