Gå till innehåll

Grand Tournament $1000+$40


Kwejk

Recommended Posts

ska snart ta ett skott på Grand Tournament XIII på PokerRoom.

 

Denna MTT har 30min blinds som startar på 25/25 på lv1 och 25/50 lv2. och 10k i startstack. Den är även delad på två dygn om den inte blir klar på en dag.

 

Hur skulle ni spela i början av en MTT av detta slag? folda ett dygn eller spela spekulativt på grund av de djupa stackarna? vilket föredrar ni och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska snart ta ett skott på Grand Tournament XIII på PokerRoom.

 

Denna MTT har 30min blinds som startar på 25/25 på lv1 och 25/50 lv2. och 10k i startstack. Den är även delad på två dygn om den inte blir klar på en dag.

 

Hur skulle ni spela i början av en MTT av detta slag? folda ett dygn eller spela spekulativt på grund av de djupa stackarna? vilket föredrar ni och varför?

Lösaggro är nöten :) se mycket floppar och köpa småpotter för att ha image för att få betalt när man får sina AA.

 

Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till själsfrände ;)

 

Spelar med extremt lösaggro i början av sådana turneringar, allt för många kvalspelare brukar vara alldeles för weaktightaa, samt sitter många med statistik dom inte kan hantera vilket leder till att man efter ett tag ibland blir nedsynad av skit i stora potter, samt att(om man har turen att få bli kvar på samma bord) vissa senare i turneringen när man tightat till sig kan få för sig att man fortfarande är lika lös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till själsfrände ;)

 

Spelar med extremt lösaggro i början av sådana turneringar, allt för många kvalspelare brukar vara alldeles för weaktightaa, samt sitter många med statistik dom inte kan hantera vilket leder till att man efter ett tag ibland blir nedsynad av skit i stora potter, samt att(om man har turen att få bli kvar på samma bord) vissa senare i turneringen när man tightat till sig kan få för sig att man fortfarande är lika lös.

 

jupp. jag byggde en fin stack i början. betade hårt på draghänder. lite som cashgame spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch, usch, usch losar med A6o mot A5o. vi hade båda flopat två par och han drar ut till kåk med en till 5a!! hade jag vunnit den handen hade jag varit 1a-2a nu ligger jag i botten och gråter :cry:

 

 

och medans jag skriver detta dubblar jag upp med AKs mot AQo. jag raisar och får en call. checkraisar all in på flopen och AQo callar. :D det bästa är att det var emot saten som drog ut mig i handen ovan. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligger knappt på medelstack. Det är 36pers och 30 kommer ITM.

känns ganska svårt just nu. men jag har spelat bra!! och bör vara nöjd för dagen.

 

PrizePool: $183,000

vore inte fel att klonka

 

turneringen fortsätter imorgon 20.00 CET (19.00 svensk tid?)

Hej sålänge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...