Gå till innehåll

Ongame and Svs / Kweli


Zeberdeee

Recommended Posts

Ganska motsägelsefull mening. Hört talans om balansering :)? Spammar din DB nu... råkade hitta den, har lite trist på jobbet. Sjukt mycket donkuttalanden i din dagbok, inte bara av dig :D

 

Fistpumpallin eftersom din hand e ganska nötig (slår en stor del av hans HD) men inte minst pga av att han e short. GOOO.

 

Kul att du hittat hit :-D Och roligt har du ser jag :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 924
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lol 10 inköp räcker mer än väl om du har edge där. Och har du inte edge på 2.5-5 så ska du fortsätta spela 1-2...

 

Detta är den dummaste trollposten jag läst på ett tag.

 

Att grinda en nivå med 10 BI är självmord i det långa loppet oavsett hur stor edge man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är den dummaste trollposten jag läst på ett tag.

 

Att grinda en nivå med 10 BI är självmord i det långa loppet oavsett hur stor edge man har.

 

Denna var ännu sämre! Snacket om en massa BI är så uttjatat. Beror väl på om man är beredd att lewla ner i rätt tid! Finns bra spelare som har 10BI i rullen och som lirar högt!

 

Ban PLZ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är den dummaste trollposten jag läst på ett tag.

 

Att grinda en nivå med 10 BI är självmord i det långa loppet oavsett hur stor edge man har.

 

Då kan du inte läst alls på ett tag...

 

10BI (alltså 2000 BB på SvS) är inte så farligt, i alla fall inte på lägre nivåer - och "i det långa loppet" motsvarar förhoppningsvis rullen mer än 10BI... Att exempelvis testa på 1/2 med 4k, eller 2.5/5 med 10k tycker jag inte är så farligt om man är beredd att gå ner i nivå igen om man förlorar. Men man kanske inte ska starta upp 5 borde direkt, vilket iofs borde gälla oavsett rulle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du inte läst alls på ett tag...

 

10BI (alltså 2000 BB på SvS) är inte så farligt, i alla fall inte på lägre nivåer - och "i det långa loppet" motsvarar förhoppningsvis rullen mer än 10BI... Att exempelvis testa på 1/2 med 4k, eller 2.5/5 med 10k tycker jag inte är så farligt om man är beredd att gå ner i nivå igen om man förlorar. Men man kanske inte ska starta upp 5 borde direkt, vilket iofs borde gälla oavsett rulle...

 

 

Givetvis är det inte farligt att testa. Men att vara regular på en nivå med 10 BI, även om det är en micronivå som 2.50/5 är dumt i längden. Jag har själv haft en downswing på 12BI som varade i 25k händer.

 

Är man vinnande på nivån så gör man mellan 15-30 BI på en månad ivf, och då kan man kosta på sig att ha en trygg rulle för nivån man spelar på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis är det inte farligt att testa. Men att vara regular på en nivå med 10 BI, även om det är en micronivå som 2.50/5 är dumt i längden. Jag har själv haft en downswing på 12BI som varade i 25k händer.

 

Är man vinnande på nivån så gör man mellan 15-30 BI på en månad ivf, och då kan man kosta på sig att ha en trygg rulle för nivån man spelar på

 

 

Om man kontinuerligt ska plocka ut från rullen är det väl läge att ha mer än 10BI, men insåg inte att det var det det handlade om... var det det?

 

Om inte så kommer ju rullen snart öka och man kommer att ha mer än 10 BI, eller så kommer den minska och man går då ner i nivå igen. Och även om man kontinuerligt plockar ut från rullen kan man ju nöja sig med 10 BI om man är villig att gå ner i nivå då och då när downswingen kommer... vilket jag själv iofs skulle tycka va skittrist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kontinuerligt ska plocka ut från rullen är det väl läge att ha mer än 10BI, men insåg inte att det var det det handlade om... var det det?

 

Om inte så kommer ju rullen snart öka och man kommer att ha mer än 10 BI, eller så kommer den minska och man går då ner i nivå igen. Och även om man kontinuerligt plockar ut från rullen kan man ju nöja sig med 10 BI om man är villig att gå ner i nivå då och då när downswingen kommer... vilket jag själv iofs skulle tycka va skittrist.

