Gå till innehåll

Tillbaka med blodad tand! Brian och CTS se upp...


Dave^

Recommended Posts

Nämen tja! Jag heter David och går 3:an på natur. En mörk höstdag för två år sedan fann jag pokern och har sedan dess grindat mig igenom nivå för nivå upp till nl400/nl600. Där har jag spelat en ganska lång tid. Men nu är det dags att ta pokern till en ny nivå - ladda om och omvärdera spelet och sikta högt!

 

Mål med poker:

Spela på så hög nivå som möjligt och bli sjukt bra på poker!

 

Enjoy! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var första grind sessionen avslutad sedan jag startade dagboken. Lite drygt $1k upp så det var kul. En del tack vare spel som detta:

 

EverestPoker Game #1602362040: Table Bamako-15 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 15:40:45 - 2007/05/31

Seat 1: Renevdh ($151.50)

Seat 3: HERO ($431.70)

Seat 4: ROBERT33530 ($302.90)

Seat 5: farfadet81 ($124.20)

Seat 6: skyblitz ($149.40)

ROBERT33530 posts the small blind of $2.00

farfadet81 posts the big blind of $4.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HEROAce of Clubs 10 of Clubs

skyblitz folds

Renevdh folds

HERO raises to $14.00

ROBERT33530 calls $12.00

farfadet81 folds

*** FLOP *** 10 of Spades2 of Clubs10 of Hearts

ROBERT33530 bets $4.00

HERO raises to $35.00

ROBERT33530 raises to $66.00

HERO calls $31.00

*** TURN *** 10 of Spades2 of Clubs10 of HeartsJack of Diamonds

ROBERT33530 bets $164.00

HERO raises to $351.70 and is all-in

ROBERT33530 calls $58.90 and is all-in

Uncalled bet of $128.80 returned to HERO

*** SHOW DOWN ***

ROBERT33530 shows Jack of Hearts3 of Hearts

HERO shows Ace of Clubs10 of Clubs

*** RIVER *** 10 of Spades2 of Clubs10 of HeartsJack of Diamonds8 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 10 of Spades2 of Clubs10 of HeartsJack of Diamonds8 of Clubs

HERO collects $607.80

 

"Tyvärr" blev det inte direkt några svåra beslut. Så finns inte så mycket att posta på den fronten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah, slutade -$900 efter en morgonsession. Mycket "tack vare" en kul hand mot största fisken som hade donkat med all möjligt skit och spelat den sämsta poker jag sett på länge:

 

EverestPoker Game #1606134259: Table Bamako-6 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 11:22:14 - 2007/06/01

Seat 1: HERO ($503.20)

Seat 2: cire ($564.10)

Seat 3: Renzz ($375.20)

Seat 4: raybucks ($448.70)

Seat 5: TheKometer ($878.80)

Seat 6: supermies ($376.50)

HERO posts the small blind of $2.00

cire posts the big blind of $4.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HEROKing of Hearts Ace of Hearts

Renzz folds

raybucks calls $4.00

TheKometer calls $4.00

supermies folds

HERO raises to $24.00

cire folds

raybucks calls $20.00

TheKometer folds

*** FLOP *** 3 of Spades3 of DiamondsAce of Diamonds

HERO bets $42.00

raybucks raises to $84.00

HERO calls $42.00

*** TURN *** 3 of Spades3 of DiamondsAce of DiamondsQueen of Spades

HERO checks

raybucks bets $224.00

HERO raises to $395.20 and is all-in

raybucks calls $116.70 and is all-in

Uncalled bet of $54.50 returned to HERO

*** SHOW DOWN ***

HERO shows King of HeartsAce of Hearts

raybucks shows Jack of Diamonds3 of Clubs

*** RIVER *** 3 of Spades3 of DiamondsAce of DiamondsQueen of SpadesKing of Spades

*** SUMMARY ***

Board: 3 of Spades3 of DiamondsAce of DiamondsQueen of SpadesKing of Spades

raybucks collects $902.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Nix, det är inte jag. Jag håller nog mitt nick hemligt ett tag. Finns så många grinders här som lirar på EVP och det vore jobbigt om ni får allt för bra insikt i mitt spel. :)

Förstår det. Jag ska nog fan lyckas klura ut vem du är! :)

 

Av det jag sett tidigare på forumet så verkar du ha ett bra tänk iaf, lycka till med nl1000-målet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens "teori"

 

