Gå till innehåll

Ny kortlek till WSOP 2007


texasviking

Recommended Posts

En riktig kortlek har två färger - svart och röd.

Att en "riktig" kortlek har två färger - svart och rött - beror på att det var väldigt dyrt att trycka fyrfärg när de började massproduceras för några hundra år sen. Det finns ju inte direkt några nackdelar med fyrfärg.

 

Torsus: jag är själv väldigt nöjd med den här (beställde den dock från en annan shop för 200 pix för ett par år sen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen intressant lek - både smygvänlig och big index så man lätt kan se korten tvärs över borden vid stötspel. Bra

 

Tydligen var den inte så bra ändå. Vad jag förstår så har de gått tillbaks till de "vanliga" kortlekarna igen nu. Det lät helt klart som en bra idé med smygvänligheten, men de kanske borde ha testat den lite tidigare.

 

http://pokerworks.com/article-919.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker kortleken är förbannat ful faktist... Gillar mer klassiskt kanske.

 

Sen förstår jag inte poängen med 4-färg's lek. Är ni så blinda så ni inte ser skillnaden, eller vad är anledningen till sånt påhitt?

 

Vid live-spel känns det helt onödigt men sitter man på ett gäng onlinebord o lirar är det i princip ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid live-spel känns det helt onödigt men sitter man på ett gäng onlinebord o lirar är det i princip ett måste.

 

ett måste? lirar själv 6-7 bord åt gången... aldrig fått för mig att börja me 4-färslek. Trots att jag har nog sämst ögon i stan, ser jag iaf skillnad på klöver och spader :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...