Samuel2 Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 6 spelare. Jag har $204 i stacken och BB har $114. Foldat till mig på knappen som höjer upp till $7 med . BB synar. Flopp BB passar, jag satsar $14.25, BB synar. Turn BB passar och jag gör vadå? Citera
LiFFa Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Känns lite som att han sitter och fiskar flush/kåk. Vad ska han annars ha som han fiskar på? 7:an spelar ju ingen större roll egentligen, eftersom nöten fortfarande är den samma. Du kan nu fortsätta representera nötstegen eller välja den passiva linjen att checka för att utvärdera river. Men jagfår då känslan att du leder, alternativt att han har set, men är nog inte så roligt att syna ett pottbet till på bara set där.. Beroende på read så hade jag pottat eller checkat. Citera
Samuel2 Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2007 Känns lite som att han sitter och fiskar flush/kåk. Vad ska han annars ha som han fiskar på? 7:an spelar ju ingen större roll egentligen, eftersom nöten fortfarande är den samma. Du kan nu fortsätta representera nötstegen eller välja den passiva linjen att checka för att utvärdera river. Men jagfår då känslan att du leder, alternativt att han har set, men är nog inte så roligt att syna ett pottbet till på bara set där.. Beroende på read så hade jag pottat eller checkat. Killen är ny vid bordet, så jag har ingen read. Jag vill ju gärna satsa om han fiskar här med något kombodrag, men samtidigt se en så billig showdown som möjligt ifall jag ligger efter. Utan read, kan jag komma fram till något vettigt svar eller är det 50/50 + blunda + be till gud och chansa som gäller? Citera
two_aces Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Blundar gör jag nästan hela tiden när jag är med i en hand, frågan är ju om du ska beta eller checka. Oftast leder du här, men det kan vara värt ändå att checka, Citera
baller Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 3 stege eller 4 stege på bordet spelar sällan någon roll (ja fler händer slår dig), du har tre par och färgdrag, hur kan det inte vara bet? du har dessutom position.. Citera
gdaily Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Du får säkert betalt av någon som har J6 och läser fel på bordet (pinsamt när det händer ) Citera
Samuel2 Postad 31 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2007 Jag satsade och fick syn. När river kom så blev jag lite orolig. Men efter pass/pass så visade han upp och jag plockade hem en hyffsad pot på runt $130. Citera
Recommended Posts