Gå till innehåll

Bankrulle


TheMooSe

Recommended Posts

Vet att det säkert är fler som frågat detta, Men jag undrar vad folk som lirar 0,5-1$ har i rulle? jag har runt 5,5k$ atm känns som lite för mycket för den nivån men vad tycker ni krävs för å lira 1/2$. Har gjort några shooots på 1/2$ och det har gått helt okej. Men swingsen är ju sjuka på 1/2 jämfört med 0,5-1$.

En dålig period å du kan lätt tappa 2k$ lixom :P

Vad har ni för tipps på rulle för att lira på 1/2$?

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar överrullad och kan av erfarenhet säga att du ska strunta helt i bankrullekrav av typen "du ska ha 30 inköp".

 

Om du inte känner dig bekväm på 1-2 så gå inte upp direkt bara för att du har 30 inköp. Spela istället 05-1 den mesta av tiden och spela lite 1-2 när du känner att du är på bra humör, utvilad etc. Efter ett tag kommer du nog känna dig mer bekväm på den nivån också.

 

Kravet för att du ska gå upp bör vara att du är bekväm med nivån inte att du har X antal inköp, då kommer du ju tokbacka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

jag ska iaf skaffa ordentligt med statistik över spelarna på 1/2 innan den dagen jag går upp i nivå. trist att ha noll koll på spelarna via pokerace när man går upp.

 

jag har förresten 2150$ i rulle för 0,5/1. gick upp och testade när jag hade typ 1500 och det gick bra så jag fortsatte bara köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så länge man har bankrulle för nivån man spelar på så är man i alla lägen en vinnande spelare i längden. eller?

 

Bankrullenivån, generellt 30 inköp anger bara att OM man är en vinnande4 spelare i längden på nivån så bör generellt sett 30 inköp räcka för att man inte ska gula rullen på grund av variansen.

 

Är du en förlorande spelare kan din rulle vara hur stor som helst, den komemr ändå inte att räcka.

 

Är du en rekreationsspelare som spelar för att det är kul och har pengar i ryggen som du kan fortsätta spela för om din första deposition gular, så kan du spela på den nivå du tycker är kul. Han man poker som huvudinkomst och hamnar på gatan om rullen tar slut kanske man bör ha lite mer än 30 inköp i rulle även om man är vinnande på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...