Gå till innehåll

Förbudet mot att diskutera rakeback


Recommended Posts

Jag tycker forumets förhållningssätt till rakeback-diskussioner är väldigt märklig.Vi vill naturligtvis inte ha spammare, men att totalförbjuda diskussionen av rakeback annat än den automatiska varianten är oerhört svagt.

 

Jag reagerar på vad som skrivs i den här tråden angående rakeback.

 

http://pokerforum.nu/forum/bonusar/11720-om-rakeback.html

 

Nackdelar med rakeback:

"Du måste signa upp ett nytt konto."

 

Skrivs i en text där man förordar bonushoreri framför rakeback. Oerhört märkligt.

 

"Du kan inte längre jaga bonusar."

 

Något som är direkt felaktigt. Vad hindrar dig från att skaffa både en rakeback deal och en bonus? Om man sedan vill fortsätta spela på sidan någon gång i framtiden, tjänar man extrapengar via rakeback.

 

"För att det skall löna sig gentemot bonushoreri så måste du spela mycket och/eller (halv)högt."

 

Vilket förutsätter att man inte kan ha rakeback och bonus samtidigt enligt ovan, som är direkt felaktigt.

Mycket kan sägas om bonushorande, men det märkligaste är att det används som ett argument mot rakeback, när du kan äta kakan och ha den kvar, dvs ha både och.

 

 

"Diskussioner som leder in på rakeback-erbjudande i inlägg eller via PM, samt länkar till dito är strikt förbjudet."

 

Jag tycker att pokerforums användare borde ha rätt att få diskutera vilka sidor som är fördelaktigast att spela på. Vi jagar alla edeges vi kan få!

Problemet är att det blir omöjligt att jämföra sidor om man bara skall bortse från att vissa som till synes inte har så bra villkor faktiskt kan ge stora procentsatser tillbaka i form av affiliate-rakeback.

 

Naturligtvis ska det inte tolereras spam, uppenbar reklam för enskilda sidor eller affiliates osv, men man måste ju få diskutera det hela seriöst.

 

 

 

 

Angående förbudet mot att diskutera affiliate-rakeback.

"vi vill att användare signar upp via forumerbjudanden så att vi kan köra forumturnerningar och specialgrejer." /Juggler79

 

Bör man inte tänka på spelaren i första hand och tillhandahålla alla potentiella edges denne kan få?

Skall forumets egenintresse vara argumentet för att förbjuda all diskussion om rakeback? Det tycker jag är oerhört lågt på ett annars utmärkt forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussionen är inte alls totalförbjuden. RB-erbjudanden är det, men generellt snack är inte förbjudet.

 

Ang dina kommentarer om att ma nkan kommentera bonushoreri med rb, så är det helt rätt (numera) men när inlägget du refererar till skrevs så var det lite av en antingen/eller-situation.

 

Om du bara kunde ana hur mycket spam som kommit in och som vi rensat bort. Utan ett rb-förbud skulle det vara "löjligt" mycket mer. Men, nu är det inte riktigt "på mode längre" att starta upp en affiliatesida och spamma forum.

 

Det går trender i allt, ett tag skulle alla spamma med sina egna affebonuskoder, sedan skulle alla ha en rejkbacksida. Undrar vad som kommer härnäst.

 

I vilket fall som helst, i och med att mängden spam faktiskt har minskat så börjar vi klura på hur vi ska göra för att luckra upp "förbudet".

 

Andra forum har gått vägen att bjuda in en rb-aktör som har "ensamrätt" på forumet. Jag vet faktiskt inte om det är rätt väg att gå. Vi ¨får sätta oss ner och fundera på det. Ingen regel är i alla fall slagen i sten så hårt att det inte går att ändra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussionen är inte alls totalförbjuden. RB-erbjudanden är det, men generellt snack är inte förbjudet.

 

Om jag förstår dig rätt är det alltså tillåtet att diskutera rakeback generellt, även affiliate-rakeback?

 

"Diskussioner som leder in på rakeback-erbjudande i inlägg eller via PM, samt länkar till dito är strikt förbjudet."

 

Frågan är då hur man tolkar "leder in på rakeback-erbjudande". Ska vi jämföra siter och någon har automatisk rakeback och en annan har 30% affiliate rakeback så måste det rimligaste naturligtvis vara att man åtminstone kan berätta eller ta del av det utan att inlägget tas bort.

 

Rakeback är just en sådan sak som går att diskutera generellt eftersom erbjudandena i praktiken mer eller mindre är likadana då pokersidornas comission till sina affiliates är desamma.

 

Att sedan göra reklam, berätta vart man får erbjudanden osv är naturligtvis en helt annan sak, otillåtet.

 

 

 

Jag blir lite konfunderad eftersom diskussionen senast igår var otillåten , förutsatt att Juggler79 kan regelerna.

 

Jag tog bort din tråd. Du vet ju att vi har regler mot rakeback-snack här och ändå försöker du få in det? /JUggler79

 

Att försöka få in all rakebacksnack med dina friskrivningar hjälper inte.

/Juggler79

 

Mina såkallade friskrivningar var att jag begränsade det hela till en vettig diskussion och påtalade ytterligare att inga erbjudanden eller spam skulle postas i tråden, som reglerna säger.

 

 

I övrigt föreslår jag att ni, om ni inte redan gjort det, uppdaterar tråden angående rakeback så det inte står en massa felaktigheter och varför inte luckra upp det såkallade förbudet på prov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

Men då är ju den relevanta diskussionen totalförbjuden. Precis som jag syftade på i början. Väldigt svårt att tolka dig annorlunda när jag uttyckligen skrivit

 

"men att totalförbjuda diskussionen av rakeback annat än den automatiska varianten är oerhört svagt."

 

"men generellt snack är inte förbjudet."

 

Det här var ju väldigt konstigt uttryckt om du ändå syftar på att all affiliate-rakeback är totalförbjudet. Ska vi prata generellt om automatisk rakeback? Varför det, det är ju tilltåtet att prata om precis hur man vill.

Med nuvarande regler måste vi ju låtsas om att inte annan rakeback finns alls.

 

 

Som om det inte var nog där, märkte jag precis att man inte ens får nämna ordet affiliate rakeback i sin egen dagbok, vilket har verkar oerhört impopulärt.

Vidare kan ni omöjligt motivera det med spam, felet i att man i förbigående nämner att man fått sin rakeback så läsarna kan hållas uppdaterade med exempelvis bankrullen.

 

Jag tycker det hela börjar bli ganska löjligt nu, ska man inte få skriva vad man önskar inom rimlighetens gränser i sin egen dagbok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...