Gå till innehåll

Hygglo spelar MTT och SnG


Hygglo

Recommended Posts

INTRODUKTION

 

Jag tänkte börja försöka förbättra mitt spel, därför bestämde jag mig för att jag ska ta mist en hand om dagen och fundera lite mer över om jag spelade rätt eller inte. Jag kom då på att jag kan göra det i dagboksform. Får jag feedback på händerna är det bra, får jag inte det gör det inget, det är bara viktigt att jag tänker lite i efterhand på vad som hände och varför.

 

 

OM MIG

 

Jag är över 30, jobbar som förskollärare (dagisfröken), är gift och har två barn (2 och 4 år).

 

 

POKER

 

Jag har spelat poker sedan 2004. Första halvåret gick jag med förlust. Sedan följde ett år ungefär där jag gick jämnt upp och ungefär sedan början av 2006 går jag med vinst.

 

Jag har läst många pokerböcker och de som hjälpt mig mest är Harringtons turneringsböcker, jag har läst dem flera gånger alla tre.

 

Eftersom jag har barn får mitt spel bli förlagt till kvällarna när barnen lagt sig. jag spelar nästan varje dag, lite grann i alla fall.

 

Jag spelar enbart MTT och SnG, har försökt mig på cashgame då och då, men jag lyckas nästan aldrig gå med vinst.

 

Inköpen på turneringarna ligger för närvarande mest på $10-$20, men ibland testar jag på lite högre inköp.

 

Min största vinst hittils var i online-SM i december 2006 då jag vann $5500. Min näst största vinst kom nu i våras då jag vann en $10 turnering på ongame som gav c:a $1000.

 

Som sagt, mitt mål är att skriva ett inlägg varje dag innehållande vad jag spelat, hur det gick och minst en hand som jag funderar lite extra över.

 

 

STATISTIK

 

Jag använder Hagbards utmärka excel-blad för att föra statistik och jag har fört in allt jag spelat i år.

 

 

För närvarande spelar jag på Ongame, Svenska Spel, NordicBet, PartyPoker och Live.

 

 

RESULTAT 2007

 

 

MTT

Antal spelade: 184

ROI: 62%

 

SnG (Inkuderar även flerbords-SnG)

Antal Spelade: 215

ROI: 19%

 

 

JANUARI: +1 671

 

FEBRUARI: -868

 

MARS: +9 354

 

APRIL: +3 322

 

MAJ: +346

 

JUNI: +5 147

 

JULI: +4 204

 

 

TOTALT 2007: +23 176

 

 

BANKRULLE: 16 076

 

(valuta för resultaten = SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Bluwajt. :-)

 

 

Hade gärna spelat en live-turnering som arrangerades idag på den lokala pokerklubben, men det var inte så bra planering att lägga den just idag, både mors dag och elitloppet, så det blev inget.

 

 

DAGENS SPEL 27/5: 110SEK MTT på Svenska Spel

Starttid: 21 - Antal Spelare: 222 - Antal ITM: 30 - Första Pris: Drygt 6K kr.

 

Jag spelar bara en turnering i taget, så vi får se om det blir något mer idag, det beror på om det går bra eller om jag åker ur tidigt.

 

 

Ingen vinst idag, jag åkte på 33:e plats. Jag ställde med J9s UTG+1, jag hade 2600 i stacken och blindsen var på 250/500. Tyvärr fanns det två andra vid bordet som hade riktiga händer, AK och QQ. Nu spelar jag inget mer idag, ska upp och jobba imorgon.

 

 

RESULTAT 27/5: -110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Handanalys 27/5 - :4c::4d: i BB med liten stack.

 

 

110 SEK MTT på SvS.

 

222 startande, 30 platser betalas.

 

Blindsen 75/150, ganska långt kvar tills vi är ITM.

 

 

Jag har inte spelat alls många händer, så om någon vid bordet är uppmärksam borde de verkligen tro mina höjningar. Problemet på den här nivån är att flera inte är uppmärksamma eller bara bryr sig om vad de själva har för kort.

 

 

Jag sitter i BB och har 1200 kvar efter att ha postat BB och får :4c::4d: .

 

En person i mellanposition höjer till 450, en i sen position synar. De två spelarna har över 5000 var i stacken. Vad gör jag?

