TWHYESSON Postad 25 Maj , 2007 Rapport Share Postad 25 Maj , 2007 DMen vill gärna ha något mål att sikta mot... Vad? Linda Sikta på högre höjder! Sätt ett mål för din bankrulle tex. Bygg den maximalt. Sätt regler för när du får flytta upp om det är vad du vill. Vad vill du själv? Tjäna pengar eller ha kul? Är det för skojsskull så se till att ha så roligt som möjligt. Målet skall vara maximalt kul isf! Om du dock vill tjäna pengar och ha det som mål, så skall du se till att inte spela för högt. Var rädd om din rulle och bygg den! Spela på nivåer där du inte riskerar för mycket. Känn på högre nivåer då din rulle klarar det. Varför inte sätta inkomst mål isf? Typ 20 dollar i veckan eller dyligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Edling Postad 25 Maj , 2007 Rapport Share Postad 25 Maj , 2007 Wow då känner jag mig ganska stolt över de 35-40% jag höll på B2Bs 1€ nivå Visserligen bara 800 spelade men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
avalancher Postad 26 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 Hmm, vad jag vill... en kombo tror jag. Tidigare, i mina få försök, har jag satt in lite då och då, tappat tålamodet med allt fisk-spel, försökt få ihop en rulle, gått upp på för hög nivå, och så skiter det sig. Det här är första gången jag har hittat ett ställe på mikronivå (som man väl ändå får kalla $1 SnG) med bättre spel, på en gång blev det så mycket roligare, känner mer tålamod och lugn. Tänker spela för det är roligt, MEN, har ett litet mål att bygga en rulle, funkar det inte så är det inte hela världen så det är inte blodigt allvar. Men det där med roligt och högre nivåer hänger liksom ihop. Ju högre nivå desto mer kul för det är bättre spel. Det högsta jag prövat på en gång var en $30 buy in turnering, gud vilken skillnad mot frirullar och annat. Stadigt mål alltså: nå högre och högre nivåer på SnG. Först får jag väl gå från $1 till $2, och sen till $5, men ärligt talat tror jag inte det lär skilja sig jättemycket i spel tyvärr. Det där med att tjäna pengar har jag ingen tanke på än, roligt är nr 1, rulle är nr2, och det hänger ju ihop. Så, vilka rulle angivelser gäller på SnG? På NL cashgames säger man väl minst 30ggr inköp, t.ex rulle på $3000 om man ska spela 0.5/1. Började med $50 på Ultimate bet (s.k. no deposit bonus, gratis), först gjorde jag bort mig som vanligt på cashgames på för hög nivå, jag spelade faktiskt bra men hade otur, hade $5 kvar, hittade $1 SnG, har nu $25. För $2, räcker $50? Vad bör jag ha för $5 osv? Dröm nr 2 är nog att ta den rulle jag får ihop och gå in med den på Pokerstars, för det är väl där det bästa SnG spelet är har jag hört. Då förhoppningsvis blir det riktigt roligt att spela : ) Skulle det gå bra kan vi börja prata om vinster. Det är förstås ett litet problem längre fram... för ett par år sen när jag precis upptäckte poker reffade en vän mig till Ultimatebet, jag signade upp men spelade aldrig. Bytte sen dator. Så jag signade upp igen nu för att få den där gratis bonusen. Har alltså dubbla konton, även om det första aldrig användes. Moraliskt tycker jag inte direkt jag har gjort något fel eftersom det första aldrig utnyttjats. Blir det problem tro när jag ska ta ut? Och vad ska jag ta ut med, de använder ju inte Neteller längre (har Neteller lagt av?) : ( Har inget kreditkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 Jag personligen har nog aldrig haft större downswings än 20-25 inköp, och känner mig trygg med 30 inköp på låg nivå. 50 inköp bör räcka på alla låga nivåer om du är vinnande. 30 inköp funkar det också, speciellt om du har en nivå under att gå ner till ifall du är nere på 15-20 inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 26 Maj , 2007 Rapport Share Postad 26 Maj , 2007 Hmm, vad jag vill... en kombo tror jag. Tidigare, i mina få försök, har jag satt in lite då och då, tappat tålamodet med allt fisk-spel, försökt få ihop en rulle, gått upp på för hög nivå, och så skiter det sig. Det här är första gången jag har hittat ett ställe på mikronivå (som man väl ändå får kalla $1 SnG) med bättre spel, på en gång blev det så mycket roligare, känner mer tålamod och lugn. Tänker spela för det är roligt, MEN, har ett litet mål att bygga en rulle, funkar det inte så är det inte hela världen så det är inte blodigt allvar. Men det där med roligt och högre nivåer hänger liksom ihop. Ju högre nivå desto mer kul för det är bättre spel. Det högsta jag prövat på en gång var en $30 buy in turnering, gud vilken skillnad mot frirullar och annat. Stadigt mål alltså: nå högre och högre nivåer på SnG. Först får jag väl gå från $1 till $2, och sen till $5, men ärligt talat tror jag inte det lär skilja sig jättemycket i spel tyvärr. Det där med att tjäna pengar har jag ingen tanke på än, roligt är nr 1, rulle är nr2, och det hänger ju ihop. Så, vilka rulle angivelser gäller på SnG? På NL cashgames säger man väl minst 30ggr inköp, t.ex rulle på $3000 om man ska spela 0.5/1. Började med $50 på Ultimate bet (s.k. no deposit bonus, gratis), först gjorde jag bort mig som vanligt på cashgames på för hög nivå, jag spelade faktiskt bra men hade otur, hade $5 kvar, hittade $1 SnG, har nu $25. För $2, räcker $50? Vad bör jag ha för $5 osv? Dröm nr 2 är nog att ta den rulle jag får ihop och gå in med den på Pokerstars, för det är väl där det bästa SnG spelet är har jag hört. Då förhoppningsvis blir det riktigt roligt att spela : ) Skulle det gå bra kan vi börja prata om vinster. Det är förstås ett litet problem längre fram... för ett par år sen när jag precis upptäckte poker reffade en vän mig till Ultimatebet, jag signade upp men spelade aldrig. Bytte sen dator. Så jag signade upp igen nu för att få den där gratis bonusen. Har alltså dubbla konton, även om det första aldrig användes. Moraliskt tycker jag inte direkt jag har gjort något fel eftersom det första aldrig utnyttjats. Blir det problem tro när jag ska ta ut? Och vad ska jag ta ut med, de använder ju inte Neteller längre (har Neteller lagt av?) : ( Har inget kreditkort. har hört att dte är tilåtet att ha 3 konton på UB, kosntigt och vet ej om det stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts