Gå till innehåll

Hygglo spelar MTT och SnG


Hygglo

Recommended Posts

INTRODUKTION

 

Jag tänkte börja försöka förbättra mitt spel, därför bestämde jag mig för att jag ska ta mist en hand om dagen och fundera lite mer över om jag spelade rätt eller inte. Jag kom då på att jag kan göra det i dagboksform. Får jag feedback på händerna är det bra, får jag inte det gör det inget, det är bara viktigt att jag tänker lite i efterhand på vad som hände och varför.

 

 

OM MIG

 

Jag är över 30, jobbar som förskollärare (dagisfröken), är gift och har två barn (2 och 4 år).

 

 

POKER

 

Jag har spelat poker sedan 2004. Första halvåret gick jag med förlust. Sedan följde ett år ungefär där jag gick jämnt upp och ungefär sedan början av 2006 går jag med vinst.

 

Jag har läst många pokerböcker och de som hjälpt mig mest är Harringtons turneringsböcker, jag har läst dem flera gånger alla tre.

 

Eftersom jag har barn får mitt spel bli förlagt till kvällarna när barnen lagt sig. jag spelar nästan varje dag, lite grann i alla fall.

 

Jag spelar enbart MTT och SnG, har försökt mig på cashgame då och då, men jag lyckas nästan aldrig gå med vinst.

 

Inköpen på turneringarna ligger för närvarande mest på $10-$20, men ibland testar jag på lite högre inköp.

 

Min största vinst hittils var i online-SM i december 2006 då jag vann $5500. Min näst största vinst kom nu i våras då jag vann en $10 turnering på ongame som gav c:a $1000.

 

Som sagt, mitt mål är att skriva ett inlägg varje dag innehållande vad jag spelat, hur det gick och minst en hand som jag funderar lite extra över.

 

 

STATISTIK

 

Jag använder Hagbards utmärka excel-blad för att föra statistik och jag har fört in allt jag spelat i år.

 

 

För närvarande spelar jag på Ongame, Svenska Spel, NordicBet, PartyPoker och Live.

 

 

RESULTAT 2007

 

 

MTT

Antal spelade: 184

ROI: 62%

 

SnG (Inkuderar även flerbords-SnG)

Antal Spelade: 215

ROI: 19%

 

 

JANUARI: +1 671

 

FEBRUARI: -868