 

 

Syn finns inte på kartan tycker jag, det är all-in eller fold som gäller.

 

Det som talar för att pusha är att om jag lägger mig har jag bara 1200 kvar, det är inte så mycket på den här blindsnivån. Förhoppningsvis får jag båda att lägga sig med min höjning, speciellt om de sett att jag inte spelat så många händer.

 

Det som talar för fold är att om jag får syn är jag som bäst i en coinflip, och folk är mer synbenägna i en 110 kr turnering än i dyrare turneringar.

 

 

Jag ställde i alla fall all-in och fick syn av båda spelarna. spelaren i mittenposition hade :9c::9h: och han i sen position hade :Ad::Td: .

 

Jag lyckas lotta in en fyra på rivern och tripplar upp. Spelaren med :Ad::Td: utnämner mig till årets fisk på SvS.

 

 

Jag tänker nog så här i efterhand att det var fel att ställa, chansen var nog för stor att jag skulle få syn av minst en av spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAGENS SPEL 28/5: $22, 30-personers SnG på Ongame, 5 platser ITM

 

Idag är jag på väldigt bra humör, jag klarade av ett jobbigt utvecklingssamtal på jobbet idag, så nu känner jag att det kommer att gå bra!

 

$22 flerbords SnG startas inte så ofta på Ongame så jag blev glad när jag såg att en började fyllas och hoppade på direkt. Får se om det blir det enda spelet idag eller om det blir något mer.

 

 

Det blev inget i $22 SnG. Jag åkte ut på 20:e plats. Jag var all-in före floppen med :Ac::8h: mot :Ad::2d: , floppen kommer :3d::4s::Td: . På turn kommer :5c: och det är kört. Nu ska jag kolla vad jag ska spela mer.

 

RESULTAT: -151

 

 

DAGENS ANDRA SPEL: $11 MTT på Ongame

Starttid: 21:30 - Antal spelare: 456 - Antal ITM: 40 - Första Pris: $1140

 

Det känns som en lång väg för att vinna när det är 456 spelare, men jag vet att det går, jag har gjort det förut! Det känns i alla fall bra när jag lyckas dubbla upp första handen, all-in pre flop med AA mot JJ.

 

Det gick ganska bra, jag låg bra till länge, men när det var c:a 50 kvar (40 ITM) spelade jag lite konstigt och det kostade mig en del av stacken. Jag åkte till slut ut på 31:a plats och det gav $34,20. Yippey!

 

Hehe, det var i alla fall första vinsten i dagboken.

 

RESULTAT: +159

 

 

TOTAL RESULTAT 28/5: +8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

Ska bli riktigt roligt att följa, speciellt eftersom jag också spelar SnG och MTT på ungefär samma nivåer.

Har du någon specifik bankrulle? Och vad använder du för bankrullekrav?

 

Tack!

 

Min bankrulle ligger för närvarande på cirka $1500 fördelat på tre pokersajter, neteller och lite hemma för live-spel. Jag har inga specifika krav på inköp på turneringar jämfört med min rulle, men jag spelar som sagt $10-$20 turneringar med något enstaka försök på högre nivåer för jag känner att det är där jag klarar att gå med vinst för tillfället. Det skulle behövas en väldigt lång downswing innan hela rullen försvinner på den nivån och skulle jag spela bort en stor del skulle jag gå ner i nivå igen och jobba mig uppåt.

 

Jag försöker alltid ta ut lite varje månad, men aldrig mer än jag vinner så rullen ökar lite varje månad om jag inte har en förlustmånad. (I år var februari en förlustmånad, januari, mars, april plusmånader och maj verkar också sluta på lite plus.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAGENS HANDANALYS 28/5 - UTG med :Qh::Qs: , sätta hela turneringen på spel med damer?

 

$11 MTT på Ongame. Ganska långt kvar tills vi är ITM. Blindsen är på 200/400 och jag har ett M på över 20. Det har gått ganska bra hittils och jag känner ingen press på att göra något. Jag sitter UTG och får två damer. Jag har nyss flyttats till bordet och bara spelat där några få händer.

 

Seat 1: razzamanazz (9 970 in chips)

Seat 2: koki000000 (13 310 in chips) (on the button)

Seat 3: super boubou (6 080 in chips)

Seat 4: EKKOJ1 (3 735 in chips) < --- Fi2

Seat 5: Hygglot (14 165 in chips) < --- HERO

Seat 6: rital8 (14 905 in chips)

Seat 7: Annakonda111 (1 540 in chips)

Seat 8: moepped (1 430 in chips)

Seat 9: iams2007 (12 230 in chips) < --- Fi1

 

*** Blind Bet Round *** :

super boubou : Post Blind (200)

EKKOJ1 : Post Blind (400)

Dealt to Hygglot: :Qh::Qs:

 

 

*** Pre-Flop *** :

Hygglot : Bet (1 200) < --- Jag höjer till 3xBB. Jag gillar inte att limpa UTG med stora par och sedan slå om, jag gör det ibland men väldigt sällan.

 

rital8 : Fold

Annakonda111 : Fold

moepped : Fold

 

iams2007 : All In (12 230) < --- Här ställer Fi1 in. Nu gäller det att fundera ut vad han har. AA och KK känns minst troligt då han förmodligen skulle vilja ha action med dessa händer och detta känns som han säger till mig att folda. AK är dock en inte helt otrolig hand.

 

razzamanazz : Fold

koki000000 : Fold

super boubou : Fold

 

EKKOJ1 : All In (3 735) < --- Här ställer Fi2(BB) in också med en ganska liten stack. Jag funderar inte så mycket över vad han har för slår jag Fi1 och förlorar mot Fi2 har jag ändå mer i stacken än innan handen.

 

Hygglot: ?

 

Synar jag och fölorar har jag cirka 2000 i stacken, väldigt lite. Är det värt att riskera turneringen här?

 

Som sagt tror jag inte Fi1 har AA eller KK. AK är troligt och har han det vill jag egentligen folda, jag känner inte för att ta en coinflip för hela min stack. Har han JJ eller sämre par, eller AQ eller sämre ess synar jag däremot gärna.

 

Jag uppdaterar imorgon med resultat.

 

 

RESULTAT

 

Hygglot : Call (11 030) < --- Ja, jag synar.

 

iams2007(Fi1) shows :Jh::Jd: < --- Stora stacken har en hand jag är glad att vara uppe mot.

 

EKKOJ1(Fi2) shows :Ah::Ac: < --- Lilla stacken har en bättre hand, men som sagt, slår jag stora stacken går jag plus i alla fall.

 

 

*** Flop *** : :2h::Tc::Kd:

*** Turn *** : [ :2h::Tc::Kd: ] :6c:

*** River *** : [ :2h::Tc::Kd::6c: ] :8h:

 

 

*** SUMMARY ***

Pot: 28 395 | Rake: 0

Board: [ :2h::Tc::Kd::6c::8h: ]

 

EKKOJ1 bet 3 735, collected 11 405, net 7 670 Shows [ :Ah::Ac: ] (a pair of Aces)

 

Hygglot bet 12 230, collected 16 990, net 4 760 Shows [ :Qh::Qs: ] (a pair of Queens)

 

iams2007 lost 12 230 Shows [ :Jh::Jd: ] (a pair of Jacks)

 

 

 

 

Nu är det dags att lägga sig, klockan är 1 och jag ska upp om 6 timmar och göra iordning barnen och lämna dem på dagis innan jag själv ska jobba. Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll bli det bara en SnG. Jag sov lite inatt och ska dessutom upp tidigt imorgon, onsdagar är den dag jag börjar tidigast på jobbet så jag ska försöka lägga mig tidigt idag. (Det brukar bli ganska sent ändå, men jag ska försöka...)

 

 

DAGENS SPEL 29/5: $22, SnG på Ongame, 3 platser ITM

 

Ute på 6:e plats efter 23 minuter.

 

 

Ok, bara en till... :-P

 

 

DAGENS ANDRA SPEL 29/5: $22, SnG på Ongame, 3 platser ITM

 

Också ute på 6:e plats. Första SnG spelade jag inte koncentrerat, där var jag dömd att inte vinna.

 

I andra SnG spelade jag mycket bättre. Bara jag koncentrerar mig lite grann istället för att titta på TV och liknande går det alltid bättre.

 

I andra åkte jag med KJ mot AA. Floppen KKJ, turn A och river 9. Pengarna åker inte in förrän på river, vi har båda slowspelat våra händer.

 

 

TOTAL RESULTAT 29/5: -301

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat med QQ. Oftast kommer du få se AK men då och då möter du ett underpar där och den chansen gör att jag tar synen. Jag hade nog iofs synat även om jag visste att jag var uppe emot AK. Döda pengar i potten och närvaro av en annan hand som antingen kan döda några av hans outs, alternativt vara en hand du leder stort över (typ JJ). Precis som du gör, så tolkar jag inte hans överställ som ett monster.

 

 

I handen med fyrorna lutar jag åt en fold. Efter deras höjningar och ett eventuellt ställ ifrån din sida kommer det ligga dina 1350+75+900=2325 i potten, och det kommer bara kosta var och cirka 900 för syn, vilket gör det korrekt för dem att syna med en nedrans massor händer. Du kommer få syn här, troligen två stycken, och då ska det mycket till om fyrorna står. Har du över 2k i stacken blir det mer intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

 

 

Jag håller med er båda om damerna, det är nog rätt att syna där. Det kändes bara så jobbigt just då att riskera i princip allt med QQ. Jag uppdaterar handen nu med resultatet.

(Lite förhandsinfo: jag synade)

 

 

 

I handen med fyrorna lutar jag åt en fold. Efter deras höjningar och ett eventuellt ställ ifrån din sida kommer det ligga dina 1350+75+900=2325 i potten, och det kommer bara kosta var och cirka 900 för syn, vilket gör det korrekt för dem att syna med en nedrans massor händer. Du kommer få syn här, troligen två stycken, och då ska det mycket till om fyrorna står. Har du över 2k i stacken blir det mer intressant.

 

Du har helt rätt. Om jag sätter mig in i deras situation synar jag precis som du säger med många händer här. Att skylla på att de synar med många händer bara för att det är en 110SEK turnering på SvS är inte rätt, de har faktiskt bra odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAGENS HANDANALYS 29/5 - I SB med skräphand i ohöjd pott.

 

 

Detta gäller egentligen bara ett pre-flop beslut. Vad gör man med en skräphand i SB i en ohöjd pott? Synar man varje gång och hoppas på mirakelflopp? Beror det på pottoddsen, hur många som redan limpat in?

 

 

Detta är en $22 SnG på Ongame, fortfarande på första nivån, 10/20 i blinds.

 

 

Hand 392,270,883, Started at 2007-05-29 21:36 (GMT+2)

Table 'Munich': 20-20 No Limit HE (TournamentChips)

 

Seat 0: mypasm05 (4 480 in chips)

Seat 2: jussiheikone (1 710 in chips) (on the button)

Seat 3: Hygglot (1 480 in chips)

Seat 4: Luulius (1 390 in chips)

Seat 5: -Anna83- (1 500 in chips)

Seat 6: toproger (1 390 in chips)

Seat 8: MustBetDogs (760 in chips)

Seat 9: Diabolik 22 (2 290 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Hygglot : Post Blind (10)

Luulius : Post Blind (20)

Dealt to Hygglot: :2d::9c:

 

*** Pre-Flop *** :

-Anna83- : Call (20)

toproger : Fold

MustBetDogs : Fold

Diabolik 22 : Fold

mypasm05 : Fold

jussiheikone : Call (20)

Hygglot : ? < --- Ja som sagt. Skräphand i SB. Två som limpat innan, så om inte BB höjer betalar jag 10 i en pott på 70. Det känns ju som jag minst måste träffa tvåpar för att fortsätta i potten, träffar jag bara 9:an eller 2:an är det väldigt lurigt att spela vidare tycker jag.

 

Jag foldade här och på floppen kom inga 9: or eller 2: or, men vad gör man? Kanske till och med höjer för att köpa potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja viker alltid så svaga händer på sb så här tidigt in i turneringen, riktigt sällan du kommer ha bästa hand på flopp. Även om du träffar TP med nian är det mycket möjligt att nån av fi limpat med pp och träffat sitt set, eller att nån har nian med bättre kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag velar hela tiden fram och tillbaka hur jag ska göra i SB, man brukar ju få så bra odds. Ibland synar jag allt och ibland viker jag allt. Det bästa är väl som vanligt ett mellanting.

 

 

DAGENS SPEL 30/5: $33 MTT på Ongame

Antal Spelare: 48 - Antal ITM: 5

 

Näe, det gick inte bra. Jag höjde med AJ och två synar. Floppen kommer J hög. Jag betar och en synar. Turn kommer ytterligare ett lågt kort och jag går all-in. Han synar och visar JJ. Nu får jag ge mig ut och leta en ny turnering.

 

 

DAGENS ANDRA SPEL: $11 MTT på Ongame

Antal Spelare: 440 - Antal ITM: 40

 

Det går inge bra det här. :-| Jaja, så är det när man spelat MTT, man får spela många innan man vinner något stort, det vore bara roligt att ligga på plus totalt i dagboken. Jag ska spela en turnering till innan jag ger mig för ikväll. Jag kör en enbords SnG.

 

 

DAGENS TREDJE SPEL: $22 SnG på Ongame

 

Ute på 6:e plats. Jag åkte med AA, Fi synade (min) all-in på turn med öppet stegdrag.

 

Jaja, så här är det, det är bara att kämpa på.

 

 

TOTAL RESULTAT 30/5: -452

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ingen jätteintressant hand idag, det blir en som är liknande den tidigare där jag hade fyrorna i BB med liten stack.

 

 

Dagens Handanalys 30/5 - :Ah::Jc: i BB, höjd pott, flera spelare.

 

$11 MTT på Ongame

 

Hand 397,049,720, Started at 2007-05-30 22:18 (GMT+2)

Table 'Neuchatel': 100-100 No Limit HE (TournamentChips)

 

Seat 0: mikromi (10 105 in chips)

Seat 1: Hygglot (845 in chips)

Seat 2: Catherine_A (3 985 in chips)

Seat 3: TEW18 (5 992 in chips)

Seat 4: cracknobug91 (2 310 in chips)

Seat 5: 12enter (1 705 in chips)

Seat 6: harby153 (2 440 in chips)

Seat 7: mainnj (2 090 in chips)

Seat 8: Harmagedon (2 945 in chips)

Seat 9: Sara1982 (8 200 in chips) (on the button)

 

*** Blind Bet Round *** :

mikromi : Post Blind (50)

Hygglot : Post Blind (100)

 

Dealt to Hygglot: :Jc::Ah:

 

*** Pre-Flop *** :

Catherine_A : Bet (400) < --- Höjer till 4xBB

TEW18 : Fold

cracknobug91 : Fold

12enter : Fold

harby153 : Call (400) < --- En,

mainnj : Call (400) < --- Två,

Harmagedon : Fold

Sara1982 : Call (400) < --- Tre som synar.

mikromi : Fold

Hygglot : ?

 

 

Det är all-in eller fold som gäller. Är det bara att lägga sig här, samma som den tidigare handen med fyrorna, för att jag med största sannorlikhet är dominerad här?

 

Eller ska jag ta chansen att fyr-, femdubbla upp här även om den är liten? (Jag räknar med att i princip alla synar här om jag pushar.)

 

 

Jag uppdaterar imorgon med resultat.

 

 

RESULTAT:

 

Jag känner klart nu att jag ska lägga mig här, chansen att vinna handen är så liten att oddsen inte kan väga upp det.

 

I verkligheten gick jag all-in och alla synade. Jag och tre till kom hela vägen till river där jag hade sån tur att brädan visade en komplett stege och det blev en 3-vägs split pot. (De andra två som var med ända till river hade JJ och 33)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu kör vi igen. Det är lite jobbigt med så många turneringar utan någon vinst, men det kommer snart. Jag kände att jag var trött och spelade okoncentrerat igår så jag är inte förvånad att det inte gick så bra då. Ikväll är jag piggare så nu smäller det! :mrgreen:

 

 

DAGENS SPEL 31/5: $11 MTT på Ongame

Antal Spelare: 431 - Antal ITM: 40

 

Näpp, ingen cash i den här turneringen heller. Jag kör en till.

 

 

DAGENS ANDRA SPEL 31/5: $11 MTT på Ongame

Antal Spelare: 271 - Antal ITM: 20

 

Ute igen. Jag kör en enbords SnG också.