 

Jag antog att vi pratade om att vara regular på en nivå. Jag håller mig på 2.50/5 och planerar att göra det ett tag. Då vill jag ha en väl tilltagen rulle för att kunna ta eventuell stryk, och för att kunna plocka ut vinster i slutet av varje månad.

 

Hade jag hållt på och bygga rulle hade jag satt mig på 1/2 med 10k och byggt upp den till ca 15k. Sen hade det blivit skott på 2.50/5 och gått ner igen om rullen halkade ner. Men vi måste väl vara överens om att continuerligt grinda en nivå med 10BI inte är optimal spel/money managment i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är den dummaste trollposten jag läst på ett tag.

 

Att grinda en nivå med 10 BI är självmord i det långa loppet oavsett hur stor edge man har.

 

lol. orkar inte ens läsa allt du skrivit ovan eftersom du verkar vara helt bakom flötet. för att inte helt gå off topic i zeb's db så ska jag fatta mig kort.

 

- läs mitt förra inlägg igen. förstå.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antog att vi pratade om att vara regular på en nivå. Jag håller mig på 2.50/5 och planerar att göra det ett tag. Då vill jag ha en väl tilltagen rulle för att kunna ta eventuell stryk, och för att kunna plocka ut vinster i slutet av varje månad.

 

Hade jag hållt på och bygga rulle hade jag satt mig på 1/2 med 10k och byggt upp den till ca 15k. Sen hade det blivit skott på 2.50/5 och gått ner igen om rullen halkade ner. Men vi måste väl vara överens om att continuerligt grinda en nivå med 10BI inte är optimal spel/money managment i längden?

 

 

Som jag skrev - eller menade iaf - om man har 10 BI i rullen och spelar upp den till 20 BI för att sedan plocka ut 10 BI och "börja om" igen är det väl okej. Men då måste man ju vara beredd att gå ner i nivå om man hamnar under, säg 8 BI eller så. Men jag själv skulle ju i så fall föredra att inte plocka ut nåt en månad och sedan utgå från 20 BI istället, vilket jag antar att det är det du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev - eller menade iaf - om man har 10 BI i rullen och spelar upp den till 20 BI för att sedan plocka ut 10 BI och "börja om" igen är det väl okej. Men då måste man ju vara beredd att gå ner i nivå om man hamnar under, säg 8 BI eller så. Men jag själv skulle ju i så fall föredra att inte plocka ut nåt en månad och sedan utgå från 20 BI istället, vilket jag antar att det är det du menar.

 

Jag menar också något i den stilen. Sorry om det blev för OT zeberdeee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger Zeberdeee så är det väldigt få händer jag re-raisar med där.

Den ENDA handen du egentligen slår är KJ. Den skulle jag vara villig att försvara men annars är det AQ KK JJ Q9.

 

JAG personligen skulle nog Dega in (som nån nämner längre upp) mot min korta stack. Det är ju förövrigt underbart att Tredje tomten även han synar med topppar/stegdrag!!. Det är ju drömläget att dra mot 2 Döda händer ifall bordet parar sig.

 

Men om vi säger att jag sitter med 4-600SEK då synar jag och hoppas på parat bräde.. detta mot MIG då jag vet att jag har AQ 85% av gångerna och JJ resten i princip. Det är väl vad som gör den här handen lite mer problematisk - att handen är mot en tight spelare som inte är ute och jiddrar allt för mycket med mediokra händer.

 

 

shit vad jag babblar - Tryck in degen mot min lilla stack.

Har jag djup stack - Syna till turn. Parar sig - kallsyna även turnbeten(kommer ej ihåg poss men har för mig att du var i poss på mig) och få in degen på River. Parar sig inte - skicka mot tung bet. Det är så jag skulle spelat den. Men vad vet jag å andra sidan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger Zeberdeee så är det väldigt få händer jag re-raisar med där.

Den ENDA handen du egentligen slår är KJ. Den skulle jag vara villig att försvara men annars är det AQ KK JJ Q9.

 

JAG personligen skulle nog Dega in (som nån nämner längre upp) mot min korta stack. Det är ju förövrigt underbart att Tredje tomten även han synar med topppar/stegdrag!!. Det är ju drömläget att dra mot 2 Döda händer ifall bordet parar sig.

 

Men om vi säger att jag sitter med 4-600SEK då synar jag och hoppas på parat bräde.. detta mot MIG då jag vet att jag har AQ 85% av gångerna och JJ resten i princip. Det är väl vad som gör den här handen lite mer problematisk - att handen är mot en tight spelare som inte är ute och jiddrar allt för mycket med mediokra händer.

 

 

shit vad jag babblar - Tryck in degen mot min lilla stack.

Har jag djup stack - Syna till turn. Parar sig - kallsyna även turnbeten(kommer ej ihåg poss men har för mig att du var i poss på mig) och få in degen på River. Parar sig inte - skicka mot tung bet. Det är så jag skulle spelat den. Men vad vet jag å andra sidan? :)

 

Precis det jag menar. Vi har spelat en del mot varandra och jag vet att du inte höjer där utan stege/set, kanske KJ.

 

Nu blev det ju som det blev:-D Nästa gång klonkar jag på rivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som jag undrar över.

 

Lets call it ÅRETS SÄMSTA

 

grudge har jag mött tidigare och han är tight tight. VP$IP ligger på 11 ( 100 händer bara)

De andra två har ajg aldrig mött tidigare.

 

Fram till turn är det väl bra spel från min sida? Sen hamnar jag i ett läge där jag inte vet vad jag ska göra riktigt. Fattar nu att jag borde bettat men ville hålla potten nere samtidigt som jag var lite okoncentrerad och hann inte tänka så mycket. Nu gick det som det gick men hur mycket ska jag beta på turn? ställer JOHNNY68 så synar jag självklart men Om grudge synar min bet? Check/syn på river?

 

För många frågor kanske men hamnar ofta i sånna situationer med höga pp mot flera FI.

 

***** Hand 562218641 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, January 08, 2008 12:53:59 AM

Britta 91 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Polytone (389.00)

Plats 2: JOHNNY68 (191.64)

Plats 3: Don_corleo (191.06)

Plats 4: TalibKweli (365.00)

Plats 5: grudge (796.24)

Polytone lägg LM 1.00

JOHNNY68 lägg SM 2.00

** Giv **

Polytone [N/A, N/A]

JOHNNY68 [N/A, N/A]

Don_corleo [N/A, N/A]

TalibKweli [:Ks:, :Kh:]

grudge [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Don_corleo Syna 2.00

TalibKweli Höj till 10.00

grudge Syna 10.00

Polytone Lägg

JOHNNY68 Syna 10.00

Don_corleo Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:]

*** Bet Runda 2 ***

JOHNNY68 Passa

Don_corleo Satsa 18.00

TalibKweli Höj till 55.00

grudge Syna 55.00

JOHNNY68 Syna 55.00

Don_corleo Lägg

*** Turn(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:, :2c:]

*** Bet Runda 3 ***

JOHNNY68 Passa

TalibKweli Passa

grudge Passa

*** River(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:, :2c:, :4c:]

*** Bet Runda 4 ***

JOHNNY68 Satsa 12.00

TalibKweli Syna 12.00

grudge Syna 12.00

*** Showdown *** : Rake: 6.49 Totalpott: 253.51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som jag undrar över.

 

Lets call it ÅRETS SÄMSTA

 

grudge har jag mött tidigare och han är tight tight. VP$IP ligger på 11 ( 100 händer bara)

De andra två har ajg aldrig mött tidigare.

 

Fram till turn är det väl bra spel från min sida? Sen hamnar jag i ett läge där jag inte vet vad jag ska göra riktigt. Fattar nu att jag borde bettat men ville hålla potten nere samtidigt som jag var lite okoncentrerad och hann inte tänka så mycket. Nu gick det som det gick men hur mycket ska jag beta på turn? ställer JOHNNY68 så synar jag självklart men Om grudge synar min bet? Check/syn på river?

 

För många frågor kanske men hamnar ofta i sånna situationer med höga pp mot flera FI.

 

***** Hand 562218641 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, January 08, 2008 12:53:59 AM

Britta 91 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Polytone (389.00)

Plats 2: JOHNNY68 (191.64)

Plats 3: Don_corleo (191.06)

Plats 4: TalibKweli (365.00)

Plats 5: grudge (796.24)

Polytone lägg LM 1.00

JOHNNY68 lägg SM 2.00

** Giv **

Polytone [N/A, N/A]

JOHNNY68 [N/A, N/A]

Don_corleo [N/A, N/A]

TalibKweli [:Ks:, :Kh:]

grudge [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Don_corleo Syna 2.00

TalibKweli Höj till 10.00

grudge Syna 10.00

Polytone Lägg

JOHNNY68 Syna 10.00

Don_corleo Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:]

*** Bet Runda 2 ***

JOHNNY68 Passa

Don_corleo Satsa 18.00

TalibKweli Höj till 55.00

grudge Syna 55.00

JOHNNY68 Syna 55.00

Don_corleo Lägg

*** Turn(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:, :2c:]

*** Bet Runda 3 ***

JOHNNY68 Passa

TalibKweli Passa

grudge Passa

*** River(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:, :2c:, :4c:]

*** Bet Runda 4 ***

JOHNNY68 Satsa 12.00

TalibKweli Syna 12.00

grudge Syna 12.00

*** Showdown *** : Rake: 6.49 Totalpott: 253.51

 

Beta turn. Som spelat, höj river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, förstår inte.. vad gör du på turn? där skulle jag betat 99

och på rivern 188.. haha viktigt med just denna betsizen:P

 

Nej men varför stannar du av?

 

Gick jävligt fort. hann inte tänka så mycket. tiden gick ut så det blev check.

 

Rätt kasst spelat av mig, en av de sämsta händer jag spelat :-D ska nog inte upprepas :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som jag undrar över.

 

Lets call it ÅRETS SÄMSTA

 

grudge har jag mött tidigare och han är tight tight. VP$IP ligger på 11 ( 100 händer bara)

De andra två har ajg aldrig mött tidigare.

 

Fram till turn är det väl bra spel från min sida? Sen hamnar jag i ett läge där jag inte vet vad jag ska göra riktigt. Fattar nu att jag borde bettat men ville hålla potten nere samtidigt som jag var lite okoncentrerad och hann inte tänka så mycket. Nu gick det som det gick men hur mycket ska jag beta på turn? ställer JOHNNY68 så synar jag självklart men Om grudge synar min bet? Check/syn på river?

 

För många frågor kanske men hamnar ofta i sånna situationer med höga pp mot flera FI.

 

***** Hand 562218641 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, January 08, 2008 12:53:59 AM

Britta 91 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Polytone (389.00)

Plats 2: JOHNNY68 (191.64)

Plats 3: Don_corleo (191.06)

Plats 4: TalibKweli (365.00)

Plats 5: grudge (796.24)

Polytone lägg LM 1.00

JOHNNY68 lägg SM 2.00

** Giv **

Polytone [N/A, N/A]

JOHNNY68 [N/A, N/A]

Don_corleo [N/A, N/A]

TalibKweli [:Ks:, :Kh:]

grudge [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Don_corleo Syna 2.00

TalibKweli Höj till 10.00

grudge Syna 10.00

Polytone Lägg

JOHNNY68 Syna 10.00

Don_corleo Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:]

*** Bet Runda 2 ***

JOHNNY68 Passa

Don_corleo Satsa 18.00

TalibKweli Höj till 55.00

grudge Syna 55.00

JOHNNY68 Syna 55.00

Don_corleo Lägg

*** Turn(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:, :2c:]

*** Bet Runda 3 ***

JOHNNY68 Passa

TalibKweli Passa

grudge Passa

*** River(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :2s:, :2c:, :4c:]

*** Bet Runda 4 ***

JOHNNY68 Satsa 12.00

TalibKweli Syna 12.00

grudge Syna 12.00

*** Showdown *** : Rake: 6.49 Totalpott: 253.51

 

Om du vill utvecklas så är det viktigt att kunna erkänna när man har gjort ett dåligt spel och stå för att man trodde det var rätt. Säger inte att det var så i just det här fallet, bara en instickare. Spelet är riktigt dåligt och passivt. Du får ett riktigt bra kort på turn och du hittar checken. Allt annat än bet där är generalfel.

 

Sen håller jag med Fudge om raise på rivern, vad är du rädd för :/? Foldar dom har du iaf sluppit visa din hand, men förmodligen lär de betala med massa olika PPs och alla Kn.