Det finns några jobbiga saker på NL400 och det är folk som floatar. Det är så störande och det är jobbigt att skjuta flera skott ur position. Men man kan ju inte låta dem hålla på, så antingen får man väll skjuta flera skott eller börja CR turn mer. Vilka brädor brukar ni skjuta flera skott på generellt sätt (ur position)? Själv gillar jag att skjuta flera skott om det faller ett överkort till brädet, som flopp är T82 och turn är en Q. Väljer ni oftast flera skott framför CR? Eller struntar ni i båda och bara foldar om de inte floatar allt för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindade lite idag. Här är en hand jag funderar lite på, angående CR på river. Fi är en multi tabbande grinder, verkar lira TAG och vi har inte "bråkat" i någon hand än så länge. Hade ni CR all-in eller valt en mindre summa? Någon kanske inte hade CR över huvudtaget?

 

EverestPoker Game #1610731156: Table Bamako-3 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 10:17:59 - 2007/06/02

Seat 1: HERO ($400.00)

Seat 2: briljano ($268.80)

Seat 3: erikzamboer ($429.50)

Seat 4: KvGalen ($524.40)

Seat 5: the_fab ($304.60)

Seat 6: BELKAI ($169.40)

BELKAI posts the small blind of $2.00

HERO posts the big blind of $4.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO9 of Hearts 9 of Clubs

erikzamboer raises to $14.00

KvGalen folds

the_fab folds

BELKAI folds

HERO calls $10.00

*** FLOP *** Ace of SpadesAce of Clubs3 of Diamonds

HERO checks

erikzamboer bets $22.00

HERO calls $22.00

*** TURN *** Ace of SpadesAce of Clubs3 of Diamonds8 of Hearts

HERO checks

erikzamboer checks

*** RIVER *** Ace of SpadesAce of Clubs3 of Diamonds8 of Hearts9 of Diamonds

HERO checks

erikzamboer bets $44.00

HERO raises to $364.00 and is all-in

erikzamboer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär inte vara många som synar den. Ser snarare ut som han är tom, men

 

HERO checks

erikzamboer bets $44.00

HERO raises to $164.00

erikzamboer waits 15 seconds

erikzamboer calls $124.00 and shows Ah Jc, mucks

Jepps, så här i efter hand var nog det där spelet inte så jätte vackert. Bäst är nog kanske faktiskt att bara betta ut och hoppas han värdehöjer med starkare Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floatar folk extremt mycket mot en får man ju börja slå tillbaka tom ibland. Gör dem bara det lite lagom tror jag man har råd att checkfolda alla missar typ och vänta på halvstarka händer man kan fånga bluffar med.

 

CR turn visar mer styrka och verkar ha rätt hög fold equity men kostar mer än att beta ut turn igen. Ibland tycker jag mig hitta någon slags read på fi genom att checka och se vad som händer. Hur snabbt folk betar och framförallt hur mycket. Får jag nån känsla av att fi är svag kan jag bluffraisa, får jag inte det foldar jag rätt fort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floatar folk extremt mycket mot en får man ju börja slå tillbaka tom ibland. Gör dem bara det lite lagom tror jag man har råd att checkfolda alla missar typ och vänta på halvstarka händer man kan fånga bluffar med.

 

CR turn visar mer styrka och verkar ha rätt hög fold equity men kostar mer än att beta ut turn igen. Ibland tycker jag mig hitta någon slags read på fi genom att checka och se vad som händer. Hur snabbt folk betar och framförallt hur mycket. Får jag nån känsla av att fi är svag kan jag bluffraisa, får jag inte det foldar jag rätt fort :)

Det låter resonabelt. Är väll ungefär så jag kör nu, har dock inte prövat på CR bluff på turn så mycket, men om jag får något bra läge och genomför den ska jag posta.

 

Meaddict vilken nivå spelar du på förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter resonabelt. Är väll ungefär så jag kör nu, har dock inte prövat på CR bluff på turn så mycket, men om jag får något bra läge och genomför den ska jag posta.

 

Meaddict vilken nivå spelar du på förresten?

 

Det är som sagt dyrt och kräver en viss typ av motståndare. Händer då och då att man möter folk som har ett extremt lättläst mönster där de alltid synar pre och alltid synar ett bet på flop och sen betar turn per automatik när man checkar. Eftersom deras HD blir så jävla vid då måste de vika en stor del mot en raise.