 

 

DAGENS TREDJE SPEL 31/5: $22 SnG på Ongame

 

Yes! Äntligen lite plus. Inte mycket men något i alla fall. Jag kom 2:a och vann $60. Jag var nära att vinna när vi var HU, men han lyckades vända.

 

 

TOTAL RESULTAT 31/5: +110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Handanalys 31/5 - Hur mycket ska jag höja med :9c::9d: i sen position efter en limpare?

 

 

$11 MTT på Ongame

 

Jag har spelat väldigt tight tills nu, väldigt få händer och de jag spelat har jag höjt ordentligt med. Han som open-limpar har limpat in i väldigt många potter.

 

Hand 401,542,556, Started at 2007-05-31 22:20 (GMT+2)

Table 'Oostende': 150-150 No Limit HE (TournamentChips)

 

Seat 0: 01poker10 (5 070 in chips)

Seat 1: sterpuska (4 505 in chips)

Seat 2: xaribe (3 405 in chips)

Seat 3: Willehard (3 060 in chips)

Seat 4: kova K (1 970 in chips)

Seat 5: bizzley1982. (3 650 in chips)

Seat 6: Hygglot (1 470 in chips)

Seat 7: clarre 1 (1 465 in chips) (on the button)

Seat 9: xhabi66x (6 600 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

xhabi66x : Post Blind (150)

Dealt to Hygglot: :9c::9d:

 

*** Pre-Flop *** :

01poker10 : Fold

sterpuska : Fold

xaribe : Fold

Willehard : Fold

kova K : Call (150) < --- Limpar som sagt in i många potter

bizzley1982. : Fold

Hygglot : ?

 

 

Frågan är inte vad jag ska göra, att jag ska höja är självklart, frågan är hur mycket jag ska höja till. Minimum som jag ser det är 600 max naturligtvis upp till all-in (1470). Saken är ju att jag inte vill ha en syn så därför är all-in bra, men å andra sidan skriker ju en all-in; "syna mig inte!".

 

 

RESULTAT:

 

Hygglot höjer till 650, alla foldar, även limparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

handen med pp i nior är inte helt enkel, men eftersom du inom kort måste göra något och ta en chans, så är det ett bra tillfälle. En höjning öppnar för omslag, eller syn. Och vad gör du sedan.

 

Du skriker inte "jag vill inte ha syn" genom att pusha. Speciellt inte med storstacken på BB. Du skriker "jag har medelhöga pockets eller ess med en bra kicker (men inte kung). "

 

Oftast pushar jag i det läget med 99, men det är definitivt ett läge när det gäller att ha koll på bordet. Brukar storstacken försvara sin mörk? Hur brukar killen som synar pf agera efter floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående :9c::9d: handen:

 

Ja, det var nog rätt att ställa in allt med en gång där. Höjer jag mindre är jag andå commitad och tvungen att syna ett omslag. Det där med reads, det hade jag inte vid det tillfället, inte så ingående i alla fall. Det är mitt fel jag har spelat lite okoncentrerat och tittat på TV, surfat på annat och liknande. Jag vet att det går bättre när jag koncentrerar mig mer, jag måsta bli bättre på det.

 

Jag höjde bara till 650 i handen, men alla foldade, även limparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad. Maj blev en i princip noll-månad, bara 340SEK plus totalt. Hoppas det blir lite mer i Juni.

 

 

DAGENS SPEL 1/6: $11 MTT på Ongame

Antal Spelare: 420 - Antal ITM: 40

 

Ute på 193:e plats. Jag spelar fortfarande inte koncentrerat. Jag ska försöka en turnering till får vi se.

 

 

DAGENS ANDRA SPEL 1/6: $11 SnG på Ongame

Antal Spelare: 30 - Antal ITM: 5

 

Åhhh det här är så jobbigt! Jag spelade bra, koncentrerat och ledde under flera delar av turneringen. Sen åker jag till slut på 7:e plats (5 ITM) med AQ mot KJ, kungen kommer på river. (Vi var all-in pre-flop) Jag kör nog en enbords SnG också innan jag ger mig för ikväll.

 

 

DAGENS TREDJE SPEL 1/6: $22 SnG på Ongame

 

Yes, äntligen lite flyt! Jag kom 1:a, $100 i pris. Jag har börjat spela LAG igen och när allt stämmer är det då det går bäst, det är bara det att jag inte alltid kan behärska den spelstilen. Det beror antagligen på flera olika faktorer, motståndarna, min koncentrationsförmåga o.s.v. Men ikväll funkade det i alla fall.