 

Till på flopp var det bra spelat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill utvecklas så är det viktigt att kunna erkänna när man har gjort ett dåligt spel och stå för att man trodde det var rätt. Säger inte att det var så i just det här fallet, bara en instickare. Spelet är riktigt dåligt och passivt. Du får ett riktigt bra kort på turn och du hittar checken. Allt annat än bet där är generalfel.

 

Sen håller jag med Fudge om raise på rivern, vad är du rädd för :/? Foldar dom har du iaf sluppit visa din hand, men förmodligen lär de betala med massa olika PPs och alla Kn.

 

Till på flopp var det bra spelat :)

 

Håller med om allt. Kasst spel från min sida men det har jag sagt från första början :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kortare session nu på 45 minuter. slutade upp 490 kr och det är jag nöjd med.

 

Har inga intressanta händer att posta men de blir mer spel senare. Nu blir det TV och mat :mrgreen:

 

 

- Swang - Trae feat Hawk

 

Så sjukt att nästan alla i låten är döda idag...man får väl hoppas att Trae lyckas behålla livhanken iaf ett par år till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session avklarad nu. Spelade 350 händer och plussade 770 kr. Efter ha kollat på några poker filmer känns det som att jag har lärt mig nåt :-D Känns skit bra nu när spelet fungerar. Am flyin high :mrgreen:

 

Försöker höja mer pre för att få upp mig PFR som ligger på 10-11 %.

 

 

Skulle väl ställt honom på rivern men blaah. Nästa gång tänker jag bättre

 

***** Hand 564230480 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, January 09, 2008 11:35:58 PM

Britta 86 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Najvik (562.76)

Plats 2: anubis (390.00)

Plats 3: TalibKweli (676.50)

Plats 4: DC193 (92.00)

Plats 5: Arraq (408.01)

DC193 lägg LM 1.00

Arraq lägg SM 2.00

** Giv **

Najvik [N/A, N/A]

TalibKweli [:Jd:, :Td:]

DC193 [N/A, N/A]

Arraq [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Najvik Lägg

TalibKweli Höj till 8.00

DC193 Lägg

Arraq Höj till 14.00

TalibKweli Syna 14.00

*** Flop(Board): *** : [:Jh:, :Ts:, :2h:]

*** Bet Runda 2 ***

Arraq Satsa 10.00

TalibKweli Höj till 42.00

Arraq Syna 42.00

*** Turn(Board): *** : [:Jh:, :Ts:, :2h:, :Kd:]

*** Bet Runda 3 ***

Arraq Satsa 12.00

TalibKweli Höj till 70.00

Arraq Syna 70.00

*** River(Board): *** : [:Jh:, :Ts:, :2h:, :Kd:, :6s:]

*** Bet Runda 4 ***

Arraq Satsa 122.00

TalibKweli Syna 122.00

*** Showdown *** : Rake: 12.42 Totalpott: 484.58

Najvik Lägger mig Vinst: 0.00

anubis [N/A, N/A] Högsta kort knekt Vinst: 0.00

TalibKweli [:Jd:, :Td:] Två par, knektar och tior Vinst: 484.58

DC193 Lägger mig Vinst: 0.00

Arraq [:Dc:, :Ks:] Par i kungar Vinst: 0.00

 

 

Såå grym

 

Trae - Dont need ya all

 

http://www.youtube.com/watch?v=E8lyab7SU10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör du med gametime+? Funderar om jag ska orka mig på pokertracker med gt+...körde PokerOffice på primatiden men det fungerar ju tyvärr inte med boss. När man multitablar kan det vara svårt att få en uppfattning om folks spel utan hjälpmedel...

 

Btw...slutade 800ish upp efter att dubblat 3 ggr på slutet...triss alla 3 ggerna..:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör du med gametime+? Funderar om jag ska orka mig på pokertracker med gt+...körde PokerOffice på primatiden men det fungerar ju tyvärr inte med boss. När man multitablar kan det vara svårt att få en uppfattning om folks spel utan hjälpmedel...

 

Btw...slutade 800ish upp efter att dubblat 3 ggr på slutet...triss alla 3 ggerna..:D

 

Japps jag kör med GT+. Funkar fint :)

Tycker att du ska fixa det om du nu orkar :-D

 

hehe grymt bra ju :) 2.5-5 är inte långt borta :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...