Gå till innehåll

NLT - AK i trevägspott


Recommended Posts

Ojojoj, jag är helt confused som oftast. Kan jag verkligen hitta fold eller är det givet att jag inte leder? Rent spontant i efterhand förlorar jag denna hand preflop då jag kanske borde återhöjt RickyRick82 eftersom han har så hög vpip och pfr.

 

Har $31.25 kvar på turn. Det som skrämmer mig är Lazy_I, för RickyRick82 vet jag att jag har i stort sett...

 

HERO: 15/14/3

Lazy_I: 29/13/2

RickyRick82: 68/32/2.5

 

** Game ID 14124xxxx5 starting - 2007-05-29 01:54:01

** Hyacinthe-sauvage [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- akwancheung sitting in seat 1 with $69.81

- Lazy_I sitting in seat 2 with $62.22

- RickyRick82 sitting in seat 3 with $57.64

- HERO sitting in seat 4 with $45.25

- steinee sitting in seat 5 with $76.68 [Dealer]

- Wizz77 sitting in seat 6 with $56.42

 

Wizz77 posted the small blind - $0.25

akwancheung posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: King of Hearts, Ace of Spades

Lazy_I raised - $1.00

RickyRick82 raised - $3.00

HERO called - $3.00

steinee folded

Wizz77 folded

akwancheung folded

Lazy_I called - $3.00

 

** Dealing the flop: 6 of Clubs, 6 of Spades, Ace of Hearts

Lazy_I checked

RickyRick82 bet - $2.00

HERO raised - $11.00

Lazy_I called - $11.00

RickyRick82 called - $11.00

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

Lazy_I checked

RickyRick82 bet - $10.68

HERO??? Återstår: $31.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det inte kan finns speciellt många händer som slår dig här, AA känns inte troligt då Lazy bara syna preflop o inte reraisa. Dock att den spelaren overcall på floppen ger ju skrämselhicka, en hand som 56s 76s eller tom A6s inte omöjlig men eftersom du inte spelar speciellt djupt bakom skulle jag ställa här, floppen såg rikigt bra o turnen ser ännu bättre ut.

 

Synar du här så kommer det ändå bara leda till att du får ett riverbet som motsvarar det du har kvar o du kommer bli tvungen att syna det med.

 

Denna situationen hade varit mkt mera knepig om ni spelat med dubbla inköp bakom. Som der ser ut nu tycker jag ställ kan vara befogat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet ställ. Vad vill du se för flopp egentligen? Du utfloppade just KK och alla andra pockets som hade dig slagen pre. De två sexxorna på floppen ser kanske skräckinjagande ut men sannolikheten minskar att någon har dem just för att de är två. 4an på turn e bland de bättre korten som skulle kunna fallit ut och du e som sagt commitad så ställ.

 

Har någon AA eller 6x så grattis. Reload nästa pott.

 

Kom ihåg att spelare på nl50 är Sådär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att jag är så jättecommitad som ni framställer dig. Har lagt in $13 och har $32 kvar, tycker inte jag behöver skänka bort $32 om jag tror att jag är jättelångt efter Lizy_I. Jag menar, vad checkar han flop med för att syna en re-raise? Sämre A? KK? Tveksamt...

 

Eller tänker jag helt som en fisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tankegång, vad gör du när du möter ett all in bet på rivern? fold? Och om det checkas runt på rivern check då? eller bettar du all in?

 

Sannolikt, men det var inte det jag kommenterade egentligen. Det jag menade är att om inställningen är att vi ändå ska betala av de händer som har oss slagna, är det bättre att syna och få så mycket betalt som möjligt de gånger vår hand är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO went all-in - $31.25

Lazy_I went all-in - $48.22

RickyRick82 folded

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

HERO shows: King of Hearts, Ace of Spades

Lazy_I shows: 6 of Hearts, 6 of Diamonds

Lazy_I wins $112.93 from the main pot with a four of a kind, sixes

 

End of game

 

Ja, vet inte riktigt vad jag ska tycka om mitt spel. Kändes innerst inne att jag var slagen av Lazy_I men extra-time klockan kom aldrig upp så jag fick ta ett snabbt beslut och just då kändes det som jag inte hade så mycket att välja på. Fold är kanske vekt? Syn är väl okej, men då måste jag få in degen på river oavsett, men ja... Blev inte så mycket klokare såhär i efterhand heller :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, hans spel stämmer ju precis in på 66. Men samtidigt kunde han ju lika gärna suttit på A5 i det här läget. När han checkar och synar bet-raise på flop så luktar det ju skumt. Men samtidigt sitter tonvis med passiva lösfiskar och spelar så. Det KAN ju komma något på turn som hjälper liksom!

 

Här måste du ju nästan ha koll på killen för att klara dig undan. Synar du bara turn så skjuter du ju problemet till river, där samma problemställning kommer att dyka upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...