Gå till innehåll

Insättningar jag ej gjort!


Zebbe

Recommended Posts

Okej, såhär är läget. Jag fick mitt NETeller-konto låst för några dagar sedan, låste upp det idag. På telefon frågade dom en del om jag hade gjort några insättningar den 24:e maj, vilket jag var osäker på men sa ändå ja (bonushorar rätt mkt så blir en hel del insättningar, svårt o hålla koll). Fick hur som helst kontot upplåst och var lite nervös när jag loggade in. Får då se 7 transaktioner jag inte känner igen, 6 av dom insättningar från ett Debit Card på antingen 500 eller 1000 dollar (alla declined) och den senaste en insättning på 500 dollar från ett vanligt credit card som blev accepted!

 

Jag är övertygad om att jag inte har gjort dessa överföringar, främst eftersom jag inte ens har ett konto med så mycket pengar på att sätta in ifrån. Då är frågan förstås: Varför? Finns det något sätt som detta skulle kunna hjälpa någon att få tag på mina pengar?

 

Har självklart bytt lösenord till NETeller, fixade ett nytt Secure ID också. Lösenordsbyte till pokersajterna i görning också. Fast finns det en trojan på min dator så hjälper det ju inte. Men å andra sidan, fanns det det så borde väl mer ha hänt redan?

 

Som ni märker är jag rätt förvirrad, skriv gärna vad ni tycker och tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se där, för mycke action, läste slarvigt

de verkar ju intressant...heh

 

vem vet, kanske de folk som kommit över korten i Alphacash härvan som kastar runt sig pengar till höger o vänster om dom inte kan använda dom till egen nytta hehe...

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.109495

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.109842

...långsökt..men tjaa, inte vet jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det går väl inte att sätta in pengar från kontokort utan att logga in på NETeller-kontot? Då skulle någon alltså av misstag skrivit in exakt mina uppgifter och utan att lägga märke till att denne är inloggad på någon annans konto dessutom sätta in pengar. Låter ju helt absurt det också.

 

Sjukt skumt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao man måste ju alltid va inloggad på sajten dit betalningen ska göras...vilket gör de skumt.

 

- Neteller fel?

- Du som trött o berusad satt in pengar(ser man inte kort nummer o sånt)?

(fast dom hade väl spärrat kontot för att nån från annat lands IP loggat in, brukar dom ju göra)

- Nån som på nåt vis har dina uppgifter o ska tvätta pengar via ditt konto, dvs hade planer att föra dom vidare nånstan senare...?

 

kommer inte på nå andra rimliga förklaringar varför man skulle vilja sätta in pengar på nåt okänt konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har alltså +$500 på ditt neteller-konto?

 

Korrekt.

 

Jao man måste ju alltid va inloggad på sajten dit betalningen ska göras...vilket gör de skumt.

 

- Neteller fel?

- Du som trött o berusad satt in pengar(ser man inte kort nummer o sånt)?

(fast dom hade väl spärrat kontot för att nån från annat lands IP loggat in, brukar dom ju göra)

- Nån som på nåt vis har dina uppgifter o ska tvätta pengar via ditt konto, dvs hade planer att föra dom vidare nånstan senare...?

 

kommer inte på nå andra rimliga förklaringar varför man skulle vilja sätta in pengar på nåt okänt konto

 

Ja som jag skrev tidigare så har jag inte tillgång till nåt kort kopplat till nåt konto med 500 dollar på, vilket gör det omöjligt, eller ens ett credit card kom jag på nu (har bara Maestro, ett Visa på G dock).

 

Tvätta pengar e ju typ det mest troliga hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

chat med Netellers Livesupport:

 

~: Jun 30 03:27 Bank Debit Card - $519.50 USD Accepted

~: I cannot recall making this deposit. And afterwards you sent me an e-mail saying my account was locked becouse I could not be reached.

~: I just want to know what this is all about.

Pedram : Before we proceed, may I ask your security question please?

Pedram : Thank you

Pedram : However you might of done that transaction

~: Hm yeah alright ... well I just wanted to make sure you hadn't heard of any cases before where scammers insert money in your account to take advantage of it later on

~: I hope you understand my concern.

Pedram : I do understand. If that case does happen our investigation department will look into it and resolve the situation

 

 

Sedan skickade han mig ett nytt security ID och sa hejdå.

 

Nåja, antar att det inte är så mycket mer att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sa du inte till killen i live-chatten att du var säker på att du inte gjort insättningen? Det kan vara frågan om kapade kreditkort eftersom du nämnde att några andra transaktioner hade blivit nekade. Känns som de prövat sig fram med olika kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...