minucci Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 Spela precis den här handen i 200k på prima. Vilken linje tar ni? Och är min linje i handen bra för att inducera bluffar? ** Game ID 1410018156 starting - 2007-05-27 21:44:07 ** $200,000 GUARANTEE[987428]:Table 106 [Multi Table Hold 'em] (150.00|300.00 No Limit - MTT) Real Money - xcuseme sitting in seat 1 with $4050.00 - Yannn sitting in seat 2 with $15969.43 - eMINENS sitting in seat 3 with $3235.00 - Minucci sitting in seat 4 with $4832.50 - _pippo_ sitting in seat 5 with $15941.79 [Dealer] - rooggan sitting in seat 6 with $5820.00 - jenny666 sitting in seat 7 with $5647.53 - XO sitting in seat 8 with $5715.00 - Fruktkaka sitting in seat 9 with $4518.75 - MrGump sitting in seat 10 with $9741.50 rooggan posted the small blind - $75.00 jenny666 posted the big blind - $150.00 ** Dealing card to Minucci: , XO folded Fruktkaka folded MrGump folded xcuseme called - $150.00 Yannn called - $150.00 eMINENS folded Minucci raised - $750.00 _pippo_ folded rooggan folded jenny666 called - $750.00 xcuseme folded Yannn folded ** Dealing the flop: , , jenny666 checked Minucci checked ** Dealing the turn: jenny666 bet - $937.50 Minucci called - $937.50 ** Dealing the river: jenny666 bet - $1600.00 Minucci called - $1600.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 tycker det är bra. brukar iofs aldrig trixa till det i turneringar, folk 'r ju så dåliga ändå. och jobbigt om A eller K faller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielhoch1 Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 förstår inte varför du checkar bakom på flopp och sen synen på turn är ju så vek så man blir rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 förstår inte varför du checkar bakom på flopp och sen synen på turn är ju så vek så man blir rädd. Det är ju så man hoppas att fi också tänker, att han tror att vi gör en vek syn och att han skjuter en tunna till på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanSmb Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 förstår inte varför du checkar bakom på flopp och sen synen på turn är ju så vek så man blir rädd. ..Precis, Sluta vara så tight weak... SLÅ OM! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 Det kan säkert funka om man är på det humöret, men själv hade jag nog oftast standardspelat (lägre EV men lägre varians) och pangat på direkt själv för att slippa riskera bli utdragen av överkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielhoch1 Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 Det är ju så man hoppas att fi också tänker, att han tror att vi gör en vek syn och att han skjuter en tunna till på river. Det är klart, men frågan är vad vi sätter fi på. Om vi sätter honom på överkort så känns spelet ganska farligt. Har han överpar så är det väl det bästa spelet men känns ändå som att man någonstans måste testa styrkan på sin hand annars är det väl meningslöst att ens raisa preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 Det är klart, men frågan är vad vi sätter fi på. Om vi sätter honom på överkort så känns spelet ganska farligt. Har han överpar så är det väl det bästa spelet men känns ändå som att man någonstans måste testa styrkan på sin hand annars är det väl meningslöst att ens raisa preflop. haahahahahahahahaahahahahahahaahahahahhahahhahahaahahahahahahahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 ..Precis, Sluta vara så tight weak... SLÅ OM! ett gäng nya muppar har komit hit se jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielhoch1 Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 haahahahahahahahaahahahahahahaahahahahhahahhahahaahahahahahahahaha utveckla gärna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 förstår inte varför du checkar bakom på flopp och sen synen på turn är ju så vek så man blir rädd. Jag checkar inte för att jag är "rädd" för vad fi sitter på. Jag checkar för att potten är stor och med en check bakom på flop så sitter man oftast med 2 överkort. Det ger Fi ett ganska fint bluffläge vilket jag hade hoppats på. Och så håller man nere potten om man ligger efter. Får ha i åtanke att Fi kallsynar preflop i BB. Vad vinner jag på att slå om på turn? Förklara gärna om jag är ute och cyklar enligt din uppfattning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 ..Precis, Sluta vara så tight weak... SLÅ OM! weak-tight var nog det du menade. Varför ska jag slå om? För att det är coolt? Förklara gärna vad du menar. Om jag betar flop och får omslag, hur spelar vi vidare då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielhoch1 Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 Jag checkar inte för att jag är "rädd" för vad fi sitter på. Jag checkar för att potten är stor och med en check bakom på flop så sitter man oftast med 2 överkort. Det ger Fi ett ganska fint bluffläge vilket jag hade hoppats på. Och så håller man nere potten om man ligger efter. Får ha i åtanke att Fi kallsynar preflop i BB. Vad vinner jag på att slå om på turn? Förklara gärna om jag är ute och cyklar enligt din uppfattning. Förstår hur du tänker, men känns som du undervärderar din hand. Om du nu är efter så kommer du antagligen förstå det och lyckas komma undan. Som det är spelat nu så känns det som att du kanske ger bort frikort i onödan. Precis som du sa så är potten stor, kanske värt att försöka plocka den direkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Meltic Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Om damen kommer och du får halvpott mot dig, är det instafold då? Det känns ju som man ger Fi chansen till att både bluffa och dra ut en? Tycker denna handen var intressant ni får gärna utveckla lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eardy Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Ser väl helt ok ut. Spelade en likadan hand nyss i en sng. Jag hade JJ, raisade pf fick en syn. Hade position på fi. flop Q 10 10 check, check turn 6 rundcheck river 7(inga färger ute) fi sätter mig all-in med lite över potbett. Jag synar ner hans AK. I ditt fall fanns det ju dock inga överkort, så då blir det kanske lite vekt. Jag gillar det om du inte har nån tomte/tilt-read på fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Med JJ ska man tacka gudarna för inga överkort o skopa hem potten omedelbart. Men i MTTs ä ju knappast JJ nöten så förstår att du vill hålla potten nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts