Gå till innehåll

Secret bounty


Kape

Recommended Posts

Är det någon som har hört talas om någon site som kör MTT med "Secret bounty"?

 

Det skall vara en turneringsform där en andel av prispotten är reserverat för en eller flera "Secret bounty" och det innebär att siten lottar ut vem/vilka som är "Secret bounty" bland deltagarna men ingen vet om vem/vilka det är. Då får man ytterligare en morot att slå ut motspelare då man helt plötsligt kan ha slagit ut en "Secret bounty" och därmed tjänat motsvarande en finalbordsplats eller liknande.

 

Jag måste dock lägga in en brasklapp att jag kan ha "drömt" detta, för jag kan f-n inte komma på någon site som skulle erbjuda den här typens turneringar. I så fall får väl representanter för siterna ta det som ett tips och ni andra skratta på min bekostnad. BTW, jag vill ha en fet bonus om någon site "snor" min idé och den inte redan används... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars finns det ju Battlefield-turneringar där halva inköpet går till den som slår ut en och andra halvan till den ”vanliga” prispotten. Det är en morot att slå ut folk om något. ”Secret Bounty” som man inte ens får veta vilken spelare den ligger på efter turneringsstart är ju bara trams. Visst, bra med extra värde men det är knappast så att jag hade förändrat mitt spel pga turneringsformen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars finns det ju Battlefield-turneringar där halva inköpet går till den som slår ut en och andra halvan till den ”vanliga” prispotten. Det är en morot att slå ut folk om något. ”Secret Bounty” som man inte ens får veta vilken spelare den ligger på efter turneringsstart är ju bara trams. Visst, bra med extra värde men det är knappast så att jag hade förändrat mitt spel pga turneringsformen.

Jag har lirat nån sån turnering men tyvärr så går enligt mig en för stor andel av prispotten till utslagningar. Jag vill vill klonka ordentligt om det går bra, inte bara vinna hälften av det som jag är "värd".

 

Håller med dig kring det där med att inte förändra spelet, jag ser det mer som en mindre form av "Bad beat jackpot" eller liknande. Men är det en $100k turnering och man bara har en "Secret bounty" som ger $5k så är det ju en fin slant för någon. Men det är ju en form av lotteri eftersom man inte vet vem/vilka som ger pengar vid utslagning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...