Samtidigt krävs det att de har vett nog att vika sitt mellanpar eller whatever :)

 

Jag har spelat limit rätt länge men gick över till NL med en minirulle på 400. Rätt tajt eftersom jag började på NL50 och gick över till NL100 vid 1000$ :D Inte kommit längre och har en tung period nu. Så NL100. Har en tiltbo...jag menar dagbok här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindade en liten stund nu, gick segt, men slutade på starka $80 pluss iaf.

 

Mini bettar är jobbiga tycker jag, hur gör ni i sådanna här lägen? Jag brukar nog bara slå om och oftast ge upp om de synar eller kanske fyra av på turn om de känns svaga. Man kan ju iofs syna ner också, jag tycker man ser fiskar värdebetta A-hög på sådanna här sätt. Men som sagt, jag är lite osäker på vad som är bäst generellt sätt. Hur gör ni själva?

 

EverestPoker Game #1615946987: Table Bamako-4 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 13:31:59 - 2007/06/03

Seat 1: yu_asobu ($522.00)

Seat 2: Wyern ($394.00)

Seat 3: MONFERRAN ($371.00)

Seat 4: Audiotik ($478.80)

Seat 5: HERO ($394.00)

Seat 6: ahman ($455.10)

ahman posts the small blind of $2.00

yu_asobu posts the big blind of $4.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO2 of Diamonds 2 of Hearts

Wyern folds

MONFERRAN calls $4.00

Audiotik folds

HERO raises to $18.00

ahman folds

yu_asobu folds

MONFERRAN calls $14.00

*** FLOP *** 6 of HeartsQueen of ClubsQueen of Diamonds

MONFERRAN bets $4.00

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är sant det du säger med CR bluff, mycket som måste vägas in. Lycka till med liret! Du verkar ju ha rätt tänk för att klara NL400 iaf. ;)

 

Tack tack, äntligen lyckats hitta två vettiga plusdagar så jag är säkert snart där ;)

 

Urk, hur orkar folk hålla på sådär som snubben i din 22-hand :D När folk gör sådär brukar det antingen vara patetisk bluff eller en dam som de vill att man ska höja mot. Jag synar rätt ofta och ser vad fi hittar på på turn.

Du har dessutom nästan odds för att syna för kåk-value :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ganska intressant hand som jag lirade igår, jag postade den på 2+2 så ni får samma "version."

 

I think I have played w/ this villain a couple of times, and I don't think he got out of the line then. He's only playing one NL400 table. Although I dunno if he's playing on some other level as well.

 

I believe his range consist mostly of two pair, sets and perhaps AK, hence I folded. But maybe that is to tight? Should we have pushed in the rest?

 

EverestPoker Game #1617260573: Table Bamako-4 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 17:59:47 - 2007/06/03

Seat 1: busdriver ($26.20)

Seat 2: saschh ($400.00)

Seat 3: santioner ($199.20)

Seat 4: Jambo070 ($74.00)

Seat 5: freya1409 ($102.00)

Seat 6: HERO ($587.81)

busdriver posts the small blind of $2.00

saschh posts the big blind of $4.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HEROAce of Hearts King of Hearts

santioner folds

Jambo070 folds

freya1409 folds

HERO raises to $14.00

busdriver folds

saschh calls $10.00

*** FLOP *** Ace of Spades6 of HeartsJack of Hearts

saschh checks

HERO bets $25.00

saschh calls $25.00

*** TURN *** Ace of Spades6 of HeartsJack of Hearts7 of Diamonds

saschh checks

HERO bets $55.00

saschh raises to $245.00

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han kan ha något annat än tvåpar eller set t.ex combodrag så måste man dega in.

 

Om han är väldigt ABC och alltid har set och tvåpar måste man väl folda, (orkar inte räkna potoddset).

 

 

edit: Pokerstove säger att vi har 27% mot tvåpar+set

Mot två+set+combodrag har vi 40%

 

(Jag reserverar mig för slarvfel.) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han kan ha något annat än tvåpar eller set t.ex combodrag så måste man dega in.

 

Om han är väldigt ABC och alltid har set och tvåpar måste man väl folda, (orkar inte räkna potoddset).

 

 

edit: Pokerstove säger att vi har 27% mot tvåpar+set

Mot två+set+combodrag har vi 40%

 

(Jag reserverar mig för slarvfel.) :)

Jag tror nog att vi oftare kommer se två par/set här än combodrag. Men å andra sidan kan vi ju inte vara helt säkra på att ha inte spelare AQ så här en del gånger eller att han gör en konstig bluff i bland. Summa summarum kan man nog faktiskt pusha in på turn ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...