 

 

TOTAL RESULTAT 1/6: +383

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Handanalys 1/6 - Riverbeslut efter att ha försökt plocka upp blindsen från CO med :Ad::4s:

 

 

$11 30 personers SnG på Ongame. 13 personer kvar i turneringen, top 5 får pengar.

 

 

Jag har höjt rätt friskt ett tag och det har funkat, men på slutet har det börjat märkas att motståndarna inte tror mig lika mycket, de synar och re-raisar lite mer nu än tidigare.

 

 

Hand 406,170,368, Started at 2007-06-01 23:02 (GMT+2)

Table 'Hayward #3': 200-200 No Limit HE (TournamentChips)

 

Seat 2: fmagerl2 (5 610 in chips) < --- Fi2 (BB)

Seat 4: svendp (4 615 in chips)

Seat 6: BHelen (2 645 in chips)

Seat 7: Hygglot (7 215 in chips) < --- Hero

Seat 8: shailud (5 040 in chips) (on the button) < --- Fi1

Seat 9: el_nina (1 715 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

el_nina : Post Blind (100)

fmagerl2 : Post Blind (200)

Dealt to Hygglot: :Ad::4s:

 

*** Pre-Flop *** :

svendp : Fold

BHelen : Fold

 

Hygglot : Bet (600) < --- Här försöker jag plocka upp blindsen med en höjning till 3xBB. Den summan har funkat förut. Ska jag kanske rent av låta bli här att sno blindsen med ett svagt ess eftersom motspelarna börjat spela tillbaka lite grann?

 

shailud : Call (600) < --- Fi1 har synat mig förut och sedan höjt mitt continuation bet på floppen, men han har också lika ofta synat och sedan lagt sig för mitt cont. bet.

 

el_nina : Fold

 

fmagerl2 : Call (400) < --- Fi2 har inte spelat lika många händer

 

*** Flop *** : :Ts::3h::Jh:

fmagerl2 : Check

 

Hygglot : Bet (1 000) < --- Är det någon idé att göra en cont-bet här över huvud taget, eller är floppen för farlig?

 

shailud : Call (1 000) < --- En

 

fmagerl2 : Call (1 000) < --- två synar. Här tänker jag, ok, lika bra att ge upp handen här, stoppa inte in mer pengar i potten nu. Rätt eller fel?

 

*** Turn *** : [ :Ts::3h::Jh: ] :5d:

fmagerl2 : Check

 

Hygglot : Check < --- :5d: hjälper väl ingen, men två som synat både före floppen och på floppen känns jobbigt att försöka skrämma bort.

 

shailud : Check

 

*** River *** : [ :Ts::3h::Jh::5d: ] :4c:

fmagerl2 : Check

 

Hygglot : ? < --- De checkade ju båda på turn = svaghet. Är det någon idé att försöka stjäla här igen? Jag fick ju en liten träff på fyran men det är ju bara om båda har rena drag den handen vinner en showdown. Vad göra?

 

 

Jag tyckte den här handen var väldigt intressant så jag väntar med att uppdatera resultat tills jag fått lite respons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är jag jättetrött, jag sov bara 5,5 timmar inatt så jag ska lägga mig tidigt ikväll så jag kan spela koncentrerat imorgon. Imorgon ska jag spela live-turnering, yay! Jag tycker det är roligast att spela live, men det blir inte så ofta.

 

Jag kör bara en enbords SnG idag, så får det vara bra sen, hur det än går.

 

 

DAGENS SPEL 2/6: $22 SnG på Ongame

 

Det blev ingen vinst, ute på 8:e plats. Jag är inte förvånad dock, jag var så trött att jag nästan somnade mellan händerna, jag hade ingen koll alls på bordet.

 

 

Jag skriver inte heller någon handanalys idag, dels var jag inte så koncentrerad att jag märkte några djupare nyanser i spelet, dessutom vill jag gärna ha någon kommentar på A4 handen jag postade igår, jag tyckte det var en riktigt klurig hand med flera svåra beslut.

 

 

TOTAL RESULTAT 2/6: -152

 

 

Gonatt pokerforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...