Gå till innehåll

SVT 1: Agenda om nätpokerns baksida


mickol

Recommended Posts

Suck... ännu ett repotage i raden som behandlar nätpokerns baksida. Varför kan de inte göra ett program av typen "Magasin nätpoker" som sänds en gång i veckan där nätpokern diskuteras ifrån alla synvinklar.

 

I veckoprogram skulle tex kunna innehålla: Veckans high stakes skvaller, handanalyser, strategitips och en liten brasklapp om att nätpoker kan vara beroendeframkallande och en intervju med någon som "trippat dit".

 

Som det är nu är det enda media uppmärksammar nätpokerns baksida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"QFT", internet slang meaning "quoted for truth". This term applies on forums and posting boards where users can edit their posts, thus the QFT holds the poster to their original statement. It is also used to express agreement with a previous poster's statement and validate its veracity. ** One variation is "quoted for truthiness," an allusion to the word coined by Stephen Colbert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... ännu ett repotage i raden som behandlar nätpokerns baksida. Varför kan de inte göra ett program av typen "Magasin nätpoker" som sänds en gång i veckan där nätpokern diskuteras ifrån alla synvinklar.

 

I veckoprogram skulle tex kunna innehålla: Veckans high stakes skvaller, handanalyser, strategitips och en liten brasklapp om att nätpoker kan vara beroendeframkallande och en intervju med någon som "trippat dit".

 

Som det är nu är det enda media uppmärksammar nätpokerns baksida.

 

se poker.se tv, det visas en gång i veckan och innehåller ungefär vad du efterfrågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, men är du hjärndöd?

 

Vad är detta för kommentar? fy fan för sådana här påhopp!

 

är det så fel av mig att vilja att media visar en helhetsbild av poker? spelberoendebilden är viktig, men är det den enda bilden som ska få uppmärksamhet?

 

Angånede inslaget:

Väldigt tragiskt, jag lider med Christian och hans familj. Det är inslag som dessa som får en att tvivla på om man verkligen själv vill känna sig förknippad med nätpoker och spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer väl där så småningom som stream... vet dock inte om de e direkt det sänts på TV eller när de läggs upp där....

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=62137&lid=puff_728728&lpos=lasMer

 

Det kommer väl i repris i morgon Svt 1, 12.05, om jag fattat det rätt. Men det var tydligen inte något särdeles lustbetonat program, av reaktionerna här att döma. Tror ändå jag ska spela in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så fel av mig att vilja att media visar en helhetsbild av poker? spelberoendebilden är viktig, men är det den enda bilden som ska få uppmärksamhet?

 

Menar du helt allvarligt att media enbart ger den bilden av poker? Vilken grotta bor du i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är detta för kommentar? fy fan för sådana här påhopp!

 

är det så fel av mig att vilja att media visar en helhetsbild av poker? spelberoendebilden är viktig, men är det den enda bilden som ska få uppmärksamhet?

 

Angånede inslaget:

Väldigt tragiskt, jag lider med Christian och hans familj. Det är inslag som dessa som får en att tvivla på om man verkligen själv vill känna sig förknippad med nätpoker och spel.

 

Hallå, wake up?

 

Pokermiljonen

WPT

EPT

WSOP

Aftonbladet/expressens pokersidor

 

etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...