Gå till innehåll

KK får mothugg, enkel fold?


Recommended Posts

Texas Hold'em $0.50-$0.50 NL (Real Money), #404,402,440

Table Konstanz, 1 Jun 2007 10:36 AM ET

 

Seat 2: FabianL1 ($24.95 in chips)

Seat 3: sonni84 ($16.40 in chips)

Seat 5: DrGrande ($43.30 in chips)

Seat 8: Juve_aight ($135.20 in chips) [ King of Spades,King of Hearts ]

Seat 9: john2mars ($215.40 in chips)

 

ANTES/BLINDS

john2mars posts blind ($0.25), FabianL1 posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

sonni84 folds, DrGrande calls $0.50, Juve_aight bets $2.50, john2mars calls $2.25, FabianL1 folds, DrGrande calls $2.

 

FLOP [board cards 2 of Clubs,3 of Diamonds,Jack of Hearts ]

john2mars bets $2.50, DrGrande folds, Juve_aight bets $15, john2mars bets $210.40 and is all-in

 

???

 

Ingen direkt read på fi, men verkar vara ganska lös och har riskerat hela stacken med medelmåttiga händer innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar...

Preflop är en sak men inte nu om jag inte har bra erfaren het av FI... låter inte som att han slowspelat AA utan mer som ett set.

Potten är för liten så ser ingen som hellst orsak till att syna.

 

Tror inte någon spelare på NL50 spelar ett set så.

 

Eftersom han har riskerat sina pengar me lite sämre händer innan så tycker jag du ska syna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt knivigt läge.. antingen har han ett set och dåär du brutalt slagen. Tvåparsmöjligheter finns väl egentligen inte... jag hade synat, känns som att på den nivån du spelar på och som du beskriver fi så kan han mkt väl ha JQ och högre.. men det handlar om om du vill gambla, han kan lika gärna ha 22,33 och då e du körd... jag hade iaf synat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en bra spelare, är det självklar fold, då den endast reraisar med set i det läget, alternativt med aa. Mot spelare på den nivån är det väl mycket möjligt att han trycker in med aj, men att han bettar så många gånger potten får ju en att bli misstänksam, men jag skulle nog syna då han med en stor sannolikhet vill skydda sin aj, qq,ilr kj t.o.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, borde vara en ganska enkel fold... Synade, blundade och hoppades han satt på QQ eller AJ. Hade flyt och bordet parade sig.

 

Texas Hold'em $0.50-$0.50 NL (Real Money), #404,402,440

Table Konstanz, 1 Jun 2007 10:36 AM ET

 

 

Seat 2: FabianL1 ($24.95 in chips)

Seat 3: sonni84 ($16.40 in chips)

Seat 5: DrGrande ($43.30 in chips)

Seat 8: Juve_aight ($135.20 in chips) [ King of Spades,King of Hearts ]

Seat 9: john2mars ($215.40 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

john2mars posts blind ($0.25), FabianL1 posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

sonni84 folds, DrGrande calls $0.50, Juve_aight bets $2.50, john2mars calls $2.25, FabianL1 folds, DrGrande calls $2.

 

FLOP [board cards 2 of Clubs,3 of Diamonds,Jack of Hearts ]

john2mars bets $2.50, DrGrande folds, Juve_aight bets $15, john2mars bets $210.40 and is all-in, Juve_aight calls $117.70 and is all-in.

 

TURN [board cards 2 of Clubs,3 of Diamonds,Jack of Hearts,7 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards 2 of Clubs,3 of Diamonds,Jack of Hearts,7 of Hearts,3 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

john2mars shows [ Jack of Diamonds,2 of Diamonds ]

Juve_aight shows [ King of Spades,King of Hearts ]

john2mars wins $80.20, Juve_aight wins $271.90.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklar syn för mej... Vad kan han sitta med ? Han överbettar något grönjävligt. Så set är uteslutet i mina tankar då han inte har anledning att betta så mkt på en dragfri bräda och liten pott...Att han har träff på J är i mina ögon ganska solklart (satte honom på AJ-KJ som någon innan sa). Hade han floppat set hade han väl troligen bettat betydligt mindre för att dra ut mer deg.

Nu hade han bättre än jag trodde, bara för att tomten synar en 5xBB bet med J2...Men KK höll ju i slutändan.

 

Mitt spel där är syn alla dar i veckan :D, men jag spelar ju visserligen sng's nästan uteslutande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var en given fold faktiskt - beroende på hur du spelat. Tydligen hade du spelat ganska tajt. Därför kunde han sätta dig på överpar och därmed på stor chans att du skulle syna ner. Att syna 2.5 inköp med 25% är typ.... dåligt?

 

Tror att chansen att han spelar AJ/KJ/QJ sådär är tämligen låg. Som sagt beror det mer på hur DU spelat än hur HAN spelat. Nu gör han ett fint spel, att syna skitkort mot dumspelande jättestackar är inte tomtigt, det är business. Kan man få syn i det här läget när man överbettar sådär, tja, då är du på väg mot rikedom.

 

Nu hade han otur, du hade tur. Jag skulle dock inte rekommendera dig att syna dessa lägen direkt ofta i framtiden, kommer inte vara lönande om du inte är såhär bra på att dra ut jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var en given fold faktiskt - beroende på hur du spelat. Tydligen hade du spelat ganska tajt. Därför kunde han sätta dig på överpar och därmed på stor chans att du skulle syna ner. Att syna 2.5 inköp med 25% är typ.... dåligt?

 

Tror att chansen att han spelar AJ/KJ/QJ sådär är tämligen låg. Som sagt beror det mer på hur DU spelat än hur HAN spelat. Nu gör han ett fint spel, att syna skitkort mot dumspelande jättestackar är inte tomtigt, det är business. Kan man få syn i det här läget när man överbettar sådär, tja, då är du på väg mot rikedom.

 

Nu hade han otur, du hade tur. Jag skulle dock inte rekommendera dig att syna dessa lägen direkt ofta i framtiden, kommer inte vara lönande om du inte är såhär bra på att dra ut jämt.

 

Nej har också en känsla av det. Bara att skärpa till sig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...